Emirates: to był kolejny udany rok

archiwum Emirates

Rok 2016 był rokiem rozbudowy floty i siatki połączeń oraz inwestycji w produkty dla pasażerów.

Tim Clark, prezes linii Emirates podsumował rok 2016: “Zapotrzebowanie konsumentów na loty nie zmniejszyło się pomimo niepokojów społeczno-ekonomicznych i politycznych na świecie, o czym świadczy rozwój naszej działalności. Planujemy kontynuować strategię wzrostu organicznego, wykorzystując wyjątkowe położenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz rozkwit turystyki i handlu w Dubaju. Ponadto zamierzamy w dalszym ciągu inwestować w nasze produkty i usługi, aby móc zaoferować naszym klientom najwyższą jakość podróży.”

Flota
W 2016 roku linie Emirates powiększyły flotę, przyjmując 36 nowych maszyn – 20 Airbusów A380 oraz 16 Boeingów 777-300ER, jednocześnie wycofując 29 starszych samolotów. Na koniec roku linie dysponowały 255 samolotami, których przeciętny wiek wyniósł 5 lat, czyli znacznie poniżej średniej wśród przewoźników (ponad 11 lat). W kwietniu przewoźnik złożył zamówienie na dwa kolejne Airbusy A380, wobec czego łączna liczba zamówionych A380 wzrosła do 142, umacniając tym samym Emirates na pozycji największego na świecie operatora popularnych dwupokładowców.

Od listopada linie Emirates jako pierwsze i jedyne na świecie dysponują flotą złożoną w całości z Airbusów A380 i Boeingów 777. Dzięki nowoczesnym, zaawansowanym technologicznie samolotom szerokokadłubowym jeszcze bardziej zwiększył się komfort pasażerów na pokładzie.
Ponadto linie rozpoczęły odbiór samolotów Airbus A380 i Boeing 777-300ER najnowszej generacji. Na uwagę zasługują nowe udogodnienia Airbusa A380 – między innymi ulepszona konfiguracja miejsc w klasie ekonomicznej, czy podwyższony sufit w klasie biznes zapewniający podróżującym więcej przestrzeni. W nowych Boeingach 777-300ER dostarczanych Emirates od listopada również znajdują się nowe fotele zaprojektowane dla klasy biznes.

Siatka połączeń
W 2016 roku linie Emirates uruchomiły siedem nowych rejsów pasażerskich i jeden kierunek cargo, tym samym rozszerzając swoją siatkę połączeń do 154 kierunków na całym świecie. Wśród nowych kierunków znalazły się: Cebu i Clark na Filipinach, Yinchuan i Zhengzhou w Chinach, Rangun w Mjanmie, Hanoi w Wietnamie, Fort Lauderdale w Stanach Zjednoczonych oraz połączenie cargo do Phnom Penh w Kambodży.

Ponadto przewoźnik zwiększył liczbę kierunków obsługiwanych przez Airbusa A380 do 44, wprowadzając nowy samolot na 8 trasach. Obecnie obsługuje zarówno najdłuższe, jak i najkrótsze na świecie połączenie A380: Dubaj-Auckland i Dubaj-Doha. W minionym roku linie Emirates wykonały także pokazowe loty A380 do dwóch miast – Chicago w USA i Ammanu w Jordanii.

Produkty i usługi
Linie Emirates otrzymały tytuł „najlepszej linii lotniczej na świecie” w prestiżowym plebiscycie Skytrax World Airline Awards 2016 i przez cały rok dokładały wszelkich starań, aby zapewnić pasażerom obsługę na niezrównanym poziomie. Przewoźnik zainwestował w szereg ulepszeń produktów i usług naziemnych i pokładowych.
Linie zaprezentowały nowy fotel dla klasy biznes na pokładzie samolotu Boeing 777, który wyznacza zupełnie nowy poziom komfortu i myśli technicznej. Nowe fotele znajdują się w odległości 72 cali (ok. 182 cm) od siebie, można rozłożyć je do pełnej pozycji leżącej, a ponadto wyposażone są w podręczny barek i indywidualne ekrany o przekątnej 23 cali (jedne z największych wśród przewoźników), na których pasażerowie mogą oglądać zawartość swoich urządzeń mobilnych.
Przewoźnik zadbał także o rozszerzenie oferty rozrywki pokładowej. Ponieważ flota Emirates składa się teraz w całości z Airbusów A380 i Boeingów 777, na wszystkich trasach na pasażerów czeka rozrywka pokładowa w postaci ponad 2 500 kanałów z filmami, muzyką, programami telewizyjnymi, grami i nie tylko. W październiku linie Emirates podpisały z firmą Thales umowę na system rozrywki pokładowej Thales AVANT dla swojej floty Boeingów 777X, który zadebiutuje w połowie 2020 roku.

W związku ze wzrastającą rolą Internetu w codziennym życiu, w 2016 roku z połączenia Wi-Fi na pokładzie samolotów Emirates skorzystało ponad 8,8 miliona podróżujących. Oprócz tego podczas lotów pasażerowie wykonali ponad 400 tysięcy telefonów i wysłali 1,7 miliona smsów.
Dla pasażerów premium przewoźnik wprowadził szereg luksusowych udogodnień na pokładzie swoich samolotów. W klasie pierwszej pojawiły się m.in. pierwsze na świecie zestawy odzieży nawilżającej stworzone z myślą o linii lotniczej, które pomagają utrzymać odpowiednie nawilżenie skóry w trakcie lotu. Linie przygotowały także nowe miękkie koce ze sztucznej owczej skóry dla pasażerów klasy pierwszej oraz wygodne kołdry w klasie biznes.
Poza tym, w pokładowych prysznicach Shower Spa, a także łazienkach w salonie pokładowym, w klasie pierwszej i biznes wprowadzone zostały luksusowe produkty do pielęgnacji skóry marki VOYA. Linie Emirates we współpracy z włoską marką Bvlgari wprowadziły również ekskluzywne zestawy akcesoriów w nowoczesnej, eleganckiej odsłonie. Do tej pory w 2016 roku w klasach pierwszej i biznes Emirates rozdano 2,75 miliona takich zestawów.

Przewoźnik kontynuował także tradycję serwowania swoim pasażerom regionalnych i sezonowych przysmaków, podając dania kuchni japońskiej w klasie pierwszej i biznes. W okresie Bożego Narodzenia we wszystkich klasach pojawiło się specjalne menu oddające świąteczny nastrój.
W klasie ekonomicznej linie Emirates wprowadziły pierwsze na świecie zestawy akcesoriów interaktywnych zwiększających wygodę podróżowania. Stylowe zestawy wykorzystują technologię augmented reality (AR), którą podróżujący mogą wypróbować na urządzeniach mobilnych. Najmłodszych pasażerów ucieszyła druga seria zabawek oferowanych na pokładzie samolotów – rozdano już ponad 3 miliony sztuk.

Poza tym linie Emirates nieprzerwanie ulepszają swoje poczekalnie lotniskowe. W 2016 roku przewoźnik ukończył wartą 11 milionów dolarów renowację poczekalni dla klasy biznes w hali przylotów B na lotnisku w Dubaju, gdzie na pasażerów czeka teraz strefa kawy, strefa zdrowia z wodą Voss oraz ekskluzywna strefa szampana Moët & Chandon. Ponadto linie otworzyły nową poczekalnię w Kapsztadzie.
Od 2016 roku pasażerowie Emirates mają także zapewnioną większą elastyczność dzięki wydłużeniu pory rozpoczęcia odpraw z 24 do 48 godzin przed odlotem.
Z okazji przekroczenia liczby 16 milionów członków program lojalnościowy Emirates Skywards wzbogacił się o usługę Cash+Miles. Ta innowacyjna oferta umożliwia rezerwację dowolnego biletu Emirates przy użyciu kombinacji zgromadzonych mil i gotówki, co pozwala na obniżenie jego ceny, i obowiązuje we wszystkich klasach rezerwacyjnych. Zmiany objęły także program lojalnościowy dla firm Emirates Business Rewards, w którym proces gromadzenia i wymiany mil stał się bardziej konkurencyjny i przejrzysty, a klasę rezerwacyjną można zmienić w dowolnym momencie.