Hotelarze stawiają na social media
Według badań Barometru Finansowego ING aż 68 proc. respondentów wskazało, że social media wpłynęły na wybór destynacji turystycznej.
Coraz więcej decyzji związanych z rezerwacją pobytu w danym obiekcie zapada w trakcie podróży. Badania Profitroom przeprowadzone w 2016 roku wykazały, że wizyty z urządzeń przenośnych stanowiły aż 40 proc. ruchu na stronach internetowych. Facebook daje olbrzymie możliwości reklamowe dla firm oraz pozwala na bieżąco budować wiarygodność przedsiębiorstwa. W styczniu 2017 liczba jego użytkowników przekroczyła 1 miliard 79 milionów, z czego blisko 1 miliard 66 milionów osób do przeglądania medium korzysta z aplikacji mobilnych.
Facebook stał się także pierwszym kanałem komunikacji pomiędzy klientem a hotelem oraz najważniejszym źródłem wiedzy o promocjach i aktualnych ofertach. Zamiast dzwonić na infolinię, korzystać z formularza kontaktowego czy szukać na stronie adresu mailowego, gość kieruje się na fanpage – licząc na szybką odpowiedź administratora. Według badań Echo Research, w 2016 roku 66 proc. respondentów wolało kontakt z firmą poprzez media społecznościowe niż rozmowę telefoniczną z recepcją.
Monika Wilk, specjalista ds. marketingu w Hilton Garden Inn Kraków Airport, powiedziała: “Użytkownicy Facebooka, jak i innych mediów społecznościach, wymagają szybkiego reagowania na ich zapytania. Dlatego koniecznością jest stałe monitorowanie profili hotelu w mediach społecznościowych i szybkie odpowiadanie na wiadomości, komentarze oraz recenzje użytkowników. Bardzo ważna dla działających w branży hotelarskiej specjalistów ds. mediów społecznościowych jest dobra znajomość obiektu i bieżącej oferty, a także sprawna komunikacja z recepcją i działem rezerwacji oraz stałe monitorowanie strony.”
Według danych z grudnia ubiegłego roku Instagram jest odwiedzany przez ponad 600 milionów użytkowników miesięcznie. Obecnie możemy powiązać konto na Instagramie ze stroną na Facebooku i mieć wgląd do statystyk, realizować płatne kampanie reklamowe, tworzyć 24 godzinne Instagram Stories. Dodatkowo aktualnie Instagram testuje Shoppable Posts – z przyciskiem call to action, który da użytkownikom możliwość zakupów bezpośrednio z aplikacji. Jednak dla firm, także tych z branży hotelarskiej, istotniejsza od sponsorowanych postów, jest możliwość oznaczania się gości w hotelu oraz współpraca z influencerami. Jak przewidują twórcy raportu Hotel Marketing & Technology Trends 2017 wydawanego przez Profitroom, aby wypromować hotel zamiast w kolejny billboard czy reklamę w prasie hotelarze będą inwestować we współpracę z influencerami. Aż 53 proc. osób subskrybujących i obserwujących kanały vlogerów, blogerów lub popularnych #Instapeople deklaruje, iż podjęło decyzję o zakupie na podstawie ich opinii.
Mówiąc o influencerach, nie można nie wspomnieć o Snapchacie, który odwiedzany jest przez 300 milionów użytkowników miesięcznie. Mobilna aplikacja jest najchętniej wybierana przez osoby pomiędzy 15 a 24 rokiem życia, dla których przesycony reklamami Facebook nie jest już atrakcyjny. Snapchat jest narzędziem, które daje dużo swobody i nie wymusza profesjonalnego podejścia do tworzenia wizerunku. Dzięki niemu firma może pokazać swoje luźniejsze, bardziej ludzkie oblicze. W Polsce wciąż stosunkowo mało hoteli decyduje się na aktywną obecność na Snapchacie, tymczasem międzynarodowe sieci z powodzeniem wykorzystują jego potencjał reklamowy. Jako pierwsze swoją przygodę z popularnym mediów rozpoczęły od współpracy z influencerami obiekty należące do sieci Marriott International, natomiast sieć Starwood Hotels & Resorts Worldwide stworzyła kampanię z użyciem geotagów, czyli filtrów do zdjęć, które są dostępne jedynie dla określonego obszaru.
Materiały video należą do najbardziej popularnych treści w Internecie. Średnia długość jednej sesji w serwisie YouTube na urządzeniach mobilnych wynosi obecnie ponad 40 minut. Według HighQ aż 96 proc. firm działających w sektorze B2B chce w 2017 roku wprowadzić video do swoich działań z zakresu content marketingu. Warto zauważyć, że publikowane filmy mają duże znaczenie przy pozycjonowaniu w Google, gdyż są atrakcyjne dla użytkowników, dodatkowo treści filmowe idealnie sprawdzają się w mediach społecznościowych i generują wysokie zasięgi organiczne.
Marek Kaczmarek, marketing manager w Profitroom, podkreślił: “Reklama video staje się doskonałym źródłem inspiracji i pozwala, aby widz zanurzył się w innym świecie. Video to wyjątkowa szansa, aby w kilkadziesiąt sekund sprawić, że widz będzie chciał na własnej skórze przeżyć wszystko, co właśnie zobaczył. Pamiętajmy, że dzisiejszy odbiorca jest niecierpliwy. Klip reklamowy powinien, więc być krótki i skutecznie przekazywać emocje, które odbiorca doświadczy podczas pobytu w hotelu.”
Komunikacja hotelu w mediach społecznościowych powinna być angażująca i dostosowana zarówno do kanału, jak i potencjalnej grupy odbiorców. W przypadku zdecydowanej większości hoteli sytuacja jest o tyle skomplikowana, że klienci reprezentują przynajmniej kilka grup. Media społecznościowe pozwalają na znaczną personalizację przekazu i pozwalają budować bliskie relacje z gośćmi obiektu oraz na bieżąco reagować na ich potrzeby i zapytania. Dlatego im lepiej poznamy naszych klientów, tym sprawniej będziemy poruszać się w świecie social mediów i wzbudzać zaangażowanie naszych fanów, co w czasie, przełoży się na wzrost sprzedaży usług.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Wyjątkowa oferta świąteczna z Wyndham Wroclaw Old Town
Święta Bożego Narodzenia to czas magii, radości i niezapomnianych chwil. Wrocław – z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
IGHP: mniej gości w hotelach w listopadzie
Wyniki hoteli w listopadzie były słabsze niż w październiku, głównie za sprawą…
0 Komentarzy7 Minuty
16 grudnia 2024
Nocowanie.pl: Polacy wybierają święta poza domem
Polacy coraz chętniej spędzają święta Bożego Narodzenia i sylwestra poza domem,…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Accor otworzył pierwszy Swissôtel na Słowacji
Swissôtel zadebiutował na Słowacji, otwierając Swissôtel Damian Jasna w regionie Liptów.…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
PHH podsumowuje trzy kwartały 2024: wyższe przychody i lepsze wskaźniki operacyjne
Polski Holding Hotelowy podsumował wyniki za trzy kwartały 2024 roku, notując przychody…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2024
Zmodernizowany Novotel Warszawa Centrum świętuje 50-lecie
Novotel Warszawa Centrum zakończył kompleksową modernizację obejmującą 364 pokoje,…
0 Komentarzy1 Minuty
6 grudnia 2024
Pierwszy hotel marki Tribe zostanie otwarty w 2025 roku w Krakowie
Marka Tribe, należąca do sieci Accor w 2025 roku zadebiutuje w Polsce otwierając hotel…
0 Komentarzy2 Minuty