Biura podróży – szturm klientów

AG

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków na stałe zadomowiły się Egipt i Turcja. Ubiegły tydzień był jednym z najlepszych od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017. W ostatnim tygodniu liczba klientów była prawie o połowę większa.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 52,8 proc., zaś liczba klientów – o 46,5 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 80,1 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 13,1 proc. a autokarowe 6,7 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 44,7 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 87,8 proc., zaś liczba samolotówek – o 41,7 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka krajów wyglądała tym razem następująco: Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Egipt, Włochy, Turcja, Chorwacja, Portugalia, Albania i Kuba. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się cztery greckie i dwa hiszpańskie oraz dwa egipskie. Na podium znajdują się Heraklion, Rodos, Zakyntos, Najmniej kosztują imprezy w Hurghadzie (2 329 zł) i w Burgas (2 110 zł). Najdrożej jest na Teneryfie (2 871 zł) i na Fuerteventurze (2 990 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 10,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 7,6 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 36,4 proc., zaś autokarówek – o 12,9 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 21,3 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 80 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 58 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (1 proc.), Bułgaria (+3 proc.), Włochy (minus 18 proc.), Egipt (+30 proc.), Portugalia (minus 8 proc.), Kuba (+48 proc.), Albania (brak danych.), Turcja (minus 26 proc.), Chorwacja (+36 proc.) i Na osiemnastej pozycji znajduje się Malta (+181 proc.).