Branża przemysłu spotkań – jesteśmy silnym sektorem gospodarki
Przemysł spotkań w Polsce wniósł do PKB w 2015 prawie 26 mld złotych czyli 1 proc. W Warszawie rozpoczęła sie piąta edycja najważniejszej imprezy dla tego sektora – Meetings Week Poland 2017.
O rosnącej roli przemysłu spotkań nie tylko dla polskiej turystyki, ale dla całej gospodarki, świadczą nie tylko liczby, ale i zestwa gości, którzy pojawili się na otwarciu pięciodniowej imprezy.
Dawid Lasek, podsekretarz stanu w MSiT odpowiedzialny za turystykę, powiedział m.in.: “Za każdym razem podkreślam, że przemysł spotkań, to bardzo ważny sektor turystyki i mam nadzieję, że będzie ważnym elementem strategii rządu. Cieszę się, że państwo reprezentujący przemysł spotkań tak stanowczo podkreślają i jednocześnie udowadniają, że turystyka to gospodarka.
Nowym formatem współpracy na rzecz rozwoju turystyki jest Dom Polskich Marek Terytorialnych.
Dobrze, że w branży spotkań istnieje dekoncentracja, że powstają takie obiekty konferencyjne poza Warszawą, w Jasionce czy Lublinie. To pokazuje potencjał tej branży, ale i potencjał turystyczny Polski. Jeśli uda się połączyć ofertę przemysłu spotkań z ofertą turystyczną, z regionalną lub lokalną Marką Turystyczną, to zyskamy wszyscy na tym dwa razy. Branża spotkań zyska klientów, wszyscy pozyskamy “ambasadorów” Polski, jako destynacji turystycznej.”
Marek Olszewski, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej dodał: “Podoba mi się określenie “przemysł spotkań”, bowiem rządzący bardzo często zapominają, że turystyka jest sektorem gospodarki, że to jest przemysł. Ja jestem praktykiem z 30 letnim doświadczeniem w turystyce i jestem nakierowany na konkretne działania. Stąd deklaruję, ze przemysł spotkań będzie miał wsparcie w POT, w naszych ośrodkach zagranicznych.”
Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, skomentował: “Nie było dobrze funkcjonujących hoteli, gdyby nie sektor MICE. Hotelarze lubią branżę spotkań. Dlaczego? Po pierwsze, imprezy MICE są planowane z wyprzedzeniem. Po drugie, klient MICE zostawia więcej pieniędzy w hotelu od gościa indywidualnego, a my lubimy, gdy goście wydają pieniądze w hotelach a nie poza nimi. Po trzecie, łatwiej jest standaryzować usługi hotelarskie pod klienta MICE.”
{gallery}5103{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Industrialne Mazowsze: fascynujące dziedzictwo techniki i przemysłu
Mazowsze, mimo swojej przeszłości rolniczej, odgrywało istotną rolę w procesach…
0 Komentarzy4 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Prywatny koncert Marzeny Markowskiej do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Otwarte zgłoszenia udziału w aukcji charytatywnej na Gali Waszej Turystyki. Włącz się i pomagaj
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Miejsca, gdzie jesień na Mazowszu wygląda najpiękniej
Wprawdzie o wakacjach zdążyliśmy już zapomnieliśmy, ale Mazowsze w jesiennej szacie też…
0 Komentarzy7 Minuty
7 listopada 2024
Jesień w Olsztynie: historia, smaki i szlaki pełne barw
Olsztyn jest kameralnym miastem, które szczególnie w sezonie letnim tętni życiem.…
0 Komentarzy7 Minuty
5 listopada 2024
Save the date! IV Gala Waszej Turystyki już 10 stycznia 2025
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić na IV Galę Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty