Tatry Mountain Resort – to była bardzo udana zima
Słowacka spółka Tatry Mountain Resort (TMR), właściciel m.in. stacji narciarskich w Jasnej, Tatrzańskiej Łomnicy i Szczyrbskim Jeziorze, ogłosiła wyniki zakończonego 23 kwietnia sezonu zimowego. Zyski były wyższe o 9,4 proc. niż w poprzednim sezonie.
TMR podliczył wyniki sezonu zimowego w stacjach narciarskich w Jasnej (Niskie Tatry), Tatrzańskiej Łomnicy, Starym Smokowcu i Szczyrbskim Jeziorze (Tatry Wysokie), Szczyrkowskim Ośrodku Narciarskim (SON) w Polsce, z aquaparku Tatralandia oraz swoich hoteli. Nie brano pod uwagę śląskiego Parku Rozrywki, który zima jest zamknięty.
W stacjach narciarskich odnotowano wzrost liczby narciarzy (na podstawie wykupionych skipassów) o 13,2 proc.
W Tatralandii wzrost gości wyniósł 2,3 proc.
W hotelach liczba gości wzrosła o 3,3 punkty procentowe a średnia cena noclegu o 10,4 proc.
Zyski ze sprzedaży skipasów wzrosły o 10,4 proc.
Zyski z biletów do Tatralandii wzrosły o 0,3 proc.
Zyski hoteli były wyższe od uzyskanych w poprzednim sezonie o 13,2 proc.
Restauracje odnotowały zyski wyższe o 11,4 proc., zaś sklepy i punkty usługowe – o 11,4 proc.
Prezes zarządu TMR Bohuš Hlavatý, powiedział: “W odróżnieniu do poprzedniego sezonu zimowego, tym razem warunki śniegowe były znakomite, co pokazały bardzo dobre wyniki w naszych ośrodkach. Nasz program pozyskiwania stałych klientów zdaje egzamin i chcemy go zintensyfikować, by zachęcić klientów do korzystania z programu GOPASS. Odnotowujemy bardzo dobrą współpracę z prywatnymi właścicielami obiektów noclegowych oraz regionalnymi organizacjami turystycznymi.”
Od 20 marca ceny skipassów poszły mocno w dół i w Jasnej całodniowy skipass kosztował tylko 7 euro, zaś w Tatrach Wysokich – 5 euro.
Wśród narciarzy korzystających z internetowej rejestracji jazd, najlepszy okazał się 28-latek z Litowskiego Mikulasz, który od 26 listopada do 23 kwietnia pokonał 7 663 kilometry a wyciągami wyjechał 2 933 razy.
W stacjach narciarskich TMR na Słowacji, największą grupę stanowili Słowacy – 68 proc. Następne pozycje zajęli: Polacy – 14 proc. I Czesi – 8 proc.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty