Mazowsze rozmawiało o promocji turystycznej
Marka była tematem przewodnim VII Kongresu Promocji Mazowsza, który odbył się w Warszawie. Rozmawiano jednak nie tylko o samej marce, także o współpracy marketingowej, sposobach promocji, brandingu.
Stu kilkudziesięciu reprezentantów samorządów różnego szczebla z Mazowsza, ekspertów od marketingi i promocji przez kilka godzin dyskutowało, uczestniczyło w warsztatach.
Pierwszą część stanowiły wykłady właśnie o marce i jej znaczeniu. Prelegentami byli: Jarosław Górski z Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc BEST PLACE oraz Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
Ten drugi podkreślił: “Budowanie marki to proces długi, wymaga współpracy i koordynacji na wielu płaszczyznach i pomiędzy wieloma podmiotami. Problem pojawia się, kiedy nadchodzi kryzys. Warto pamiętać, aby w takiej sytuacji nie popełniać kardynalnych błędów, którymi najczęściej są zamykanie się przed mediami, unikanie dialogu, brak otwartej i spójnej komunikacji, brak planu działania i ich koordynacji.”
Druga część była poświęcona marce w przestrzeni.
Adam Mikołajczyk, prezes zarządu Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc BEST PLACE, powiedział m.in.: “Marka dzieje się w przestrzeni. Architektura opiera się na emocjach, a więc pomaga w strategii marki, buduje wizerunek… Kilka lat temu w Polsce nastąpił przełom. Polska architektura zaczyna być w kręgu zainteresowania designerów, ale i turystów.Coraz więcej ludzi przyjeżdża w konkretne miejsca, żeby oglądać polską architekturę nowoczesną, nie tylko tę wielką, ale i małe obiekty. Wzrasta rola kreatywności w turystyce miejskiej. Liczy się nie tylko oglądanie i poznawanie, ale także doświadczanie nowych, unikalnych wrażeń. Oferta kulturalna coraz częściej wzmacnia swój potencjał przez potencjał miejsc. Obecnie najlepsi architekci tworzą przestrzenie przyciągające turystów.”
Z kolei Piotr Oleksiak z Brandquest w doskonale ilustrowanym wykładzie odpowiedział na pytanie zawarte w tytule swojego wystąpienia “Mieć logo albo nie mieć…” Przedstawił podstawowe zasady przy tworzeniu nośnego logotypu, z uwzględnieniem logotypów turystycznych. Zaprezentował najlepsze światowe i krajowe logotypy, ale i przykłady kompletnie nieudanych prób. Wskazał, jakich błędów należy unikać przy procesie tworzenia logotypów, jak stworzyć uniwersalne logo, zaakcentował dlaczego logo jest ważne w promocji.
Tomasz Stemplewski opowiadał, jak przed kilkunastu laty wraz z zespołem pracował nad marką turystyczną Śląska. Region ten bardzo słabo kojarzył się z wypoczynkiem, jest bardzo zróżnicowany. Śląsk to przecież m.in. różniące się między sobą Beskid Śląski i Beskid Żywiecki, zabytki architektury przemysłowej Śląska i Zagłębia, skałki i zamki Jury Krakowsko-Częstochowskiej, Jasna Góra. Trzeba było znaleźć wspólny mianownik dla tych wszystkich miejsc a jednocześnie w promocji uwzględniać różnorodność regionu. Prelegent podkreślił rolę systematycznych badań opinii, sondaży, które pomagają w budowie oferty produktowej i promocji. To turyści odwiedzający Śląsk wskazali, że jednym z wyróżników regionu jest miejscowa kuchnia.
Uzupełnieniem, ale i ważną częścią Kongresu były warsztaty: Customer Journey – czyli wybierz się w podróż, aby zrozumieć swojego odbiorcę; Wykorzystanie danych z monitoringu portali społecznościowych na potrzeby promocji samorządów; Skuteczna komunikacja video z wykorzystaniem YouTube.
Patronem medialnym Kongresu był portal WaszaTurystyka.pl
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty