Święto narciarzy na Stadionie Narodowym
Snow Expo na warszawskim Stadionie Narodowym na stałe wpisało się w kalendarz turystycznych imprez targowych. Nad innymi ma co najmniej jedną przewagę – nie przychodzą tutaj przypadkowi goście.
Dwie kondygnacje obiektu organizatorzy przeznaczyli na stoiska regionów i miejscowości narciarskich oraz sprzedawców sprzętu i ubrań narciarskich. Przed wejściem na stadion swoich umiejętności mogli spróbować narciarze biegowi (na odcinku sztucznego śniegu i na sztucznej „bieżni”).
Wewnątrz królowało narciarstwo zjazdowe, a w zasadzie góry zimą. Dzieci mogły zjechać na kilkumetrowym sztucznym stoku, starsi spróbować się na symulatorze jazdy na nartach zjazdowych. Goście mogli ubrać się od stóp do głów w ubrania do jazdy na nartach, snowboardzie, sankach i na zimowe spacery. Potem kupić sprzęt najważniejszych firm na polskim rynku, a przedtem poradzić się u fachowców na stoisku Narodowego Testu Narciarskiego.
Oczywiście, najważniejsze były dla większości gości stoiska prezentujące ofertę na rozpoczynający się sezon zimowy. Z najważniejszych rynków narciarskich zabrakło tylko stoisk Szwajcarii i Słowenii. Nie wystawiający się na innych imprezach targowych w Polsce Austriacy, na Snow Expo każdego roku przedstawiają kilka regionów. Z Włoch wystawiał się region Maso Corto, przyciagały stoiska Hiszpanii i Andory. Czesi niestety wystawili tylko Szpindlerowy Młyn, zresztą w rakach wspólnego stoiska spółki Tatry Mountain Resort. Jak podkreśliła dyrektorka warszawskiego biura CzechTourism, Ivana Blikova: „Na razie chcemy przyjrzeć się imprezie, jej popularności wśród warszawiaków. Być może w przyszłym edycjach wystawimy stoisko z naszymi ośrodakmi narciarskimi.”
Drudzy nasi południowi sąsiedzi, Słowacy, jak co roku występowali pod szyldem wspomnianej spółki TMR, która zarządza najważniejszymi i najlepszymi stacjami narciarskimi na Słowacji oraz ośrodkiem w Szczyrku. Stoisko słowackie odwiedził i starał się zachęcać przy ladzie ambasador Słowacji, Dušan Krištofik.
Polskie stacje i miejscowości narciarskie na razie nie doceniają potencjału imprezy i potencjału warszawskiego rynku. Zabrakło przede wszystkim ośrodków z Małopolski i Sudetów. Z Podhala stawiła się tradycyjnie Kotelnica Białczańska. Jej stoisko, głośne, barwne przyciągało tłumy gości. A na stoisku można było się dowiedzieć nie tylko o ofercie na najbliższą zimę, ale i planach gospodarzy na przyszłość. Hotel Bania w styczniu 2019 roku zyska nowych 100 pokojów, zaś centrum konferencyjne będzie mogło pomieścić w sumie 900 osób. Hotel Bania każdego roku cieszy się coraz większym powodzeniem. W 2017 roku do końca października średnie obłożenie roczne wyniosło 88 proc.
Stoisko TatrtSki przyciągało miniaturowym modelem „Ścieżki nad smrekami” Ten tegoroczny absolutny przebój Bachledowej Doliny na Słowacji, to drewniana ścieżka spacerowa (udostępniona niepełnosprawnym) prowadząca do wieży widokowej. Od otwarcia we wrześniu odwiedziło ją ponad 60 tysięcy turystów. Do „ścieżki” można dotrzeć dwoma sposobami: pieszo (wtedy płacimy tylko za wstęp na ścieżkę – 8 euro) i wyciągiem krzesełkowym (wtedy pakiet – kolejka + ścieżka = 15 euro).
Tuż obok stoisko Wisły. Ewa Zarychta w Urzędu Miasta w Wiśle reklamowała głównie Skipass Wiślański. Obejmuj on wyciągi w Wiśle, Ustroniu i 10 innych, mniejszych ośrodkach w Beskidzie. Dla gości ponad 60 ośrodków noclegowych, partnerów programu w Wiśle i Ustroniu, skipass 7-dniowy kosztuje 900 złotych (dla innych 1 000 zł). Narciarze mają do dyspozycji 50 – 60 kilometrów tras narciarskich. Ewa Zarychta powiedziała: „Zależy nam, żeby jak najwięcej turystów dowiedziała się o naszym Skipassie Wiślańskim i o korzyściach, jakie przynosi. Zależy nam, żeby turyści przyjeżdżali do naszych stacji narciarskich nie na jeden dzień, ale żeby, jak najdłużej nocowali.”
{gallery}6155{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
W promocji Mazowsza staramy się być o „krok przed”. Punktem odniesienia są najlepsze regiony turystyczne na świecie
Mazowsze z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród turystów, także…
0 Komentarzy9 Minuty
12 grudnia 2024
W tych muzeach Mazowsza dzieci się nie nudzą
Mazowsze to region pełen wyjątkowych atrakcji dla dzieci. To wiele miejsc, gdzie…
0 Komentarzy7 Minuty
11 grudnia 2024
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych – świeże spojrzenie na tworzenie produktów turystycznych
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych to długofalowy projekt Mazowieckiej Regionalnej…
0 Komentarzy4 Minuty
9 grudnia 2024
10 lat z Modą na Mazowsze
Moda na Mazowsze obchodzi 10 urodziny. W tym czasie projekt realizowany przez MROT…
0 Komentarzy5 Minuty