Rosjanin pogodny, Hiszpan marudny – ranking zadowolenia turystów

pixabay.com

Najbardziej zadowolonymi turystami są Rosjanie, najbardziej marudnymi – Hiszpanie. Polacy plasują się pośrodku rankingu sporządzonego przez firmę RewardExpert.

Raport badający zadowolenie poszczególnych nacji z podróży powstał w oparciu o analizę 3,5 mln recenzji ponad 13,4 tys. hoteli z ponad 70 krajów. Uwzględniono podróżnych z 83 krajów. Recenzje podzielono na grupy w oparciu o liczbę gwiazdek wystawionych hotelom. Następnie wyliczono, jaki odsetek poszczególnych nacji wystawia hotelom recenzje jedno-, dwugwiazdkowe, a jaki – pięciogwiazdkowe. Na tej podstawie stworzono ranking marudności i pogody ducha turystów z różnych krajów.

Z raportu wynika, że najbardziej pogodnymi turystami są w kolejności: Rosjanie, Serbowie i Libańczycy. Z kolei ci najbardziej marudni przyjeżdżają z: Hiszpanii, Irlandii i Islandii.

Rosjanom pierwsze miejsce na liście zapewnił nie tylko wysoki odsetek wystawianych hotelom pozytywnych recenzji (46,16 proc.), ale też wyjątkowo mała liczba tych najbardziej negatywnych (4,99 proc.).

Podobnie mało awanturujący się są Serbowie, jedynie 7,1 proc. z nich wystawiło badanym hotelom najniższe recenzje. Libańczycy również są bardzo zadowolonymi podróżującymi – ponad 45 proc. z nich wystawiało pięciogwiazdkowe oceny.

Najbardziej marudnymi spośród ludów świata są Hiszpanie – jak zauważają twórcy raportu – mimo swojej reputacji „wyluzowanych” i pogodnych. „Tę pogodę ducha najwyraźniej zostawiają na granicy swojego kraju” – czytamy w raporcie – „nie tylko są najbardziej skłonni do besztania (11,73 proc. najniższych ocen), ale też najmniej skorzy do chwalenia i wystawiania najwyższych ocen.”

Irlandczycy zajęli drugie miejsce w kategorii marudnych, aż 11,97 proc. wystawianych przez nich ocen było najniższych. Turystami o naturze chłodnej jak klimat ich wyspy są też Islandczycy – świadczy o tym wysoki (11,13 proc.) odsetek wystawianych przez nich najgorszych recenzji i stosunkowo niski (35.63 proc.) udział tych pozytywnych.

Polacy w tym zestawieniu plasują się niemal dokładnie pośrodku – na 40. miejscu. Nie jesteśmy ani zbyt marudni (8.19 proc. ocen najniższych), ani przesadnie zadowoleni (33.4 proc. najlepszych recenzji) z pobytu w hotelach.