Najwyższa fala portugalska na świecie „zalewa” Times Square
Na sławnym placu Nowego Jorku, Times Square, przez 15 dni można podziwiać najwyższą falę na świecie, w ramach akcji promocyjnej Turismo de Portugal realizowanej na rynku północno-amerykańskim, z budżetem o wartości 240 tysięcy euro.
Na jednym z budynków zainstalowano ekrany LED, na których wyświetlana jest fala o wysokości 24,38 m, na której w miejscowości Nazaré surfował Brazylijczyk Rodrigo Koxa.
Luís Araújo, prezes Turismo de Portugal, powiedział: „Celem akcji jest „nie tylko promocja naturalnych warunków jakie oferuje Portugalia do uprawiania surfingu ale także pokazanie kultury mocno związanej z oceanem i z ochroną środowiska począwszy od epoki Odkryć Geograficznych aż no nowej ery odkrywców w postaci surferów, zawodowych i amatorów”.
W czasie przygotowań tej kampanii, World Surf League poinformował o przeniesieniu swojej europejskiej siedziby z Francji do Portugalii co, w opinii lidera Narodowej Organizacji Turystycznej „jest docenieniem wyjątkowych warunków Portugalii sprzyjających uprawianiu surfingu oraz jak dobrze wiemy wielkiego rozwoju w tej dziedzinie”.
Połączenie umiarkowanego klimatu przez okrągły rok z regularnymi falami na całej linii brzegowej o długości 800 km powodują, iż surfing jest świetnym motywem komunikacji międzynarodowej Portugalii. Pod hasłem „Portuguese Waves” promowany jest kierunek jak i jego różnorodna oferta, co stanowi ważny czynnik strategii promocji, jaką kieruje się Turismo de Portugal.
W ramach Strategii Turismo 2027, która prezentuje wizje i cele jakie Portugalia pragnie osiągnąć w turystyce w ciągu najbliższych 10 lat, Stany Zjednoczone są przedstawione jako ważny rynek ze względu na jego wielkość i ze względu na możliwość wzrostu.
Luís Araújo dodał: „W 2017 r. rynek ten odnotował największy wzrost gości hotelowych w Portugalii o 35 proc.. Rozwój liczby połączeń lotniczych ze Stanami Zjednoczonymi spowodował przyrost ruchu turystycznego z tego kraju. Mówimy o turystach z dużą siłą nabywczą, podróżujących przez okrągły rok i którzy szukających miejsc autentycznych, z historią, dziedzictwem narodowym i dobrą kuchnią, czyli tak naprawdę wybierają różne miejsca w całym kraju.”
Kampania, powiązana z Miesiącem Portugalii w Stanach Zjednoczonych Ameryki, została zainaugurowana przez Premiera, António Costa, w obecności Ministra Gospodarki, Manuela Caldeira Cabrala, Sekretarz Stanu ds. Turystyki, Any Mendes Godinho, Prezesa Turismo de Portugal, Luísa Araújo, Prezydenta Nazaré, Waltera Chicharro, i rekordzistów świata, którzy surfowali na najwyższej fali, Brazylijczyka Rodriga Koxa i Amerykanina Garretta McNamary.
Luís Araújo wyjaśnił: „Oprócz profesjonalistów zaliczających się do elity zawodników surfingu na świecie i surferów uprawiających regularnie ten sport, coraz więcej osób nie pływających do tej pory na surfie zaczyna interesować się tym sportem i szukają pierwszych możliwości pływania podczas wakacji. Ta grupa surferów jest największa i mocno zróżnicowana: od osób młodych podróżujących indywidualnie lub w grupie po rodziny, gdzie to rodzice wprowadzają dzieci w tajniki surfingu. To właśnie są odbiorcy naszej akcji promocyjnej.”
Według Sekretarz Stanu ds. Turystyki, Any Mendes Godinho, „przeniesienie europejskiej siedziby World Surf League dowodzi, iż Portugalia jest najlepszym krajem w Europie do uprawiania surfingu a zarazem jednym z najlepszych na świecie. Na decyzję WSL na pewno wpłynął fakt, iż w całym kraju posiadamy plaże o świetnych falach i jesteśmy hubem lotniczym między Azją, Afryką i Ameryką. Ten wybór świadczy również o tym, że Portugalia coraz częściej jest doceniana jako kraj nie tylko do odwiedzenia ale także do zamieszkania i pracy”.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty