Hotelowy pokój przyszłości AccorHotels w Budapeszcie
17 zespołów z 10 krajów wzięło udział w międzynarodowym hakatonie zorganizowanym przez Grupę AccorHotels w Budapeszcie.
Uczestnicy zaprezentowali przed jury projekty technologicznych rozwiązań oraz pomysły na hotelowe pokoje przyszłości.
Jury nagrodziło uczestników w trzech kategoriach: „Komunikacja”, „Dobre Samopoczucie” i „Efekt Wow”. Zwycięzcy w każdej z kategorii dostają możliwość kontynuacji pracy nad swoim pomysłem, który ma szansę na implementację w jednym z hoteli grupy. Projekt jest kontynuacją zapoczątkowanego w Warszawie hakatonu, podczas którego uczestnicy prezentowali pomysły na hotelową łazienkę przyszłości
Hakaton w Budapeszcie jest kontynuacją pilotażowego konkursu w Warszawie, przeprowadzonego w grudniu 2017 roku, którego tematem przewodnim była hotelowa łazienka przyszłości. W stolicy Węgier, rozszerzając projekt o kolejne przestrzenie hotelowe, jury poprosiło uczestników o innowacyjne rozwiązania dla pokoi.
W wydarzeniu wzięło udział 86 uczestników, tworząc 17 zespołów. Mieli oni 48 godzin na stworzenie nowatorskiego technologicznie rozwiązania, które znacząco wpłynie na guest experience w hotelowych pokojach przyszłości, a następnie 5 minut na ich zaprezentowanie przed jury. Wielu uczestników pochodziło z regionu, w którym odbywał się konkurs – byli to reprezentanci Węgier, Serbii, Bułgarii, Słowacji, Austrii oraz Rosji.
Sterowany głosem inteligentny pokój
Zaprezentowane rozwiązania pokazały skrajnie różne podejścia do tego samego tematu. Pojawiły się pomysły nastawione na ochronę środowiska, inne kładły nacisk na umożliwienie maksymalnej personalizacji pokoi hotelowych, nie zabrakło również rozwiązań dla klientów indywidualnych. W trakcie wydarzenia wręczone zostały trzy nagrody główne oraz trzy nagrody specjalne. Nagrodę specjalną, miesięczną możliwość współpracy z ekspertami moskiewskiego akceleratora NUMA, zdobył zespół Infinity Imagine. Ich pomysł polegał na stworzeniu kontrolowanego głosem, wirtualnego asystenta, którego zadaniem byłoby ułatwianie komunikacji z obsługą hotelową.
Zwycięski zespół w kategorii „Komunikacja” pokazał pomysł na proaktywną organizację wydarzeń, w kategorii „Dobre Samopoczucie” – rozwiązania poprawiające sen, natomiast w kategorii „Efekt Wow” zwyciężył inteligentny pokój sterowany głosem. Uczestnicy wszystkich nagrodzonych zespołów wygrali wyjazd do Paryża, gdzie będą mieli okazję do zaprezentowania swoich pomysłów przed Central Innovation Unit grupy AccorHotels. Będą mogli ponadto kontynuować pracę nad realizacją swoich koncepcji, jako projektów pilotażowych.
Po ogłoszeniu wyników, Luc Gesvret, jeden z członków jury powiedział: „Duże zainteresowanie wydarzeniem, wyjątkowość i koloryt pomysłów, przerosły nasze oczekiwania. Decyzja o wyborze Budapesztu, jako miejsca na konkurs podyktowana była tym, że stolica Węgier uchodzi za światową mekkę szybko rozwijających się start-up’ów. Naszym celem jest wyjście poza utarte ścieżki hotelarstwa, aby szukać, znajdować i wprowadzać rewolucyjne pomysły, które podniosą poziom guest experience poprzez łączenie start up’ów z inkubatorami przedsiębiorczości.”
W jury konkursowym znaleźli się: Luc Gesvret, CEO of AccorHotels Hungary and VP Sales, Distribution, Marketing, Revenue Management and Loyalty for Eastern Europe, Jean-Yves Besnard, Director of Eastern-European digital projects AccorHotels, Yannick Tranchier, założyciel NUMA Moscow, Ricardo Maia, Corporate Affairs Leader for Global Startup Awards i Peter Takacs, reprezentujący LogMeIn i Microsoft.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty