Rekordowa edycja akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”
W jesiennej, piątej już edycji akcji udział zgłosiło 757 partnerów, o 94 więcej niż w edycji wiosennej i o 223 więcej niż ubiegłej jesieni.
Ewa Pawlak-Lewandowska, dyrektor departamentu turystyki w MSiT, powiedziała m.in.: „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” jest akcją wyjątkową i najbliższa edycja jest wyjątkowa. Zgromadziliśmy rekordową liczbę partnerów a 90 proc. z nich deklaruje chęć udziału w kolejnych akcjach. Jest to dobra akcja dla rynku turystycznego w naszym kraju. Przyczyna się do wydłużenia sezonu letniego a wszyscy możemy korzystać z dobrodziejstw turystycznych także wiosną i jesienią. Podczas akcji produkty oferowane są ze zniżką 50 proc., więc wielu mniej zamożnych Polaków, których do tej pory nie było stać na zwiedzanie Polski, ma teraz szansę to uczynić. Akcja sprzyja popularyzacji poznawania Polski, popularyzacji turystyki.”
Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, dodał: „Jest to akcja, w której wszyscy wygrywają. Przedsiębiorcy – bo będą mieli więcej klientów i wsparcie marketingowe ze strony POT. Klienci – bo poza wysokim sezonem będą mogli dużo taniej zwiedzić atrakcje turystyczne Polski.
W ostatniej edycji odnotowaliśmy 132 tys. turystów, w najbliższej liczymy na przekroczenie liczby 150 tys.
Te liczby świadczą, że akcja się sprawdziła.
W przyszłym roku chcemy dać akcji „kopa” i przenieść ja także do krajów sąsiedzkich: Rosji, Litwy, Białorusi, Ukrainy, Czech, Słowacji i Niemiec. Pomoże to zwiększyć liczbę partnerów z tych województw, które do tej pory są słabiej reprezentowane np. województwa podlaskiego czy lubuskiego.”
Prezes PLL LOT Rafał Milczarski zadeklarował, że narodowy przewoźnik w ramach akcji oferuje 50 proc. zniżki na bilety na 10 połączeń krajowych, w tym 9 z Warszawy. Dodał: Nie ma czego takiego, jak zła pogoda – jest tylko złe ubranie. Wierzę, że podczas tegorocznej edycji pogoda będzie dobra a 50 proc. zniżka zachęci Polaków do latana po Polsce.”
Maciej Acedański, prezes Polonusa, podkreślił: „W akcji bierzemy udział po piąty i od początku cieszy się ona dużym powodzeniem u naszych pasażerów. Tym bardziej, że polonus łączy nie tylko główne miasta, ale również mniejsze miejscowości. Jesteśmy więc świetnym uzupełnieniem dla innych partnerów akcji – PKP Intercity i PLL LOT. Zawsze chętnie bierzemy udział w akcjach propagujących podróżowanie po Polsce.”
Artur Resmer z zarządu PKP Intercity, skomentował: „Akcja zniżek weekendowych w zasadzie trwa u nas cały rok, ale oczywiście uczestniczymy chętnie w akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Promujemy ją w naszych wszystkich pociągach. Ten rok jest bardzo udany dal nas. W lipcu przewieźliśmy 4,7 mln pasażerów, to miesięczny rekord w historii spółki. Nasze bilety weekendowe w cenie 81 zł pozwalają na korzystanie przez weekend z różnych połączeń w całej Polsce. My kursujemy między największymi miastami, ale dzięki współpracy z Polregio oferujemy bilety „Razem w Polskę”. Dzięki łączonym przejazdom turyści mogą tanio dotrzeć do wielu atrakcyjnych miejsc.”
Do jesiennej edycji akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” najwięcej partnerów zgłosiło się z województw: małopolskiego (112), pomorskiego (100), dolnośląskiego i mazowieckiego (po 79), zachodniopomorskiego (55). Najmniej partnerów odnotowano z województw: opolskiego (10) lubuskiego (13), łódzkiego i podlaskiego (po 23).
Najwięcej, bo 33 proc. partnerów oferuje zakwaterowanie (zarówno hotele, jak i np. agroturystyka). 20 proc. to atrakcje turystyczne, 15 proc. – lokale gastronomiczne, 12 proc. – obiekty związane z kulturą i sztuką (m.in. muzea, galerie), 7 proc. – obiekty sportowe i rekreacyjne, 5 proc. – inne obiekty, 5 proc. – uzdrowiska i SPA, 2 proc. – usług przewodnickie, 1 proc. – usługi transportowe.
Robert Andrzejczyk powiedział, że akcja kosztuje POT 250 tys złotych. W przyszłorocznym budżece organziacji już zaplanowano dwa razy wększą sumę. Oczywście dochodzą do tego jeszcze koszty na promocję akcji ponoszone przez głównych partnerów. Prezes POT dodał, że planuje przeniesienie przyszłorocznej jesiennej edycji na późnejszy termin – w listopadze. Postulowal to partnerzy borący udział w akcji.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Industrialne Mazowsze: fascynujące dziedzictwo techniki i przemysłu
Mazowsze, mimo swojej przeszłości rolniczej, odgrywało istotną rolę w procesach…
0 Komentarzy4 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Prywatny koncert Marzeny Markowskiej do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Otwarte zgłoszenia udziału w aukcji charytatywnej na Gali Waszej Turystyki. Włącz się i pomagaj
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Miejsca, gdzie jesień na Mazowszu wygląda najpiękniej
Wprawdzie o wakacjach zdążyliśmy już zapomnieliśmy, ale Mazowsze w jesiennej szacie też…
0 Komentarzy7 Minuty
7 listopada 2024
Jesień w Olsztynie: historia, smaki i szlaki pełne barw
Olsztyn jest kameralnym miastem, które szczególnie w sezonie letnim tętni życiem.…
0 Komentarzy7 Minuty
5 listopada 2024
Save the date! IV Gala Waszej Turystyki już 10 stycznia 2025
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić na IV Galę Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty