Neckermann włącza się w walkę z plastikiem

Jeden z największych koncernów turystycznych na świecie Thomas Cook, do którego w Polsce należy Neckermann, postanawia zmniejszyć użycie plastiku. W ramach kampanii #NoPlaceForPlastic zobowiązuje się do wyeliminowania z organizacji do 2020 r. 70 milionów plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku. Odpowiada to 3 500 pełnych walizek.
Każdego dnia do oceanów trafia nie mniej niż 8 mln* plastikowych przedmiotów. Ich wpływ na przyrodę jest katastrofalny. Wpływ na to branży turystycznej jest również wyraźnie widoczny: w miesiącach letnich tworzywa sztuczne docierające do Morza Śródziemnego zwiększają się o 40 proc.*
Klienci nie chcą plastiku
Badanie przeprowadzone wśród klientów Thomasa Cooka w Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Niemczech wykazało, że aż 90 proc. z nich jest zaniepokojonych obecnym poziomem zanieczyszczenia plastikiem na świecie. Ten sam odsetek uważa, że istotne jest, aby firmy turystyczne traktowały tę kwestię poważnie. Obecność plastiku w wakacyjnych kurortach ma duży wpływ na to, czy odwiedzą to miejsce ponownie. Aż 65 proc. respondentów przyznało, że woli podróżować z biurem, które poważnie pracuje nad zmniejszeniem użycia plastiku.
W ramach akcji #NoPlaceForPlastic grupa Thomas Cook początkowo skoncentruje się na obszarach, na które ma bezpośredni wpływ i kontrolę, a mianowicie na własnych hotelach i liniach lotniczych. Wyeliminuje powszechnie używane jednorazowe plastiki – m.in. słomki i mieszadła – wszędzie tam, gdzie jest to możliwe i zastąpi je alternatywnymi. Grupa chce wykorzystać swoją siłę i reputację w branży turystycznej, aby zachęcić klientów, pracowników, dostawców i szerszą branżę turystyczną do wspólnej pracy nad tym globalnym zagadnieniem.
Ekologia podczas urlopu
Badania wykazały, że wielu turystów nie myśli o recyklingu podczas wakacji. Ponad jedna piąta przyznała, że jest bardziej narażona na wyrzucenie plastiku kiedy przebywa poza domem. Thomas Cook chce podnieść świadomość na temat recyklingu i znaleźć sposoby na wykorzystanie plastiku. Grupa rozpoczęła współpracę z projektantami Wyatt And Jack. Zabiorą wczasowiczom zepsute i wyrzucone plastikowe pontony, materace dmuchane czy dziecięce rękawki pływackie i zamieniają je w stylowe, wysokiej jakości torebki i akcesoria wakacyjne, które będą mogły być używane wielokrotnie. Wyatt i Jack współpracują z National Trust i Surfers Against Sewage.
„Wyzwanie jest ogromne i wiemy, jak wiele musimy zrobić. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu zaangażowaniu, będziemy w stanie zachęcić też innych do współpracy z nami w celu zmniejszenia ilości plastiku w branży turystycznej dla trwałej korzyści naszych pracowników, miejsc, które kochamy i oczywiście naszych klientów. – powiedziała Alice Macandrew, group corporate affairs director.
*2005 United Nations Environment Programme report “Marine Litter An analytical overview”
*2018 WWF report “The Holiday Plastic Choking Our Oceans”.
POWIĄZANE WPISY
9 kwietnia 2025
Czarterem do Wietnamu. Itaka uruchamia nowy kierunek z Warszawy
Itaka ogłasza uruchomienie nowego kierunku czarterowego na sezon zima 2025/2026: Wietnam.…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2025
Resabee Travel Tech Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Szesnasta edycja Forum Promocji Turystycznej po raz kolejny zawita do Wrocławia, tym…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
Itaka nagrodziła w Turcji swoich liderów sprzedaży
Zakończyła się kolejna edycja programu Itaka Lider, jednej z inicjatyw motywacyjnych…
0 Komentarzy3 Minuty
7 kwietnia 2025
Travelplanet.pl: Turcja, Grecja i Egipt na topie. Polacy planują wakacje z wyprzedzeniem
Dane rezerwacyjne Travelplanet.pl wskazują, że liczba zarezerwowanych wyjazdów do końca…
0 Komentarzy3 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Jak zmienia się świat podróży służbowych? Eksperci spotkali się na Forum Liderów Business Travel
Forum Liderów Business Travel, organizowane przez BCD Travel Poland, przyciągnęło do…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Wakacje.pl: Wielkanoc z widokiem na morze. Polacy coraz częściej świętują za granicą
Z danych biura Wakacje.pl wynika, że najczęściej wybieranymi kierunkami na Wielkanoc i…
0 Komentarzy5 Minuty
9 kwietnia 2025
TOP Touristik: 78 proc. wzrost wyjazdów do Hiszpanii
Polski touroperator TOP Touristik, specjalizujący się w pakietach dynamicznych, aktywnie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert last minute 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert wakacyjnych last minute na sezon letni 2025. Biuro…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Czarterem do Wietnamu. Itaka uruchamia nowy kierunek z Warszawy
Itaka ogłasza uruchomienie nowego kierunku czarterowego na sezon zima 2025/2026: Wietnam.…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2025
Resabee Travel Tech Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Szesnasta edycja Forum Promocji Turystycznej po raz kolejny zawita do Wrocławia, tym…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
Itaka nagrodziła w Turcji swoich liderów sprzedaży
Zakończyła się kolejna edycja programu Itaka Lider, jednej z inicjatyw motywacyjnych…
0 Komentarzy3 Minuty
7 kwietnia 2025
Travelplanet.pl: Turcja, Grecja i Egipt na topie. Polacy planują wakacje z wyprzedzeniem
Dane rezerwacyjne Travelplanet.pl wskazują, że liczba zarezerwowanych wyjazdów do końca…
0 Komentarzy3 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Jak zmienia się świat podróży służbowych? Eksperci spotkali się na Forum Liderów Business Travel
Forum Liderów Business Travel, organizowane przez BCD Travel Poland, przyciągnęło do…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Wakacje.pl: Wielkanoc z widokiem na morze. Polacy coraz częściej świętują za granicą
Z danych biura Wakacje.pl wynika, że najczęściej wybieranymi kierunkami na Wielkanoc i…
0 Komentarzy5 Minuty
9 kwietnia 2025
TOP Touristik: 78 proc. wzrost wyjazdów do Hiszpanii
Polski touroperator TOP Touristik, specjalizujący się w pakietach dynamicznych, aktywnie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert last minute 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert wakacyjnych last minute na sezon letni 2025. Biuro…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Czarterem do Wietnamu. Itaka uruchamia nowy kierunek z Warszawy
Itaka ogłasza uruchomienie nowego kierunku czarterowego na sezon zima 2025/2026: Wietnam.…
0 Komentarzy4 Minuty