Colonnade – kolejny ubezpieczyciel w systemie Amadeus
Działająca od ok. roku na polskim rynku marka Colonnade będzie dostępna w sprzedaży w systemie GDS Amadeus. Polscy agenci turystyczni i touroperatorzy korzystający z Amadeus Insurance do sprzedawania ubezpieczeń będą mieli do wyboru cztery rodzaje pakietów dla klientów.
Colonnade to zarejestrowana w Luksemburgu marka należąca do kanadyjskiego holdingu Fairfax. Działa na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, a w Polsce pojawiła się ponad rok temu, przejmując aktywa AIG. Na rynek turystyczny wchodzi z uproszczonym produktem w czterech wariantach, w których suma ubezpieczenia od kosztów leczenia opiewa na kwoty od 50 tys. do 500 tys. zł.
Nowe możliwości dla agentów
Produkty te są od wczoraj dostępne w systemie Amadeus Insurace. Po podpisaniu umowy z dostawcą, agenci dostają bezpłatny dostęp do rezerwacji przez Amadeus Selling Platform. Agenci mogą liczyć na prowizje zaczynające się od 10 proc., mogą zintegrować sprzedaż polis z istniejącą rezerwacją (PNR) i systemami mid/back-office. Otrzymują też lokalne wsparcie w języku polskim.
Colonnade prowadzi sprzedaż online, bezpośrednio przez biura podróży i za pośrednictwem brokerów. Świadczeniami obejmującymi likwidację szkód zajmuje się firma Europ Assistance, z którym ubezpieczyciel ma podpisaną umowę.
Dla polskich klientów Colonade przygotował warianty: brązowy, srebrny, złoty i platynowy, w każdym z nich transport do kraju jest pokrywany bez limitu przez ubezpieczyciela. Dotyczy to również transportu medycznego (którego koszty potrafią przekroczyć sumy przeznaczone na leczenie) i transport zwłok. W wariancie srebrnym i platynowym zawarte jest też ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, możliwe do aktywacji przez 5 dni od dnia wpłaty zaliczki i do 24 godzin przed wylotem. Do każdego pakietu można dołączyć ubezpieczenie bagażu.
Rozszerzona ochrona
Colonnade włącza też do ochrony niespodziewane akty terroru (ochrona nie obejmuje skutków takich zdarzeń w regionach, w których w ciągu 60 dni wcześniej miał już miejsce akt terroru, w promieniu 200 km) oraz amatorskie uprawianie sportu – jak podkreślają przedstawiciele firmy – w szerokim rozumieniu. W podstawowym pakiecie będą więc np. narty, wspinaczka wysokogórska do 5500 m n.p.m. bez użycia sprzętu asekuracyjnego, nurkowanie z akwalungiem do 18 m głębokości, maratony biegowe, żeglarstwo morskie (bez limitu mil od brzegu, ale do miejsc niecharakteryzujących się skrajnymi warunkami atmosferycznymi) i inne.
Firma postanowiła włączyć do zakresu ochrony wyjazdy na Kubę, a z kategorii „świat” wyłącza podróże do i przejazd przez: Iran, Syrię, Sudan, Koreę Północną oraz Krym. W kategorii „Europa” znajduje się cały kontynent, z wyłączeniem Rosji, przyległe wyspy leżące na cokołach kontynentalnych, a także kraje pozaeuropejskie sąsiadujące z Morzem Śródziemnym (oprócz Algierii, Izraela, Libanu, Libii oraz Rosji).
Jak szacuje Amadeus, rynek ubezpieczeń turystycznych i lotniczych wart jest 82 mld euro, w latach 2014-2018 przychody ze sprzedaży tego produktu wzrosły o 7,6 proc., liczba rezerwacji zaś – o 5,8 proc. Branża turystyczna i linie lotnicze generują ok. 41 proc. sprzedaży tego typu polis, zaś średnia wartość jednej polisy wynosi 41 euro.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty