Hotailors: w 2019 osiągniemy 10-krotny wzrost sprzedaży
Polski start-up stawia na zagraniczną ekspansję – poza Stanami Zjednoczonymi szykuje inwestycje m.in. w Dubaju. Celem jest rozwój oferowanych usług, zdobycie nowych klientów oraz przekroczenie 10 mln euro sprzedaży.
Hotailors ułatwia przedsiębiorstwom – wykorzystując sztuczną inteligencję – organizowanie podróży służbowych. Partnerami biznesowymi start-upu są Google, Microsoft, Amadeus, Kiwi i EY.
Filip Błoch, prezes Hotailors, powiedział: „Ubiegły rok był dla nas przełomowy. Chcemy iść za ciosem i wykonać jeszcze większy skok.”
12 miesięcy to w rozwoju start-upu właściwie epoka. 2018 r. Hotailors zaczynał z 11 pracownikami i siedzibą w Poznaniu. Początek tego roku to już 32 pracowników, biura w Warszawie, Dublinie, San Francisco oraz rosnąca sprzedaż: ponad 3 tys. aktywnych użytkowników, prawie 1 tys. zarezerwowanych przelotów i prawie 2 tys. rezerwacji hotelowych.
Maciej Stopierzyński, dyrektor ds. technologii Hotailors, dodał: „Do obsługi rezerwacji hotelowych wprowadziliśmy dodatkowo możliwość rezerwacji biletów lotniczych. Dzięki temu możemy zapewnić kompleksową organizację podróży służbowych. Ponieważ wszystkie usługi są dostępne w ramach jednej aplikacji, zaplanowanie podróży trwa zaledwie 5 minut. A przełożony jest w stanie błyskawicznie zaakceptować podróż, nawet kiedy jest poza biurem.”
Hotailors już jest widoczny w Stanach Zjednoczonych. Został finalistą konkursu dla najciekawszych rozwiązań na konferencji Future of Travel Tech Summit w Miami.
Filip Błoch podkreślił: „Najważniejsze jest, że doceniono, jak skutecznie pomagamy przedsiębiorstwom w organizacji podróży służbowych. Na Florydzie spotkamy się z przedstawicielami takich firm jak Uber, Kayak czy Airbnb. Zaprezentujemy im nasze rozwiązanie.”
Konferencja w Miami to tylko jeden krok. Hotailors na 2019 r. zaplanowało dużo więcej.
Filip Błoch skomentował: „Główny cel biznesowy to 10-krotne zwiększenie sprzedaży, do ponad 10 mln euro. Sposobem na to będzie ekspansja zagraniczna. Hotailors inwestuje w rozwój na całym świecie. Do Warszawy, Dublina, San Francisco i Nowego Jorku dołączył Dubaj.”
Michał Szeksztełło, dyrektor operacyjny Hotailors, dodał: „W tych pięciu lokalizacjach prowadzimy już działania sprzedażowe. Każde z nich jest dużym hubem lotniczym i ważnym miejscem biznesowym. Na Bliskim Wschodzie Hotailors wspomaga Adam Kwaśniewski, pierwszy pracownik Google’a w Polsce oraz były dyrektor tej firmy w Dubaju.”
Start-up wzbudza również duże zainteresowanie u inwestorów.
Filip Błoch zauważył: „Rozmawiamy z kilkunastoma funduszami inwestycyjnymi i prywatnymi inwestorami w Europie i w USA. To są długie rozmowy, bo musimy się dobrze rozumieć i dobrze zgrać. To będzie jedna z najważniejszych inwestycji w Hotailors. Chcemy, żeby pomogła nam w szybkiej i skutecznej ekspansji międzynarodowej.”
Hotailors cały czas rozwija też swoje rozwiązanie. Celem jest, by w jednym miejscu osoba podróżująca służbowo mogła zorganizować wszystko: od samolotu, pociągu, taksówki, hotelu, apartamentu i sali konferencyjnej aż po wizę, ubezpieczenie czy odszkodowanie za opóźnione loty. W tym roku szczególnie istotne będzie tworzenie coraz lepszego systemu rekomendacji, dopasowującego wyniki wyszukiwania zarówno do potrzeb podróżującego jak i założeń budżetowych firmy.
Maciej Stopierzyński podkreślił: „Planujemy rozwijanie dynamicznych polityk podróży czyli takich, które automatycznie dopasowują założenia naszych klientów do zmieniających się okoliczności. W ten sposób jesteśmy w stanie zmniejszyć lub nawet całkowicie zlikwidować konieczność manualnego akceptowania wyjazdu przez przełożonego. Jeżeli pracownik mieści się w założonym budżecie biorąc pod uwagę cel wyjazdu, region czy stanowisko, jego podróż zostanie automatycznie zaakceptowana i zarezerwowana. Kolejnym rozwiązaniem ułatwiającym podróżowanie ma być sterowanie głosem. Firma cały czas rozbudowuje też dostępną bazę hotelową i lotniczą, dzięki czemu podróżujący mają dostęp do największej ilości ofert dostępnych wśród systemów obsługujących podróże służbowe.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty