Polski biznes MICE przyciąga coraz więcej dalekich krajów

MM

Coraz więcej kierunków biznesowych zabiega o polskiego klienta MICE. Jesteśmy postrzegani jako rosnący, dynamiczny rynek, na którym można znaleźć klientów z coraz większym budżetem. Polskie agencje incentive spotykają się z prawie 50 wystawcami, biorącymi udział w wiosennej edycji Travel Biddera.

Ok. 100 kupujących prowadzi rozmowy podczas workshopu branży MICE, który odbywa się w warszawskim hotelu Sound Garden. Wiosenna edycja cyklicznego spotkania agencji eventowych z DMC, Travel Bidder, przyciągnęła ok. 50 firm z różnych kontynentów.

Kierunki long haul chcą polskich klientów

„Warto zwrócić uwagę na to, że Polska przyciąga coraz więcej firm z krajów daleko położonych, dostępnych w połączeniach long haul. Podczas tej edycji debiutuje u nas partner z Brazylii, po raz drugi wystawia się kontrahent z Bhutanu. Mamy firmy z Indii, Polską interesuje się też coraz więcej podmiotów z Rosji. Jest u nas nawet DMC z Hawajów, a poza tym duże sieci hotelowe, np. Belmond” – mówi Katarzyna Kałuża, business development director w Travel Bidder, firmie organizującej wydarzenie.

Atrakcyjność polskiego rynku potwierdza Barbara Klary, przedstawiciel Biura Promocji Turystyki Saksonii, jednego z wystawców: „Nikt by tutaj nie przyjeżdżał, gdyby nie było widać, że ta gałąź turystyki się rozwija. Firmy mają budżety na podróże, w zeszłym roku poczuliśmy to w Saksonii. W tym roku też będą pieniądze na polskim rynku, więc DMC mają co tutaj robić. Wybór kierunków jest ogromny, a zainteresowanych Polską coraz więcej. Jako wystawcy musimy więc coraz bardziej się starać, pokazywać coś nowego.”

Savoir vivre w biznesie i technologie

Podczas wydarzenia swoje usługi promują też PLL LOT, które w czerwcu otwierają połączenie do Miami. Nowością podczas tej edycji są też szkolenia Incentive Booster, podczas których można zapoznać się z zasadami savoir vivre w podróży i biznesie. Warsztaty prowadzi Radosław Szafranowicz-Małozięć, a jego przedsięwzięcie – KadryTurystyki.pl są jednym z partnerów wydarzenia.

Partnerem jest też jak zawsze SITE Poland, czyli oddział Society for Incentive Travel Excellence. Jednocześnie z workshopem odbywa się spotkanie międzynarodowej komisji tej organizacji. Tematem spotkania jest m.in. konieczność edukowania zagranicznych wystawców na temat polskiego rynku i polskiego klienta MICE.

Partnerem Meet the Bidder jest też firma Connecto, która dostarczyła nowe rozwiązania technologiczne. Podczas wydarzenia można natknąć się na „meeting points”, czyli kostki pozwalające błyskawicznie wymienić się danymi kontaktowymi – wystarczy jednocześnie ze swoim rozmówcą przytknąć do urządzenia swój identyfikator.

Kolejną nowością jest aplikacja konferencyjna stworzona specjalnie dla Meet the Bidder. Uczestnicy wydarzenia mają w niej m.in. dostęp do swojej listy spotkań, listy wystawców, mogą ich odnaleźć na sali i otrzymać „zaliczenie” odbytego spotkania.

Następna edycja Meet the Bidder planowana jest na 5 czerwca (Nowotel Centrum), a jesienna – na 26 listopada. Organizatorzy zapowiadają, że obu będą towarzyszyły wydarzenia wieczorne, organizowane wspólnie z SITE Poland. W planach jest też rozwój programu hosted buyers.