Kraje V4 chcą się wspólnie promować turystycznie
W Szczyrbskim Jeziorze w Tatrach Wysokich spotkali się w środę przedstawiciele ministerstw odpowiedzialnych za turystykę Czech, Polski, Słowacji i Węgier. Postanowili przeznaczyć na wspólną promocję 300 tys. euro.
Słowacja, która obecnie przewodniczy Grupie Wyszehradzkiej proponowała zwrócenie większej uwagi na prezentację w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Rosji, Chinach, krajach Zatoki Perskiej i w Australii.
Na cel wspólnej promocji cztery kraje przeznacza 300 tysięcy euro.
Zoltán Kovács, dyrektor sekcji ruchu turystycznego w słowackim ministerstwie transportu i budownictwa, powiedział: „Nasze wspólne działania w ostatnich pięciu lat przynoszą efekty. My chcielibyśmy zwiększyć sumę na wspólną promocję. Na Słowacji odnotowaliśmy co prawda wzrost liczby turystów z Chin o 100 proc. rok do roku, ale odwiedzają oni nas tylko na kilka godzin a potem jadą dalej. Na przykład w katalogach amerykańskich touroperatorów Bratysława jest przystankiem podczas rejsu statkiem z Monachium do Budapesztu. Rozmawiamy z touroperatorami, by Słowację odwiedzali na 2-3 dni, bo u nas jest co zwiedzać. Celem więc wspólnym krajów V4 jest, by namówić do odwiedzenia naszego regionu na jak najdłużej.”
Anna Krupka, sekretarz stanu w polskim MSiT, podkreśliła: „Podpisaliśmy plan marketingowy, który wskazuje najważniejsze kierunki promocji turystycznej w roku 2019. W Polsce odnotowaliśmy w ostatnim roku wzrost liczby turystów o 5 proc., dążymy do zwiększenia liczby sprzedanych noclegów.”
Dodała także, że polska strona postuluje stworzenie wspólnego produktu turystycznego.
József Kovács, sekretarz stanu ds. międzynarodowej komunikacji z kancelarii premiera Węgier, dodał: „W dziedzinie turystyki nasza współpraca idzie w dobrym kierunku. Każdy z naszych krajów ma wiele możliwości, by korzystać z tej współpracy a każdy kraj ma do zaoferowania coś innego od reszty.”
Warto dodać, że udział turystyki w PKB Węgier wynosi 10,7 proc. a Węgrzy chcą go zwiększyć do 16 proc. w roku 2030.
David Koppitz, pierwszy wiceminister w czeskim ministerstwie rowoju regionalnego, skonstatował: „Zgodziliśmy się, z tym że region V4 jest zróżnicowany, ma co zaoferować turystom i mamy wspólne możliwości promocji. Jedną z nich jest wspólna promocja na targach w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Azji Południowo-wschodniej i na Bliskim Wschodzie. Nasze kraje oferują zabytki historyczne i kulturalne, możliwości aktywnego wypoczynku.”
Dodał, że Czechy w ubiegłym roku odwiedziło 20 mln turystów w turystyka wygenerowała 170mld czeskich koron.
POWIĄZANE WPISY
27 marca 2025
Dobry zimowy sezon w Austrii
Według danych Statistik Austria w okresie od listopada do lutego w sezonie zimowym 24/25…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Nowości w ofercie turystycznej Szwajcarii na 2025 rok
Switzerland Tourism zaprezentował dziennikarzom najnowsze atrakcje i najciekawsze…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2025
Warszawskie zabytki w Mini-Europe. Nowe miniatury w Brukseli
Park Mini-Europe w Brukseli, jedna z atrakcji turystycznych celebrujących europejskie…
0 Komentarzy3 Minuty
26 marca 2025
Rzym i Mediolan liderami turystyki we Włoszech na początku 2025 roku
Mabrian i The Data Appeal Company, obie należące do grupy Almawave, przeanalizowały…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2025
Koniec swobodnego najmu krótkoterminowego w Hiszpanii? Nowe zasady od 3 kwietnia
Od 3 kwietnia 2025 roku w Hiszpanii wejdą w życie nowe regulacje dotyczące najmu…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Od muzyki po turystykę, czyli fenomen K-popu i K-dram
Koreańska popkultura od lat zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Jej…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Hiszpania: wzrost satysfakcji turystów w 2024 roku
Hiszpański Instytut Turystyki przeprowadził trzecie badanie satysfakcji turystów…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
Stolica Łotwy zajęła drugie miejsce w rankingu European Best Destinations 2025
Ryga, stolica Łotwy, zdobyła drugie miejsce w rankingu European Best Destinations 2025,…
0 Komentarzy3 Minuty
1 kwietnia 2025
Marrakesz: wszystkie kolory Orientu
Maroko z roku na rok przyciąga coraz więcej turystów z Polski - w roku ubiegłym…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2025
Dobry zimowy sezon w Austrii
Według danych Statistik Austria w okresie od listopada do lutego w sezonie zimowym 24/25…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Nowości w ofercie turystycznej Szwajcarii na 2025 rok
Switzerland Tourism zaprezentował dziennikarzom najnowsze atrakcje i najciekawsze…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2025
Warszawskie zabytki w Mini-Europe. Nowe miniatury w Brukseli
Park Mini-Europe w Brukseli, jedna z atrakcji turystycznych celebrujących europejskie…
0 Komentarzy3 Minuty
26 marca 2025
Rzym i Mediolan liderami turystyki we Włoszech na początku 2025 roku
Mabrian i The Data Appeal Company, obie należące do grupy Almawave, przeanalizowały…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2025
Koniec swobodnego najmu krótkoterminowego w Hiszpanii? Nowe zasady od 3 kwietnia
Od 3 kwietnia 2025 roku w Hiszpanii wejdą w życie nowe regulacje dotyczące najmu…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Od muzyki po turystykę, czyli fenomen K-popu i K-dram
Koreańska popkultura od lat zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Jej…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Hiszpania: wzrost satysfakcji turystów w 2024 roku
Hiszpański Instytut Turystyki przeprowadził trzecie badanie satysfakcji turystów…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
Stolica Łotwy zajęła drugie miejsce w rankingu European Best Destinations 2025
Ryga, stolica Łotwy, zdobyła drugie miejsce w rankingu European Best Destinations 2025,…
0 Komentarzy3 Minuty
1 kwietnia 2025
Marrakesz: wszystkie kolory Orientu
Maroko z roku na rok przyciąga coraz więcej turystów z Polski - w roku ubiegłym…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2025
Dobry zimowy sezon w Austrii
Według danych Statistik Austria w okresie od listopada do lutego w sezonie zimowym 24/25…
0 Komentarzy1 Minuty