Agenci odwiedzili biuro Neckermanna
Podczas dnia otwartego agenci mogli zwiedzić siedzibę, spotkać się z prezesem i szefami działów oraz poznać pracę zespołu Neckermann Podróże „od kuchni”. Touroperator stawia na model sprzedaży oparty na punktach stacjonarnych i chce zacieśnić relacje ze swoją siecią.
Odwiedzający Neckermanna agenci najpierw spotykali się z Arturem Reznerem, dyrektorem handlowym, który wyjaśniał im tajniki biznesu touroperatorskiego. Mówił o kontaktowaniu hoteli, o ryzyku związanym z umowami na gwarancjach, o tym czego można się spodziewać po umowach typu „allotment”. Wyjaśniał, jak kształtowane są ceny na poszczególnych etapach sprzedaży, od first minute aż po przedsezonowe wyprzedaże.
Agenci dowiedzieli się, że Neckermann chce oprzeć swój biznes na właściwej proporcji między produktem opartym na przewoźnikach niskokosztowych, lotach rejsowych i czarterach oraz rozwijać portfolio kierunków od 2020 sezonu. Tego zresztą oczekują agenci – w szczególności ci, którzy prowadzą biura franczyzowe. Większy wybór dla klientów i poszukiwanie nowości to coś, czego ich zdaniem brakowało ostatnio w Neckermannie.
Touroperator nadal będzie stawiał na to, co go wyróżnia, czyli produkt z dojazdem własny oraz na dynamiczne pakietowanie. Oferta nadal będzie prezentowana w systemie MerlinX, a głównym kanałem sprzedaży mają być punkty stacjonarne, czyli: agenci, sieć franczyzowa, partnerska i biura własne. Neckermann sprzedaje też przez call center i online: za pośrednictwem własnej strony i agentów internetowych. Ale Artur Rezner deklaruje, że firma nie zamierza zmieniać proporcji kanałów sprzedaży na niekorzyść agentów.
Prezentacja Artura Reznera zawierała też omówienie struktury firmy, na którą – oprócz prezesa Macieja Nykiela – składają się działy: produktu, sprzedaży, marketingu, e-commerce, kontroli, księgowość i IT. W sumie w centrali Neckermanna pracuje ok. 70 osób. Artur Rezner przedstawił też sylwetki dyrektorów regionalnych: Izy Szerer, Anny Bliskowskiej, Piotra Kołodzieja i Piotra Godlewskiego, a także wprowadził gości w tajniki pracy w terenie.
Agenci zwiedzili też biuro: odwiedzili gabinet prezesa Macieja Nykiela, który opowiedział o tym jak wygląda jego dzień pracy. W biurze można go zastać już przed 8 i ten najbardziej efektywny czas pracy poświęcony jest na sprawy strategiczne. Następnie między 9 a 12 szef touroperatora zajmuje się sprawami formalnymi, w tym przelewami. Po południu odbywa spotkania – wewnętrzne i zewnętrzne.
„Lubię rozmawiać osobiście, wolę to robić zamiast pisać maile czy dzwonić. Pracownicy mogą do mnie przyjść ze wszystkimi sprawami. Gdy tylko nie ma u mnie gości, drzwi gabinetu są otwarte, najlepiej czułbym się zresztą w open space z pracownikami, a nie sam w gabinecie. W którym zresztą – oprócz kalendarza zabieranego na spotkania – nie ma ani kawałka papieru. Chcę na co dzień udowadniać, że można się w pracy obyć bez niego, że wszystko dziś da się robić cyfrowo” – mówił Maciej Nykiel.
Następnie agenci zwiedzili biuro, odwiedzając działy: e-commerce, księgowości i kontroli, marketingu i produktu i spotykając się z ich kierownikami.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty