Polonijni dziennikarze z USA zwiedzili polskie uzdrowiska
Busko-Zdrój wizytowała, na zaproszenie POT, grupa dziennikarzy polonijnych z USA. Spotkali się z przedstawicielami uzdrowiska, sanatoriów, hoteli.
Spotkanie odbyło się w Sanatorium Marconi. Uczestniczyli w nim przedstawiciele lokalnego samorządu oraz podmioty i przedsiębiorcy związani z sektorem turystyki zdrowotnej.
„Promocja polskiej oferty turystyki prozdrowotnej jest bardzo potrzebna aby umacniać pozycję polskich podmiotów gospodarczych. Polska oferuje wysokiej jakości usługi medyczne, uzdrowiskowe, a także spa i wellness. Jedną z pereł w koronie polskich uzdrowisk jest Busko-Zdrój bardzo dynamicznie rozwijające się w ciągu ostatnich lat” – powiedziała w czasie otwarcia spotkania Anna Krupka, wiceminister w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
Polska ma w tym obszarze ogromny potencjał. Ośrodki dysponują dobrze wykształconym i doświadczonym personelem medycznym zarówno lekarskim, jak i pielęgniarskim na najwyższym światowym poziomie. W Polsce aż 45 miejscowości (lub ich część) posiada status uzdrowiska. Część z nich wyspecjalizowała się w obsłudze turystów z zagranicy.
Rynek amerykański zaliczany jest do największych w ramach medycznej turystyki wyjazdowej na świecie. Do Polski w 2017 r. przyjechało blisko pół miliona amerykańskich turystów (495 tys.). Z danych Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że ponad 19 proc. wszystkich odwiedzających nasz kraj to osoby, które mają polskie korzenie. W 2017 roku na 18,3 mln turystów zza granicy 3,5 mln stanowiły osoby o polskich korzeniach.
Polska Organizacja Turystyczna jest operatorem części rządowego programu Go to Brand. To Branżowy Program Promocji dla sektora usług prozdrowotnych w ramach wdrażania poddziałania 3.3.2 Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki Brand PO IR. Celem projektu jest upowszechnienie informacji o wysokiej jakości usług prozdrowotnych w Polsce i umocnienie pozytywnego wizerunku naszego kraju.
Program realizowany jest głównie na rynkach perspektywicznych, poza Unia Europejską, w tym m.in. Rosja, Norwegia oraz Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. Budżet przeznaczony na działania w nim zawarte wynosi blisko 5,4 mln zł i pochodzi ze środków unijnych.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Industrialne Mazowsze: fascynujące dziedzictwo techniki i przemysłu
Mazowsze, mimo swojej przeszłości rolniczej, odgrywało istotną rolę w procesach…
0 Komentarzy4 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Prywatny koncert Marzeny Markowskiej do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Otwarte zgłoszenia udziału w aukcji charytatywnej na Gali Waszej Turystyki. Włącz się i pomagaj
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Miejsca, gdzie jesień na Mazowszu wygląda najpiękniej
Wprawdzie o wakacjach zdążyliśmy już zapomnieliśmy, ale Mazowsze w jesiennej szacie też…
0 Komentarzy7 Minuty
7 listopada 2024
Jesień w Olsztynie: historia, smaki i szlaki pełne barw
Olsztyn jest kameralnym miastem, które szczególnie w sezonie letnim tętni życiem.…
0 Komentarzy7 Minuty
5 listopada 2024
Save the date! IV Gala Waszej Turystyki już 10 stycznia 2025
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić na IV Galę Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty