Austria dobra na każdą porę roku
W 2018 roku liczba noclegów wykupionych przez polskich turystów w Austrii po raz pierwszy przekroczyła 2 miliony. Polacy pod tym względem znaleźli się na 8.miejscu. Austriacy chcą, by jeszcze więcej Polaków przyjeżdżało do nich latem.
Na workshop zorganizowany przez warszawskie biuro austria.info w stolicy przyjechało 21 przedstawicieli 18 firm i regionów austriackich. Oprócz dwóch sieci hotelowych (Falkensteiner i a&ohostels) reprezentowane były: Górna Austria, Karyntia, Kraj Salzburski, Styria, Tyrol i Wiedeń. Z całej Polski (najwięcej z Waeszawy) zjechali się reprezentanci 45 polskich biur podróży.
Ewelina Chądzyńska z austria.info, powiedziała: „Austria jest coraz popularniejsza w Polsce. W ubiegłym roku po raz pierwszy w historii liczba noclegów wykupionych przez Polaków przekroczyła magiczną liczbę 2 milionów. Od listopada do końca lutego liczba gości z Polski wzrosła w Austrii o 5 proc.
Oczywiście zależy nam, żeby zwiększyć liczbę polskich turystów zwłaszcza poza sezonem zimowym. Potencjał rynku polskiego jest wielki i zauważają go Austriacy, o czym świadczy liczba wystawców, część z nich uczestniczy w workshopie w Polsce po raz kolejny.
Coraz częściej Polacy jeżdżą do Austrii na city breaks. Zmieniła się w ostatnich latach mentalność turystów z Polski. Coraz częściej szukają odpoczynku od hałaśliwej i zmieniającej się błyskawicznie rzeczywistości, szukają wyciszenia. A Austria jest idealnym miejscem do wypoczynku. Do Austrii na ogół przyjeżdżają latem inni turyści niż do Egiptu. Polacy polubili aktywny wypoczynek, stąd wzrost zainteresowania nie tylko trekkingiem, ale przede wszystkim trasami rowerowymi w Austrii.
Austria dla Polaków oznacza wysoką jakość. Tu hotel 4* zawsze oznacza hotel 4*. Austria to również przyjazne nastawienie do turysty, pewność wysokiej klasy usług. Austria jest uważana przez Polaków za kierunek bezpieczny.”
Markus Strutz z Regionu turystycznego Klagenfurtu i jeziora Wörthersee, zapytany, dlaczego uczestniczy w workshopie, odpowiedział: „Chciałbym nawiązać współpracę z polskimi biurami podróży, przekonać je do odwiedzin Klagenfurtu i okolic. Zimą, przy okazji wyjazdów narciarskich do stacji w Karyntii wielu turystów zagląda do naszego miasta. Klagenfurt jest atrakcyjny przez cały rok. Oferuje nie tylko zwiedzanie zabytków i przeboju wśród gości – parku miniatur Minimundus, ale i zakupy oraz wiele wydarzeń. Poza tym leży nad jeziorem, które samo w sobie jest atrakcją i daje wiele możliwości aktywnego wypoczynku.
W ubiegłym roku odwiedziło nas ponad 6 tysięcy Polaków, z czego 80 proc. – latem. Mamy pakiety dla grup, mamy też wiele propozycji dla turystów indywidulanych. Ze względu na wielkie wydarzenia oraz możliwości aktywnego wypoczynku, jesteśmy atrakcyjni dla studentów i dorosłych ceniących te formę spędzania wolnego czasu latem.”
W tym roku we wrześniu i październiku stadion piłkarski w Klagenfurcie będzie miejscem niezwykłego wydarzenia. Szwajcarski artysta MaxPeintner z Bazylei posadzi, w ramach projektu „Forforest” na murawie obiektu 300 drzew 50-60 letnich o wysokości 15 – 20 metrów. To największe publiczne wydarzenie w Austrii ma zwrócić uwagę, przede wszystkim ludzi młodych, na naturę, jej potęgę i znaczenie. „Las” będzie można podziwiać od 10 rano do 10 wieczorem, tylko w naturalnym świetle.
Po zakończeniu wydarzenia drzewa zostaną przesadzone z powrotem do środowiska naturalnego a stadion będzie służył piłkarzom i innym eventom(m.in. koncerty Bon Jovi, Ramazotti).
Markus Strutz zaprasza także imprezy kulinarne: Alpen Adria. Jeden to festiwal kulinarny prezentujący kuchnie regionalną z Alp i krajów nad Adriatykiem. Podczas festiwalu restauracje w Klagenfurcie będą serwować dania tych kuchni. Ponadto na deptaku rozstawione będą stragany i stoiska z regionalnymi produktami oraz oferujące uliczną kuchnię.
Z kolei Alpen Adria Craft Beer & Cider Festival – jak nazwa wskazuje – to impreza dala zwolenników małych, rzemieślniczych piw oraz cydru.
Zwiedzanie, aktywny wypoczynek, dobra kuchnia-jest po co jechać latem do Austrii.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty