Travelpanet.pl: ponad 30 proc. więcej rezerwacji na Wielkanoc
Według statystyk Travelplanet.pl, na ok. 3 tygodnie przed świętami rezerwacje były wyższe o grubo ponad 30 proc. w porównaniu z podobnym okresem w ubiegłym roku.
Dla wielu turystów wabikiem mogą być atrakcyjne ceny w porównaniu z majowym weekendem.
Turcja, najbardziej popularny kierunek rezerwowany zarówno na Wielkanoc jak i majówkę, w tym pierwszym terminie kosztuje realnie turystów średnio niecałe 2000 zł na osobę. Wyjazd na majówkę do Turcji to koszt niemal 2400 zł na osobę (według rezerwacji z początku marca).
Wielkanoc w Grecji jest tańsza od majówki również o 400 zł (1950 zł wobec 2350 zł). Święta w Egipcie kosztują turystów o 300 zł mniej niż wypoczynek w tym kraju podczas długiego majowego weekendu (2350 wobec 2650 zł) zaś na Cyprze w Wielkanoc wypocząć można aż o 700 zł taniej niż w maju (2100 zł wobec 2800 zł). Najmniejsze dysproporcje dotyczą Malty (200 zł mniej, tj. ok. 1700 zł wobec 1900 na majówkę) i Włoch (100 zł, tj. 1100 zł wobec 1200 zł na majówkę)
Na czele najbardziej popularnych kierunków Turcja zmieniła Egipt, zeszłorocznego lidera wyjazdów wielkanocnych. Z pierwszej piątki najbardziej popularnych kierunków na Wielkanoc niemal połowa turystów pojedzie do krajów muzułmańskich.
Jeszcze w 2017 niekwestionowanym liderem wielkanocnych wyjazdów była Hiszpania (34 proc.) a Wyspy Kanaryjskie, gdzie wybierała się zdecydowana większość turystów, nazywano polskimi Wyspami Wielkanocnymi. Z kolei tegoroczny lider – Turcja, cieszył się wówczas raptem 3,5 proc. frekwencją.
Ta zmiana preferencji to fragment szerszej tendencji powrotu turystów do krajów arabskich i Turcji.
Wielkanoc zapowiada się na tańszą od zeszłorocznej o ok 250 zł natomiast komfort wypoczynku jest wyjątkowy. Niemal 50 proc turystów spędzi święta w hotelach 5* a ponad 1/3 w hotelach 4*. Te proporcje mogą się zmienić, do Wielkanocy jest jeszcze trochę czasu, wiadomo również, że klienci szukają przede wszystkim dobrych hoteli i te rezerwowane są z wyprzedzeniem.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty