Grupa Louvre Hotels zmienia się dla niepełnosprawnych
Grupa Louvre Hotels zaprosiła do współpracy Fundację Polska bez barier, chcąc zapewnić pełną dostępność przestrzeni hotelowych osobom z niepełnosprawnościami, które odwiedzają hotele Campanile, Golden Tulip, Premiere Classe oraz Metropolo by Golden Tulip.
Akcja opatrzona została hasłem LIVE MY LIFESTYLE – To dla Was się zmieniamy! Fundacja na początek przeprowadziła audyt hoteli pod kątem tego, jak obiekty mogą być odebrane przez osoby z różnym rodzajem niepełnosprawności. Inne potrzeby mają osoby niewidome, a inne poruszające się na wózku.
Drugim etapem jest przeprowadzenie szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi oraz savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami. Grupa LHG wraz z Fundacją projektuje przestrzenie i tworzy procedury, które pozbawione są barier.
Od początku trwania projektu, współpraca przebiega pomyślnie a atmosfera sprzyja wypracowaniu optymalnych rozwiązań dla dwóch stron – dla gościa oraz hotelu.
Fundacja zaplanowała dla LHG trzy warsztaty – pierwsze szkolenie odbyło się na początku czerwca w katowickim hotelu Campanile, kolejne w poznańskim Campanile, a przed nami szkolenie w Warszawie.
Uczestnicy to pracownicy każdego szczebla i wszystkich marek, należących do LHG, którzy na co dzień pracują z gośćmi. Podczas warsztatów zdobywają wiedzę o potrzebach Gości dotkniętych niepełnosprawnością. Spotkania, prowadzone przez Fundację, przyjmują aktywną formę, odbywają się ćwiczenia praktyczne, podczas których uczestnicy mają możliwość usiąść na wózku inwalidzkim i spróbować funkcjonować w ten sposób, mogą poczuć się jak osoba starsza poprzez założenie specjalnego kombinezonu symulującego podeszły wiek czy ćwiczą ewakuację na specjalistycznym fotelu. To tylko niektóre z aktywności, jakie do tej pory miały miejsce.
Jan Błoński, dyrektor Regionu Południowego w LHG, powiedział: „Dopiero poruszając się na wózku inwalidzkim, zrozumiałem, jak trudne może być samo wejście do budynku, jak ciężkie staje się otwarcie drzwi czy opuszczenie hotelowego pokoju.” – mówi, który uczestniczył w jednym z warsztatów.”
Natasza Merta Gierka, dyrektor hotelu Campanile w Katowicach, dodał: „Przedstawiciele Fundacji w interaktywny sposób pokazali nam praktyczny świat osób z niepełnosprawnościami, na wózkach, osób głuchoniemych i niewidomych. Wskazali bariery, jakie całkowicie nieświadomie, stawiamy przed nimi.”
Grupa Louvre Hotels rozpoczęła proces dostosowywania własnych hoteli do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Świadomie rozpoczęto pogłębianie wiedzy wśród pracowników w tym temacie. Wpisuje się to w filozofię marki, która komfort i jakość pobytu gościa, stawia zawsze na pierwszym miejscu. Proces zmian wymaga czasu, jednak grupa LHG odważnie i konsekwentnie zmienia swoje obiekty tak, aby również goście z niepełnosprawnościami czuli się jak w domu.
POWIĄZANE WPISY
17 października 2024
Pullman Hotels & Resorts otwiera pierwszy hotel w Chorwacji
Pullman Hotels & Resorts, marka premium z portfela sieci hotelowej Accor, ogłosiła…
0 Komentarzy2 Minuty
10 października 2024
Sieć Mercure ma już ponad tysiąc hoteli. W planach kolejne 200 obiektów
Mercure, sieć hotelowa należąco do grupy Accor, która niedawno obchodziła 50. lat…
0 Komentarzy2 Minuty
1 października 2024
Karpacz walczy o odbudowę ruchu turystycznego
Po powodzi w południowej Polsce turystyka w regionie stanęła przed dużym wyzwaniem.…
0 Komentarzy3 Minuty
27 września 2024
Mercure Katowice Centrum świętuje trzecie urodziny
Hotel Mercure Katowice Centrum obchodzi trzecią rocznicę działalności podkreślając swoje…
0 Komentarzy3 Minuty
24 września 2024
Nowi dyrektorzy w hotelach B&B Hotels Polska
Sieć hotelowa B&B Hotels Polska stawia na wzrost liczby hoteli i kadrę zarządzającą. Do…
0 Komentarzy4 Minuty
24 września 2024
IGHP: hotelarze zadowoleni z wakacji. Sierpień lepszy od lipca
3/4 ankietowanych hotelarzy oceniło sezon wakacyjny dobrze – wynika z ankiety Izby…
0 Komentarzy6 Minuty
24 września 2024
Pierwszy hotel Radisson RED w Niemczech
Radisson Hotel Group otworzyła pierwszy hotel Radisson RED w Niemczech. Nowy obiekt tej…
0 Komentarzy2 Minuty
20 września 2024
„Go get it” – ruszyła nowa kampania wizerunkowa sieci ibis
Sieć hoteli ibis na swoje 50. urodziny rusza z nową globalną kampanią „Go get it”, która…
0 Komentarzy3 Minuty
13 września 2024
Accor wprowadza markę Swissôtel do Rumunii
Grupa Accor otworzyła pierwszy hotel marki Swissôtel w Rumunii. Obiekt powstał w…
0 Komentarzy2 Minuty