Biura podróży – dominują kierunki greckie, turecki i hiszpańskie

W ostatnim tygodniu w biurach podróży, wśród najpopularniejszych kierunków znalazło się 7 lotnisk greckich, 4 hiszpańskie i 3 tureckie.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,2 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,9 proc. a autokarowe – 4,9 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Bułgaria, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, Portugalia, Chorwacja i Czarnogóra.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakyntos i Burgas,.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 040 zł) i w Warnie (2 093 zł). Najdrożej jest w Chanii (3 031 zł) i na Kos (3 151 zł).
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 9,4 proc. Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 3,4 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 12,3 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 9,6 proc.
Wycieczki samolotowe stanowią 86,3proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 25 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 16,4 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+31,6 proc.), Hiszpania (spadek o 21,9 proc.), Bułgaria (minus 31,2 proc.), Włochy (minus 24,6 proc.), Albania (minus 35,3 proc.), Tunezja (+ 11,4 proc.), Portugalia (+9,8 proc.) i Chorwacja (minus 18,5 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 23,7 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18,6 proc., Egipt – 13 proc, Hiszpanię – 9,7 proc., Bułgarię – 5,6 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,4 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,6 proc.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Itaka spotkała się z partnerami z całej Polski podczas Agent Night Arena
17 grudnia 2025 roku na Itaka Arenie w Opolu odbyło się wydarzenie Itaka Agent Night…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
eSky: Polacy planują podróże z wyprzedzeniem. Wzrost rezerwacji do USA i Meksyku
Dane z internetowego biura podróży eSky pokazują, że Polacy coraz częściej planują…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty










