Radisson i Zdrojowa Invest budują dwa nowe hotele

AG

Radisson Hotel Group i grupa Zdrojowa Invest & Hotels podpisały umowę na dwa nowe hotele Radisson, które zostaną wybudowane w Szklarskiej Porębie oraz w Kołobrzegu. Pierwszy z nich otwarty zostanie najbliższej zimy, drugi – na początku lata 2020 roku.

Oba obiekty marki Radisson należące do kategorii upscale wzbogacą portfolio grupy w Polsce, które dzięki nowym inwestycjom wzrośnie do 18 hoteli obejmujących pięć marek – w tym.

Na konferencji w Warszawie, Valerie Schuermans, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w Radisson Hotel Group, podkreśliła: „Radisson to silna światowa marka. Obecnie w naszej ofercie mamy ponad 1170 hoteli,270 dalszych jest w budowie. Nasze obiekty znajdują się w 114 krajach a zatrudniamy fachowców z 155 narodowości. Chcemy zoptymalizować nasze ofert, tam gdzie widzimy duże możliwości wzrostu. W Polsce są to miejscowości turystyczne nad morzem i w górach.
Nasza strategia na najbliższe pięć lat przewiduje mocny powrót do Europy, budujemy nowe hotele w stolicach na kontynencie.
Polska jest jedynym krajem europejskim, w którym reprezentowane są wszystkie marki hotelowe naszej Grupy: Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson RED, Radisson i Park Inn by Radisson. Oba nowe obiekty marki Radisson należące do kategorii upscale wzbogacą portfolio grupy w Polsce, które dzięki nowym inwestycjom wzrośnie do 18 hoteli oferujących 4 tysiące pokoi. Otwarcie hotelu w Szklarskiej Porębie planujemy jeszcze na najbliższą zimę, zaś hotelu w Kolobrzegu na lato 2020 roku.”

Oba obiekty budowane są z myślą o typowym wypoczynku, nie będą miały powwierzchni konferencyjnych

Jan Wróblewski, współzałożyciel grupy Zdrojowa Invest & Hotels, powiedział: “Na poczatku naszej współpracy z Radissonem w 2009 roku wybraliśmy tę Grupę uwagi na jej silną pozycję w krajach skandynawskich, skąd wileu klientów przypływało promami do naszego hotelu w Świnoujściu. Obecnie, w związku ze strategią Radissona przewidującą wejście sieci do kurortów wakacyjnych, wybór właśnie Radissona w planowanych lokalizacjach był najlepszy. Konkurencja w branzy hotelarskiej zaostrza się, więc na współpracy z Radissonem skorzystamy także na efekcie skali tej filmy.”

Zdrojova Invest obecnie dysponuje ok. 1400 pokojami, zatrudnia ponad 1200 osób a obłożenie obiektów wybosi średnio 70 proc. W portfolio firmy jest 500 mln złotych aktywów oraz milliard w inwestycjach.

Wróblewski dodał: “Będziemy nadal rozwijać naszą sieć hotelową w modnych, chetnie odwiedzanych miejscowościach wakacyjnych. Skupiac sie będziemy na wybrzezu I w górach, bo te dwa kierunki zdecydowanie dominują w Polsce. Na przykład w samym Kołobrzegi sprzedaje się więcej miejsc niż w całym wojewodztwie warmińsko-mazurskim.”

Radisson Resort Szklarska Poręba i Radisson Resort Kołobrzeg będą prowadzone przez Radisson Hospitality AB na podstawie międzynarodowej umowy franczyzowej ze Zdrojową Invest & Hotels.