Dołączamy do walki o planetę
Na łamach naszego portalu ukazał się pierwszy raport, podsumowujący rolę turystyki w katastrofie ekologicznej, której konsekwencją może być rychły koniec naszej cywilizacji. Wzięliśmy się na poważnie za ten temat, bo uważamy, że branża turystyczna nie może dłużej przyczyniać się do ocieplenia klimatu i zaśmiecania mórz plastikiem.
Klienci prędzej czy później dojdą do tego samego wniosku, nawet jeśli na razie jedyne na co patrzą, to cena. Ta postawa będzie dominująca tylko do czasu. W krajach rozwiniętych, takich jak Szwecja, coraz większy odsetek osób ogranicza podróże z uwagi na odpowiedzialne podejście do ochrony środowiska.
Żarty się skończyły – nadszedł czas, by każdy z nas podjął jakiekolwiek działanie na rzecz powstrzymania zmian klimatycznych i dewastacji naszej planety. Dotyczy to przede wszystkim tych, którzy przyczyniają się najbardziej do tego, co się nią dzieje. Niestety, są wśród nich firmy z branży turystycznej. Czas powiedzieć sobie otwarcie – czas masowego, beztroskiego podróżowania i zarabiania na nim, dobiega końca. Prędzej czy później prowadzenie biznesu w obecnym kształcie przestanie być możliwe i sądzę, że lepiej pomyśleć zawczasu o zmianie strategii w oparciu o ustalenia naukowców, dotyczące nadchodzącej katastrofy.
O tym, co nas czeka, można przeczytać w wielu streszczeniach. Postępujące ocieplenie klimatu, w którym – nauka jest co do tego zgodna – udział mają działania człowieka, doprowadzi do prawdziwej apokalipsy. Mad Max okazuje się produkcją wizjonerską, bo to, co pokazuje ten film, może być przyszłością nas i naszych dzieci. Będzie brakowało zasobów, żywności, wody. Zaczną się masowe migracje spowodowane wyjałowieniem terenu i brakiem warunków do życia w wielu rejonach ziemi. Nie trzeba szczególnie rozwiniętej wyobraźni, by zrozumieć, że może to doprowadzić do konfliktów zbrojnych i obalenia ładu cywilizacyjnego. I mamy – jako ludzkość – nieco ponad półtora roku, by podjąć działania, które mogą to wszystko zatrzymać.
Zła wiadomość – jeśli powyższą można uznać za dobrą – jest taka, że pojedyncze osoby, zwykli zjadacze chleba, mają minimalny wpływ na to, co się stanie. Nie oznacza to oczywiście, że nie trzeba dążyć do samoograniczenia, bo trzeba. Ale należy przede wszystkim wywierać wpływ i nacisk na tych, którzy mogą zrobić więcej. Na tych, od których więcej zależy – oprócz polityków, są to duże korporacje. W tym te działające w biznesie turystycznym. Musimy wywierać nacisk jako konsumenci i jako partnerzy biznesowi. I jako media, dlatego podjęliśmy ten temat w naszym raporcie.
Jako WaszaTurystyka.pl przywiązujemy wagę do kwestii odpowiedzialności firm za środowisko. Uważamy, że jest to nasz obowiązek jako portalu branżowego. Temat będzie powracał, a naszych kolegów z branży uprzedzamy – wytropimy każdą zbędną plastikową słomkę i kubeczek, ale też pochwalimy tych, którzy realnie przyczynią się do powstrzymania katastrofy. Wałkując temat do znudzenia być może dotrzemy z nim do tych, którzy jeszcze nie chcą uwierzyć w to, że to co się dzieje, dotyczy każdego z nas.
POWIĄZANE WPISY
30 lipca 2024
W biurach podróży wcale nie jest drożej. Dość manipulowania danymi [OPINIA]
Cierpiąca na brak rzetelnych, bieżących i opartych na naukowej metodologii danych branża…
1 Komentarz17 Minuty
23 lipca 2024
Druskienniki i Birsztany – litewskie uzdrowiska na wyciągnięcie ręki
O uzdrowisku w Druskiennikach słyszał niemal każdy. Coraz większym zainteresowaniem…
0 Komentarzy4 Minuty
27 czerwca 2024
Bogata oferta turystyki silver na Mazowszu
Wiek to jedynie stan umysłu. A skoro tak, to nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać…
0 Komentarzy10 Minuty
20 czerwca 2024
Wianki nad Wisłą – otwarcie sezonu turystycznego na Mazowszu
Już 22 czerwca na warszawskim Podzamczu odbędą się kolejne, uwielbiane przez mieszkańców…
0 Komentarzy2 Minuty
23 kwietnia 2024
Otwarcie sezonu turystycznego w Chorwacji
180 polskich touroperatorów, agentów turystycznych, ekspertów z branży i dziennikarzy…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2024
Festiwal „Szlakiem wody” 22 marca w Hydropolis
Z okazji Światowego Dnia Wody 22 marca 2024 Hydropolis oraz kolektyw Outriders zapraszają…
0 Komentarzy3 Minuty
19 marca 2024
Strategiczna współpraca Banku Pekao S.A. i PLL LOT
Dzięki strategicznej współpracy PLL LOT z Bankiem Pekao S.A. klienci banku mogą korzystać…
0 Komentarzy5 Minuty
15 marca 2024
Blisko 15 mln turystów odwiedziło Egipt w 2023
Na targach ITB Egipt pochwalił się 15 mln odwiedzających w 2023 roku, nowa kampanią…
0 Komentarzy6 Minuty
15 marca 2024
Austria na ITB: innowacje, zrównoważony rozwój i austriacki styl życia
Na ITB Austria przedstawiła nową kampanię promocyjną odwołującą się do „Lebensgefühl” –…
1 Komentarz7 Minuty