Zbójnicki park rozrywki w Polsce – wizja do zrealizowania
Lokalny folklor, legendy zbójnickie i kultura związana ze zbójnikami to dobry motyw przewodni parku rozrywki – jest o tym przekonany Leszek Młodzianowski, twórca Grupy Zbójnickie. O swojej wizji opowie podczas VI Forum Promocji Turystycznej, 23 października 2019 w Warszawie.
Park rozrywki oparty na regionalnej kulturze i zbójnickiej tradycji – czemu w Polsce nie ma jeszcze takiego miejsca, skoro w turystyce imprezy bazujące na legendach zbójnickich sprzedają się na pniu?
Pomysł i patent jest, projekt jest gotowy od lat.
O tym, jaką rolę w promocji regionu mogłaby odegrać realizacja tej wizji, opowie podczas VI Forum Promocji Turystycznej Leszek Młodzianowski, właściciel Grupy Zbójnickie.
„Celem projektu „Szlak Zbójników Karpackich” jest zbudowanie produktu turystycznego na skalę europejską, który nie tylko przyczyniłby się do promocji regionu karpackiego, ale także wzmocnił rozwój współpracy międzynarodowej i udział kultury w procesie integracji europejskiej.
Na podstawie badań opinii publicznej ustalono, że w Polsce brakuje związanego z lokalnym folklorem miejsca, które mogłoby stanowić centrum rozrywki dla całej rodziny. Mamy mnóstwo tematycznych parków rozrywki, poświęconych dinozaurom czy kowbojom, brakuje jednak takiego, który byłby zakorzeniony w polskiej kulturze.
Koncepcja „Zbójnikolandii” ® jest gotowa i została już szczegółowo opracowana.
Park ma zajmować powierzchnię 15 – 20 hektarów, z możliwością rozbudowy do 40 ha.
Do stworzenia wizualizacji parku tematyczno-rozrywkowego „Zbójnikolandia”® zostało wykorzystanych około 250 legend zbójnickich, opryszkowskich i hajdamackich. Na terenie krainy tematycznej, obejmującym około 20 hektarów, projektowane są m.in. elementy krajobrazu opisywane w zbójnickich legendach i opowieściach, jak zbójnickie drzewa (np. „Dęby Janosika”, zbójnickie jodły, smreki i jawory, grusze w których schowane są zbójnickie skarby), zbójnickie tabakowe chodniki, cieki wodne (w tym miejscu można będzie przeskoczyć przez tzw. „Janosikowy Skok”), Zbójnicka Puszcza, Janosikowe głazy, Zaklęte Jeziorko, po którym pływałaby złota kaczka, pasterskie szałasy, zbójnicka polana i zbójnicki skarb pilnowany przez skamieniałego zbójnika ze skamieniałym wilkiem, i wiele innych.
Leszek Młodzianowski to licencjonowany pilot wycieczek z 15-letnim doświadczeniem, przewodnik beskidzki, rezydent w wielu krajach świata, właściciel Grupy Zbójnickie, zajmującej się organizacją turystyki kulturowej i etnicznej w Karpatach.
Pasjonat szeroko pojętej góralszczyzny. Twórca najlepszego produktu turystycznego w województwie śląskim podczas programu “Turystyka – Współna Sprawa” – “Szlaku Zbójników Karpackich”. Góral z Żywca – znawca i promotor tematyki zbójnictwa karpackiego, które jest niematerialnym dziedzictwem kulturowym Karpat.
Z branżą turystyczną, rozrywkową gastronomiczną i hotelarską związany od 20 lat. Pomysłodawca powstania jedynego na świecie parku tematycznego “Zbójnikolandia” oraz “Księstwa Zbójnickiego” – parku tematycznego i rozrywkowego promującego spuściznę kulturową górali i zbójników karpackich.
Miłośnik wycieczek górskich, podróży bliskich i dalekich. Leszek Młodzianowski jest absolwentem Wydziału Turystyki na Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach Piotrowicach.
VI Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 23 października w Hotelu Polonia Palace w Warszawie. Zarejestruj się!
POWIĄZANE WPISY
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty
14 października 2024
Poznajcie Olsztyn – partnera XV Forum Promocji Turystycznej
Miasto reklamuje się jako miejsce, które urzekło Kopernika. Dziś może się pochwalić…
0 Komentarzy7 Minuty
14 października 2024
Mazowsze Partnerem Strategicznym XV Forum Promocji Turystycznej
Mazowieckie zostało Partnerem Strategicznym XV edycji Forum Promocji Turystycznej, które…
0 Komentarzy4 Minuty
11 października 2024
Debata ekspertów na XV Forum Promocji Turystycznej: rewolucja w zorganizowanej turystyce wyjazdowej
Rynek zorganizowanej turystyki wyjazdowej stale się rozwija. Zmiany rynkowe oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
11 października 2024
Dolny Śląsk wybrał Najlepsze Produkty Turystyczne. Zamek Książ na czele
Podczas gali z okazji Światowego Dnia Turystyki we Wrocławiu ogłoszono laureatów…
0 Komentarzy3 Minuty