Biura podróży – pierwszą szóstkę krajów wybiera ponad ¾ klientów

AG

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku w biurach podroży w Polsce, 75,7 proc. klientów kupuje imprezy w jednym z sześciu krajów” Grecji, Turcji, Egipcie, Hiszpanii, Bułgarii i Włoszech.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 91,2 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 3,8 proc. a autokarowe – 4,9 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Bułgaria, Egipt, Włochy, Tunezja, Albania, Chorwacja i Portugalia.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakynthos i Rodos.

Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (1 977 zł) i w Tiranie (2 283 zł). Najdrożej jest w Chanii (3 044 zł) i w Heraklionie (2 834 zł).

W obecnym sezonie wycieczki samolotowe stanowią 87 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 26 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 17,6 proc., Egipt – 11,9 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 6,3 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,7 proc., Tunezję – 2,2 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,7 proc., Cypr – 1 proc.

Wśród kierunków najpopularniejsze są Antalya -12,1 proc., Hurghada – 5,6 proc., Zakynthos – 5 proc., Heraklion – 4,7 proc. i Rodos – 4,2 proc.