Raport eSky: dwie trzecie Polaków podróżuje samodzielnie
Według wyników badania „Polacy w podróży. Podróżowanie z eSky” przeprowadzonego wśród internautów na zlecenie Grupy eSky, 66 proc. respondentów przyznaje iż zarówno kierunek wyjazdu, sposób transportu oraz dodatkowe atrakcje na miejscu wybiera samodzielnie, nie korzystając z oferty biur podróży.
Oganizacją wyjazdów na własną rękę częściej zajmują się kobiety (72 proc.), niż mężczyźni (62 proc.). Co piąty Polak podróżuje minimum raz w roku. Coraz częściej latamy również samolotami, które stały się najchętniej wybieranym środkiem transportu.
Z badania “Polacy w podróży. Podróżowanie z eSky” wynika, że wzrost zainteresowania podróżowaniem stanowi wyraźny trend, który umacnia się już od kilku lat.
Łukasz Neska, wiceprezes zarządu, Chief Marketing Officer w Grupie eSky, powiedział: “Trend ten jest coraz bardziej odczuwalny – zarówno w Polsce, jak i w innych krajach europejskich, co obserwujemy analizując własne dane transakcyjne. Liczba rezerwacji systematycznie rośnie.”
Potwierdzają to także publikowane badania Polskiej Izby Turystycznej i Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, które mówią, że w I poł. 2018 roku na wyjazdy zdecydowało się 1,4 mln osób, czyli o 36 proc. więcej niż w roku 2017.
Polacy również bardziej kompleksowo podchodzą do podróżowania, planując jednocześnie dodatkowe atrakcje i wycieczki – co wskazało 28 proc. badanych, oraz dbając o ubezpieczenie (24 proc. respondentów ) i wynajem samochodu (15 proc. wskazań). Dostępność wielu alternatywnych opcji i bogata oferta usług turystycznych online zachęca Polaków do samodzielnego projektowania wyjazdów, dokładnie odpowiadających ich potrzebom. Z tej możliwości korzysta coraz więcej osób, którym nie odpowiada z góry narzucona formuła podróżowania oferowana przez tradycyjne biura podróży.
Z raportu eSky wynika, że najczęściej wyjeżdżamy na 4 do 7 dni (42 proc.) lub od 7 do 14 dni (39%), przy czym te dłuższe, około dwutygodniowe wyjazdy zarezerwowane są na tradycyjny, wakacyjny wypoczynek. Ulubionym wyjazdowym miesiącem jest sierpień (37 proc.) – w którym najchętniej podróżują kobiety (48 proc.), oraz czerwiec (34 proc.), w którym najchętniej podróżują mężczyźni (41 proc.). Doskonałym miesiącem na podróżowanie jest także wrzesień. Został on wskazany przez 26 proc. ankietowanych, co uplasowało ten miesiąc na czwartej pozycji pośród miesięcy najchętniej wybieranych przez podróżujących.
Na to gdzie pojedziemy na wakacje największy wpływ ma rodzina i rekomendacje znajomych. Łącznie ponad 75 proc. ankietowanych wskazało te odpowiedzi.
Coraz częściej także kierujemy się rekomendacjami podróżników i blogerów (prawie 30 proc.). Polacy lubią też o podróżach… marzyć i szukać inspiracji do przyszłych wojaży. Niemal 3/4 ankietowanych przyznało, że przegląda oferty wycieczek i sprawdza ceny lotów nie mając konkretnych planów podróży w najbliższym czasie.
40 proc. wszystkich respondentów zadeklarowało, że chciałoby więcej wyjeżdżać. Ta deklaracja znacząco rośnie – do ponad 75 proc. – wśród osób już podróżujących.
Katarzyna Hauton, Global Brand Manager w Grupie eSky, dodała: “Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom i dostępności wielu usług wprost z poziomu smartfonu, klient otrzymuje możliwość szybkiego i dynamicznego wyszukiwania połączeń, pakietów hotelowych, ubezpieczeń czy samochodów. W ten sposób dopasowuje opcje podróży do siebie i swoich potrzeb, a nie na odwrót. Stoją za tym skomplikowane algorytmy i innowacyjne rozwiązania. Serwisy takie jak eSky oferują klientom narzędzia i wsparcie w realizacji ich indywidualnych podróżniczych marzeń.”
POWIĄZANE WPISY
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty
26 listopada 2024
Travelplanet.pl: Egipt i Turcja liderami świątecznych wyjazdów Polaków
Wyjazdy świąteczne i sylwestrowe organizowane przez biura podróży cieszą się coraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty