Niemcy – turystyka przyjazdowa rośnie szybciej niż w innych krajach Europy

AG

Według badań World Travel Monitor za okres styczeń – sierpień 2019 dokonane przez instytut IPK International na zlecenie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), liczba podróży Europejczyków do Niemiec wzrosła w okresie od stycznia do sierpnia 2019 r. o 4 proc., gdy wzrost wszystkich podróży zagranicznych wyniósł +2,5 proc.

Europa to najważniejszy rynek źródłowy dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. Wśród rynków dalekich dobre wyniki zanotowano z Ameryki Północnej (wzrost o 3 proc.). W bezpośrednim porównaniu z kluczowymi europejskimi rynkami, wyniki niemieckiej turystyki przyjazdowej są lepsze niż Francji, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, komentuje: „W tym bardzo konkurencyjnym środowisku udało nam się jeszcze wzmocnić pozycję marki Niemcy jako kierunku turystycznego. Rośniemy jako cel podróży urlopowych, zaś jako cel podróży biznesowych potwierdzamy naszą dominującą pozycję”.

Impulsy wzrostu dają urlopowicze z Europy Podróże urlopowe to najdynamiczniej rozwijający się segment w niemieckim Incomingu (+6 proc.), przy czym długie podróże urlopowe rosną szybciej (+7 proc.) niż krótkie pobyty urlopowe (5 proc.). Niemcy – z dużą przewagą – to także największy kierunek podróży biznesowych dla mieszkańców Europy. Wzrost o 2 proc. jest dwukrotnie większy niż europejska średnia w tym segmencie.
Segment tradycyjnych podróży biznesowych wprawdzie notuje spadek (-2 proc.), ale segment podróży premium (targi, kongresy, incentive) rośnie o 4 proc.

Rośnie liczba podróży odbytych środkami transportu przyjaznymi środowisku. Pierwszy raz od lat raport World Travel Monitor pokazuje znaczące zmiany w statystyce środków transportu z jakich korzystają goście z Europy w swoich podróżach do Niemiec. Podróże samochodami osobowymi – tradycyjnie środek transportu dla ok. połowy wszystkich przyjazdów – rośnie o 5 proc.. Podróże samolotowe rosną o 1 proc., największe wzrosty notują natomiast podróże koleją (+10 proc.) i autobusem (+8 proc.).

Hedorfer dodała: „Niemcy jako cel podróży są dobrze pozycjonowane na tle europejskiej konkurencji. Najnowsze dane IPK nie mogą jednak przesłonić wyzwań, z którymi będziemy się mierzyć: spowolnienie gospodarcze w strefie euro, dyskusja na temat klimatu, konflikty handlowe, Brexit. Problemy gospodarcze i polityczne na znaczących rynkach źródłowych mogą spowolnić wzrost w globalnej turystyce.“