Niemcy – turystyka przyjazdowa rośnie szybciej niż w innych krajach Europy
Według badań World Travel Monitor za okres styczeń – sierpień 2019 dokonane przez instytut IPK International na zlecenie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), liczba podróży Europejczyków do Niemiec wzrosła w okresie od stycznia do sierpnia 2019 r. o 4 proc., gdy wzrost wszystkich podróży zagranicznych wyniósł +2,5 proc.
Europa to najważniejszy rynek źródłowy dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. Wśród rynków dalekich dobre wyniki zanotowano z Ameryki Północnej (wzrost o 3 proc.). W bezpośrednim porównaniu z kluczowymi europejskimi rynkami, wyniki niemieckiej turystyki przyjazdowej są lepsze niż Francji, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, komentuje: „W tym bardzo konkurencyjnym środowisku udało nam się jeszcze wzmocnić pozycję marki Niemcy jako kierunku turystycznego. Rośniemy jako cel podróży urlopowych, zaś jako cel podróży biznesowych potwierdzamy naszą dominującą pozycję”.
Impulsy wzrostu dają urlopowicze z Europy Podróże urlopowe to najdynamiczniej rozwijający się segment w niemieckim Incomingu (+6 proc.), przy czym długie podróże urlopowe rosną szybciej (+7 proc.) niż krótkie pobyty urlopowe (5 proc.). Niemcy – z dużą przewagą – to także największy kierunek podróży biznesowych dla mieszkańców Europy. Wzrost o 2 proc. jest dwukrotnie większy niż europejska średnia w tym segmencie.
Segment tradycyjnych podróży biznesowych wprawdzie notuje spadek (-2 proc.), ale segment podróży premium (targi, kongresy, incentive) rośnie o 4 proc.
Rośnie liczba podróży odbytych środkami transportu przyjaznymi środowisku. Pierwszy raz od lat raport World Travel Monitor pokazuje znaczące zmiany w statystyce środków transportu z jakich korzystają goście z Europy w swoich podróżach do Niemiec. Podróże samochodami osobowymi – tradycyjnie środek transportu dla ok. połowy wszystkich przyjazdów – rośnie o 5 proc.. Podróże samolotowe rosną o 1 proc., największe wzrosty notują natomiast podróże koleją (+10 proc.) i autobusem (+8 proc.).
Hedorfer dodała: „Niemcy jako cel podróży są dobrze pozycjonowane na tle europejskiej konkurencji. Najnowsze dane IPK nie mogą jednak przesłonić wyzwań, z którymi będziemy się mierzyć: spowolnienie gospodarcze w strefie euro, dyskusja na temat klimatu, konflikty handlowe, Brexit. Problemy gospodarcze i polityczne na znaczących rynkach źródłowych mogą spowolnić wzrost w globalnej turystyce.“
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty