Amadeus pomaga programistom w dostępie do sztucznej inteligencji
Jako pierwsza firma w branży, Amadeus udostępnia innowatorom i programistom gotowe do użycia API oparte na sztucznej inteligencji, umożliwiając tworzenie nowych rozwiązań dla podróżujących.
Sztuczna inteligencja zawojowała świat. Do 2035 systemy AI mają zapewnić światowej gospodarce wzrost o 14 bilionów dolarów. W branży turystycznej technologia ta może wygenerować wartość w wysokości 400 miliardów dolarów, ponad dwukrotnie więcej niż wartość możliwa do osiągnięcia dzięki tradycyjnym metodom analitycznym..
Amadeus umożliwia startupom i niezależnym programistom uzyskanie przewagi dzięki uruchomieniu nowego zestawu interfejsów programowania aplikacji w ramach programu Amadeus for Developers. Interfejsy API pozwolą programistom tworzyć rozwiązania m. in. przewidujące cel podróży, zachowania podróżujących i opóźnienia lotów – bez potrzeby posiadania wcześniejszego doświadczenia ze sztuczną inteligencją lub danymi.
Po raz pierwszy możliwości sztucznej inteligencji są udostępniane startupom i niezależnym programistom za pośrednictwem otwartych interfejsów API. Amadeus zapewnia gotowe do wdrożenia modele predykcyjne oparte na cennych spostrzeżeniach i funkcjonalnościach dostarczanych przez ogromne źródła danych dot. podróży Amadeus.
Interfejsy API innowacyjnym firmom z branży turystycznej umożliwiają tworzenie aplikacji opartych na sztucznej inteligencji z nowymi funkcjami i przełomowymi modelami biznesowymi, które mogą całkowicie odmienić doświadczenia z podróży. Narzędzia są oferowane w katalogu dla partnerów Amadeus Self-Service API, a każdy programista może rozpocząć ich testowanie w mniej niż trzy minuty.
Pierwsi użytkownicy zademonstrowali już możliwości interfejsów API AI podczas hackatonu Amadeus w Londynie w dniach 9–10 listopada 2019 r. W trakcie hackatonu zaprezentowano eksperymentalne zastosowania interfejsów API, które obejmują aplikację „kumpel” pomagającą zmniejszyć stres związany z podróżą oraz rozwiązania, które podpowiadające podróżnym aktywności w docelowym miejscu podróży i podczas międzylądowań.
Stefan Ropers, prezes ds. strategicznego rozwoju w Amadeus, powiedział: „W Amadeus stale szukamy okazji, aby zredukować problemu w podróży, dlatego cieszymy się, że jako pierwsi udostępniamy branży turystycznej przełomowe narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. Umożliwią one tworzenie niesamowitych, innowacyjnych aplikacji, które pozwolą na ułatwienie podróży.”
Fran Romero, szef działu Open Innovation Programs w Amadeus, podkreślił: “Technologia oparta na sztucznej inteligencji zmieni sposób, w jaki otrzymujemy oferty, personalizujemy podróże, odmieni nasze doświadczenia na lotnisku i wiele więcej. Firmy z sektora turystycznego, dzięki wykorzystaniu AI dostrzegają znaczne usprawnienia operacyjne i większe zaangażowanie klientów. Startupom i innowatorom trudniej jest uzyskać dostęp do danych historycznych, które pozwoliłyby na rozwijanie ich produktów, a dzięki interfejsom Amadeus AI API, możemy to zmienić. Demokratyzujemy dostęp do sztucznej inteligencji w sektorze turystycznym.”
Interfejsy API Amadeus bazujące na sztucznej inteligencji oparte są na silnej, długoletniej współpracy. Firma uruchomiła program Amadeus for Developers w listopadzie 2018 r. by wspierać współpracę wśród społeczności programistów. Ten otwarty program innowacji umożliwia każdemu deweloperowi i startupowi, w ciągu zaledwie kilku minut, połączenie się z interfejsami API Amadeus, dzięki którym mogą oni budować własne produkty i usługi.
Romero dodał: “Wierzymy w przyszłość, w której możliwości sztucznej inteligencji będą dostępne dla wszystkich – gdzie każdy startup i innowator mogą przenieść swoje pomysły na wyższy poziom, łatwo wdrażając modele uczenia maszynowego w swoich aplikacjach podróżniczych. Dzięki Amadeus for Developers opracowano już tysiące nowych pomysłów, a dzięki interfejsom Amadeus AI API możemy spodziewać się kolejnych wielu niesamowitych innowacji w dziedzinie podróży.”
Interfejsy sztucznej inteligencji API są dostępne dla każdego programisty dzięki Amadeus for Developers, gdzie znajduje się pomocna dokumentacja, próbki kodów, przewodniki i wiele innych przydatnych materiałów. Amadeus będzie kontynuował wdrażanie nowych, bazujących na sztucznej inteligencji w interfejsów API, a pierwsza runda obejmuje następujące API:
• Flight Choice Prediction API: Ten interfejs API wykorzystuje modele predykcyjnego uczenia maszynowego do analizy wyników wyszukiwania lotów i przypisywania każdemu lotowi prawdopodobieństwa wyboru przez użytkownika
• Trip Purpose API: Zrozumienie zamiaru podróżujących oraz tego, czy podróżują w celach biznesowych czy turystycznych, jest pierwszym krokiem do stworzenia naprawdę spersonalizowanego doświadczenia podróżnych
• Flight Delay Prediction API: Możliwość wcześniejszego przewidywania prawdopodobieństwa opóźnień pomaga podróżnym zarządzać swoimi doświadczeniami podczas podróży, zmniejszając stres związany z lataniem z punktu A do B
• Airport On-Time Performance API: Terminowość lotów i obsługi na lotnisku jest jednym z najważniejszych wskaźników dla lotnisk, a także pomaga podróżnym. Ten interfejs API korzysta z modelu uczenia maszynowego wyuczonego na podstawie danych historycznych Amadeus w celu oszacowania procentu odlotów o czasie dla danego lotniska i daty• AI-Generated Photos API: Ten interfejs API rozwiązuje problem pozyskiwania zdjęć, umożliwiając biurom podróży dostęp do inspirujących obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję, wolnych od praw autorskich
Po więcej informacji zapraszamy na stronę https://developers.amadeus.com/ bądź do śledzenia konta @Amadeus4Dev na Twitterze.
POWIĄZANE WPISY
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty
26 listopada 2024
Travelplanet.pl: Egipt i Turcja liderami świątecznych wyjazdów Polaków
Wyjazdy świąteczne i sylwestrowe organizowane przez biura podróży cieszą się coraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty