W Chinach, Indiach i USA pracę w turystyce może stracić 40 mln osób
Spowolnienie rozprzestrzeniania się koronawirusa na świecie ma coraz wyższą cenę. Dla sektora turystycznego, który przestał działać całkowicie, kosztem tym będzie między innymi likwidacja stanowisk pracy. 40 mln z nich zniknie w trzech krajach: Chinach, Indiach i Stanach Zjednoczonych.
Jak wcześniej szacowało WTTC, na całym świecie przez pandemię koronawirusa zagrożonych jest 100 mln miejsc pracy w turystyce. Firma LearnBonds obliczyła, że 40 mln z nich to zatrudnienie, które daje branża turystyczna w Chinach, Indiach i Stanach Zjednoczonych.
W 2019 turystyka generowała 10,4 proc. światowego PKB, wartość tego rynku szła w biliony dolarów. Tworzyła około 10 proc. miejsc pracy. Koronawirus zmienił to w zaledwie kilka miesięcy. Podczas zarządzonej globalnej kwarantanny podróże wypoczynkowe zatrzymały się całkowicie. Firmy otrzymały potężny finansowy cios i aby przetrwać, zaczęły redukować zatrudnienie.
W Chinach spadek sięgnie 90 proc.
W Chinach przed wybuchem epidemii turystyka dawała pracę 29 milionom ludzi, z czego pracę może stracić aż 90 proc. – 25,6 mln. Przychody z turystyki krajowej spadły w pierwszym kwartale 2020 o 69 proc., a w skali całego roku o 20,6 proc.
Między 20 stycznia a 30 marca ponad 52 mln zaplanowanych podróży lotniczych w Chinach nie odbyło się. Między 22 a 29 kwietnia Liczba transakcji kupna biletów na loty krajowe i międzynarodowe spadła o 60 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2019.
Drugim rynkiem, który ucierpi najbardziej, są Indie – tam w turystyce pracę może stracić 9 mln osób. To stanowiłoby jedną trzecią wszystkich pracowników aktywnych zawodowo.
Amerykanie zetną wydatki
Ogromne straty na rynku pracy mogą dotknąć również Stany Zjednoczone. W 2019 w branży turystycznej zatrudnienie znajdowało tam 5,9 mln osób. Spodziewać się jednak należy 80-procentowego spadku, czyli redukcji 4,7 mln miejsc. I choć biznes otrzymał wsparcie w wysokości 25 mld dolarów z budżetu, rynek szybko się nie odbuduje. Szczególnie, że – jak pokazały badania – 62 proc. Amerykanów planuje w nadchodzącym półroczu obciąć swoje wydatki na wyjazdy.
W sumie, jak szacuje WTTC, globalny spadek PKB w części generowanej przez turystykę ma wynieść 2,6 biliona dolarów.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty