Thomas Cook przyspiesza projekt internetowy
Celem Thomasa Cooka jest, by ponad 50 proc. sprzedaży było dokonywana przez internet. Zmniejsza więc liczbę biur sprzedaży o 21 proc. Neckermann Polska nie zamierza zmieniać polityki wobec agentów.
Brytyjski touroperator Thomas Cook, do którego należy m.in. Neckermann Polska, ogłosił, że do 2015 roku chciałby, aby ponad 50 proc. rezerwacji klienci dokonywali przez internet. Firma poinformowała jednocześnie, że w ciągu ostatniego roku liczba rezerwacji internetowych zwiększyła się z 34 do 36 proc.
Obecnie trwają prace nad przeniesieniem witryn e-commerce do wspólnej platformy, początkowo na sześciu kluczowych rynkach.
Sprzedaż on-line w Skandynawii przekroczyła już 70 proc. i na pozostałych rynkach zarząd firmy spodziewa się znacznych wzrostów.
Jednym z pierwszych kroków zmiany strategii będzie likwidacja liczby punktów sprzedaży tradycyjnej o 21 proc. (z 1101 do 874 biur) do końca września 2014 roku.
Harriet Green, szefowa Thomas Cooka podkreśliła: „Nasza firma weszła na trajektorię wzrostu rentowności. Będziemy szybciej cięć koszty. Realizacja naszej strategii zrównoważonego rozwoju dopiero się rozpoczęła. Jednak jesteśmy przekonani, że z naszym systematycznym i nowoczesnym podejściem do biznesu, naszymi produktami, silną marką i zespołem ludzi, możemy szybko osiągnąć sukces”.
Wspomniane większe cięcie kosztów to obniżenie ich o 440 mln funtów do 2015 r., zamiast zapowiadanych wcześniej 400 mln funtów.
Krzysztof Piątek, dyrektor biura Neckermann Polska skomentował: „Oczywiście, obserwujemy wszystkie ruchy szefostwa Thomas Cooka, ale nie są to żadne działania niespodziane. My i tak mamy założenie, że w ciągu najbliższych trzech lat sprzedaż naszych usług przez internet ma osiągnąć poziom 50 proc. Większe inwestycje Thomas Cooka we wspólną platformę internetową być może przyspieszą ten termin. Jednak nie podejmiemy w związku z tym żadnych nowych kroków wobec naszych agentów i umów z nimi”.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty