Nowa kampania Śląskiej Organizacji Turystycznej – „Zielone Śląskie”

Śląsk promuje swoje zielone tereny
W Beskidach na szlaku/fot. J. Krawczyk/slaskietravel

Śląska Organizacja Turystyczna stawia na promocję w sieci. W czerwcu wystartowała kampania z udziałem pięciu najbardziej poczytnych blogów o tematyce podróżniczej, koncentrujących się na wycieczkach po zielonych zakątkach województwa śląskiego.

Jak wskazują statystyki odwiedzin na oficjalnym portalu turystycznym regionu www.slaskie.travel, w maju, gdy zaczęto mówić o realnym „odmrożeniu” branży turystycznej, został pobity rekord popularności witryny. Zanotowano 145 tys. użytkowników, o 43 tys. więcej niż w maju 2019 roku.

Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, powiedziała: „Można powiedzieć, że wpisaliśmy się, a nawet przewidzieliśmy panujące trendy. Przez epidemię zmienił się rodzaj najczęściej wyszukiwanych propozycji turystycznych online. Internauci koncentrowali się na atrakcjach na łonie natury, położonych raczej blisko miejsca zamieszkania, wycieczkach plenerowych ze sportowym akcentem. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie podjęliśmy współpracę z autorami pięciu blogów, którzy stali się ambasadorami unikalnych pod względem przyrodniczo-geograficznym terenów w Śląskiem, gdzie można wypocząć, jak również spędzić aktywnie czas, pieszo albo na rowerze, czy kajakiem.”

Do przyjazdu do regionu zachęcają: Gdzie wyjechać, Powroty do, Paragon z podróży, Znaj kraj i Rowerem po Śląsku. Na zainteresowanych czekają gotowe propozycje wycieczek – w Beskidach, na Jurze, na Śląsku Cieszyńskim, Krainie Górnej Odry.

Agnieszka Sikorska ze Śląskiej Organizacji Turystycznej, dodała: „Nawet w regionach turystycznych, które powszechnie znane są odwiedzającym, staraliśmy się zwrócić uwagę na zupełnie inny, nowy aspekt: przyrodę, krajobrazy, miejsca mniej popularne za to bardzo urokliwe i klimatyczne.”