Dubaj bierze na siebie koszty testów na koronawirusa dla przyjezdnych
Każdy turysta, który przylatuje do Dubaju musi obowiązkowo poddać się testowi na obecność koronawirusa. Jednak nastąpiła zmiana w stosunku do polityki przyjętej przez emirat początkowo. Jeśli przyjezdny nie zrobił testu przed wylotem, jest mu poddawany na lotnisku. Koszt poniosą gospodarze – zapowiada Issam Kazim, prezes Visit Dubai.
Dubaj zmienił nieco procedury obowiązujące podróżnych przylatujących do emiratu. Turyści zagraniczni są przyjmowani od 7 lipca i obowiązują ich ścisłe procedury sanitarne: konieczność wykonywania testów PCR (co najmniej cztery doby przed podróżą lub na lotnisku po przylocie) i pobrania specjalnej aplikacji COVID-19 DXB, poddanie się pomiarowi temperatury za pomocą kamery termowizyjnej. Jeszcze do niedawna za testy na koronawirusa trzeba było zapłacić – to się jednak zmieniło.
Nie masz testu – zrobisz go za darmo w Dubaju
Jak zapowiedział prezes Visit Dubai Issam Kazim w odpowiedzi na pytania mediów, jeśli podróżny nie zrobi testu przed wylotem, nie będzie musiał ponosić kosztu wykonania do na lotnisku w Dubaju. Co więcej, obowiązkowym, darmowym testom zostaną poddani ci, którzy przed wyjazdem zrobili test, mieli wynik negatywny, ale po przyjeździe wykażą objawy COVID-19.
„Turystom zaleca się wykonanie testu PCR do czterech dni (przed datą podróży – maksymalnie 96 godzin). Jeśli nie zostało to zrobione, test PCR przeprowadzany jest po przybyciu na lotniska w Dubaju, a turysta nie jest za to obciążany” – powiedział Issam Kazim.
Przed wylotem pobierz aplikację COVID-19
Dodatkowo, turyści są zobowiązani do pobrania aplikacji COVID-19 DXB. W przypadku osób nieposiadających telefonu komórkowego „możliwe jest zastosowanie innego rozwiązania.” Ponadto, turyści muszą na podróż do Dubaju wykupić ubezpieczenie medyczne, obejmuje które leczenie COVID-19.
W razie gdyby u któregoś z przyjezdnych potwierdzono obecność koronawirusa, zostaje on objęty 14-dniową kwarantanną. Przebiega ona zgodnie z procedurami określonymi dla pozytywnych przypadków w rozporządzeniu COVID-19 w Dubaju. Chodzi o instytucjonalną kwarantannę (w specjalnie przygotowanych hotelach), kwarantannę domową lub hospitalizację, w zależności od stanu zdrowia.
Ponadto, podróżni powinni przestrzegać wszystkich środków ostrożności stosowanych w Dubaju (noszenie masek, utrzymywanie 2 m dystansu społecznego i regularne mycie rąk).
„Obecnie zajmujemy 11. pozycję według „najbezpieczniejszych krajów na świecie pod kątem „COVID-19” firmy Forbes, co jest mocnym wskaźnikiem i dowodem na to, że zmierzamy we właściwym kierunku” – powiedział Issam Kazim.
Nadzieje związane z turystyką i EXPO
„Sektor turystyki w Dubaju ma solidne podstawy do szybkiego odrodzenia po ponownym otwarciu rynków międzynarodowych i jest gotowy do powrotu do normalności. Rok 2021 staje się niezwykle ważnym rokiem dla miasta i globalnej turystyki, a Dubaj będzie gospodarzem World Expo 2020 – największego tego typu wydarzenia, jakie kiedykolwiek miało miejsce w regionie Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji Południowej. Wydarzenie oficjalnie zostało przełożone na drugą połowę roku” – dodał.
W marcu Dubaj ogłosił dwa pakiety wsparcia dla firm dotkniętych przestojem podczas pandemii. Pierwszy pakiet uruchomiony przez rząd w dużej mierze był skierowany do gospodarstw domowych i firm z różnych sektorów. Drugi pakiet uruchomiony przez Dubai Free Zones Council dotyczy przede wszystkim firm działających w strefach wolnocłowych. Obejmuje on odroczenie lub zwolnienie z opłat za wynajem, anulowanie grzywien i zwrot depozytów. Ponadto gospodarka otrzymała bodziec finansowy z banków centralnych ZEA.
Promocja kraju przyjaznego biznesowi
„Przed ogólnoświatowymi ograniczeniami dotyczącymi podróży spowodowanymi pandemią COVID-19 branża turystyczna Dubaju rozpoczęła rok 2020 silnym wzrostem, przyjmując 3,27 mln międzynarodowych gości, nocujących w okresie styczeń-luty, co stanowi wzrost o ponad 4,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r.” – powiedział Issam Kazim.
„W ubiegłym roku dodatkowo skonsolidowaliśmy nasze silne partnerstwa z głównymi międzynarodowymi nadawcami i organizacjami medialnymi, w tym BBC, CNN, Bloomberg, CNBC, The Times Group i Euronews NBC. Łącznie zapewniły one ponad 1500 oryginalnych minut redakcyjnych w Dubaju. Dzięki temu Dubaj wspominany jest przez cały rok na platformach biznesowych i koncentrujących się na stylu życia. Są to materiały od wywiadów z liderami biznesu w mieście i reportaży o start-upach, po migawki oddające duch przedsiębiorczości Dubaju. Pokazują miasto, które w erze post-COVID nie tylko zapewnia środowisko, w którym mogą się rozwijać firmy i pomysły, ale w którym bezpieczeństwo i ochrona wszystkich mieszkańców i gości pozostaje najważniejsza” – dodał.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty