Nocowanie.pl: lekki optymizm co do wakacji
Prawie 70 proc. właścicieli obiektów noclegowych współpracujących z portalem Nocowanie.pl może pochwalić się obłożeniem swych obiektów na poziomie powyżej 50 proc.
Według ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl, 58 proc. właścicieli obiektów noclegowych uważa, że w tym roku branża noclegowa sporo straciła. Wielkanoc i majówkę Polacy spędzili w domach, a pierwsza możliwość wyjazdu pojawiła się dopiero z okazji długiego weekendu w czerwcu.
Jest dobrze, mogłoby być lepiej
69 proc. ankietowanych deklaruje obłożenie w tegorocznym sezonie wakacyjnym na poziomie powyżej 50 proc., w tym 24,1 proc. chwali się obłożeniem w wysokości 90-100 proc., 13,4 proc. – obłożeniem 80-89 proc. a 13,7 proc. – obłożeniem wynoszącym 70-79 proc.
Jednocześnie 11,7 proc. badanych twierdzi, że obłożenie na wakacje wynosi od 0 do 20 proc.
Na pytanie, jak oceniają obecny sezon wakacyjny w skali od 1 (źle) do 10 (dobrze), 17,6 proc. odpowiedziało, że na 10 pkt, 9,7 proc. na 9 pkt, zaś 8,3 proc. na 1 pkt. A 7,2 proc. na 2 pkt.
Ceny bez zmian
Z badania portalu Nocowanie.pl wynika, że aż 56 proc. właścicieli pozostało przy stałych stawkach, a 24 proc. nawet je obniżyło. Jedynie 17 proc. procent zwiększyło ceny noclegów lub je zróżnicowało.
Wakacje potrwają dłużej
Badani właściciele obiektów przyjmują dużo rezerwacji na wrzesień i październik.. Pojawiają się też pierwsi zainteresowani wypoczynkiem zimą. Najwięcej rezerwacji dotyczy grudnia oraz miesięcy, gdy uczniowie mają ferie.
89,3 proc. dotychczasowych powakacyjnych rezerwacji robionych jest na wrzesień, 10,1 proc. – na październik, 1,2 proc. – na listopad, 22,6 proc. – na grudzień, 11,9 proc. – na styczeń a 5,4 proc. – na luty.
Bon turystyczny – chyba dobra rzecz
Prawie 3/4 badanych zgłosiła lub planuje zgłosić swój obiekt do programu Polski Bon Turystyczny. W tej grupie znajdują się przede wszystkim właściciele mniejszych obiektów noclegowych z kategorii domki, kwatery i pokoje oraz apartamenty.
38, 8 proc. ankietowanych właścicieli obiektów noclegowych uważa, że Polski Bon Turystyczny dobrze wpłynie na branżę, zaś 24,1 proc. jest przeciwnego zdania. Aż 37,1 proc. nie ma na ten temat żadnego zdania.
Ankieta została rozesłana do 12 tysięcy naszych klientów (obiekty noclegowe różnych kategorii w całej Polsce), na pytania odpowiedziało ok 25 proc.
POWIĄZANE WPISY
6 września 2024
XV Jubileuszowa edycja Forum Promocji Turystycznej – spotkajmy się w Muzeum Historii Polski w Warszawie
29 października w wyjątkowej scenerii Muzeum Historii Polski w Warszawie, odbędzie się…
0 Komentarzy1 Minuty
6 września 2024
Accor wzmacnia globalną strategię marek premium
Accor ma dwóch nowych Global Brand President. Zostali nimi: Benoît Racle i Jean-Yves…
0 Komentarzy3 Minuty
5 września 2024
Grupa eSky przejmuje markę Thomas Cook i będzie pod nią działała w Wielkiej Brytanii. Zmieni profil firmy na sprzedaż pakietów dynamicznych
Polska grupa eSky podpisała z chińską spółką Fosun umowę sprzedaży marki Thomas Cook,…
0 Komentarzy5 Minuty
4 września 2024
Handwritten Collection – butikowa marka Accor otwiera nowe hotele
Handwritten Collection, butikowa marka grupy hotelarskiej Accor otwiera hotele na…
0 Komentarzy1 Minuty
4 września 2024
Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny
Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych…
0 Komentarzy3 Minuty
29 sierpnia 2024
Hydropolis świętuje koniec wakacji: wodne bitwy, warsztaty i rodzinne zabawy
Wielka bitwa wodna, gigantyczne bańki mydlane, warsztaty kulinarne z MasterChefem…
0 Komentarzy3 Minuty
29 sierpnia 2024
Nocowanie.pl: sierpień lepszy od lipca
Drugi miesiąc wakacji poprawił nieco nastroje rodzimej branży turystycznej. Rezerwacji w…
0 Komentarzy3 Minuty
23 sierpnia 2024
Tydzień Turystyki Rowerowej – Bike’owe Roztocze
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zaprasza na kolejną edycję „Tygodnia…
0 Komentarzy6 Minuty
23 sierpnia 2024
Kolejka na Kasprowy Wierch wznowiła kursowanie
Kolejka linowa na Kasprowy Wierch, po jednodniowej przerwie spowodowanej przez burzę,…
0 Komentarzy1 Minuta