Nocowanie.pl: lekki optymizm co do wakacji
Prawie 70 proc. właścicieli obiektów noclegowych współpracujących z portalem Nocowanie.pl może pochwalić się obłożeniem swych obiektów na poziomie powyżej 50 proc.
Według ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl, 58 proc. właścicieli obiektów noclegowych uważa, że w tym roku branża noclegowa sporo straciła. Wielkanoc i majówkę Polacy spędzili w domach, a pierwsza możliwość wyjazdu pojawiła się dopiero z okazji długiego weekendu w czerwcu.
Jest dobrze, mogłoby być lepiej
69 proc. ankietowanych deklaruje obłożenie w tegorocznym sezonie wakacyjnym na poziomie powyżej 50 proc., w tym 24,1 proc. chwali się obłożeniem w wysokości 90-100 proc., 13,4 proc. – obłożeniem 80-89 proc. a 13,7 proc. – obłożeniem wynoszącym 70-79 proc.
Jednocześnie 11,7 proc. badanych twierdzi, że obłożenie na wakacje wynosi od 0 do 20 proc.
Na pytanie, jak oceniają obecny sezon wakacyjny w skali od 1 (źle) do 10 (dobrze), 17,6 proc. odpowiedziało, że na 10 pkt, 9,7 proc. na 9 pkt, zaś 8,3 proc. na 1 pkt. A 7,2 proc. na 2 pkt.
Ceny bez zmian
Z badania portalu Nocowanie.pl wynika, że aż 56 proc. właścicieli pozostało przy stałych stawkach, a 24 proc. nawet je obniżyło. Jedynie 17 proc. procent zwiększyło ceny noclegów lub je zróżnicowało.
Wakacje potrwają dłużej
Badani właściciele obiektów przyjmują dużo rezerwacji na wrzesień i październik.. Pojawiają się też pierwsi zainteresowani wypoczynkiem zimą. Najwięcej rezerwacji dotyczy grudnia oraz miesięcy, gdy uczniowie mają ferie.
89,3 proc. dotychczasowych powakacyjnych rezerwacji robionych jest na wrzesień, 10,1 proc. – na październik, 1,2 proc. – na listopad, 22,6 proc. – na grudzień, 11,9 proc. – na styczeń a 5,4 proc. – na luty.
Bon turystyczny – chyba dobra rzecz
Prawie 3/4 badanych zgłosiła lub planuje zgłosić swój obiekt do programu Polski Bon Turystyczny. W tej grupie znajdują się przede wszystkim właściciele mniejszych obiektów noclegowych z kategorii domki, kwatery i pokoje oraz apartamenty.
38, 8 proc. ankietowanych właścicieli obiektów noclegowych uważa, że Polski Bon Turystyczny dobrze wpłynie na branżę, zaś 24,1 proc. jest przeciwnego zdania. Aż 37,1 proc. nie ma na ten temat żadnego zdania.
Ankieta została rozesłana do 12 tysięcy naszych klientów (obiekty noclegowe różnych kategorii w całej Polsce), na pytania odpowiedziało ok 25 proc.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Odkryj uroki Korei Południowej. Co warto zobaczyć w Incheon i Gangwon?
Korea Południowa to kraj, który łączy nowoczesność z głęboką historią, oferując zarówno…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
7 listopada 2024
Dlaczego warto kupić technologię Huawei w Black Friday?
Dowiedz się, dlaczego technologia Huawei to najlepszy wybór na zakupy w Black Friday.…
0 Komentarzy6 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
6 listopada 2024
Niemiecka Centrala Turystyki uruchamia interaktywną platformę dla branży turystycznej
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) odświeża swój format warsztatów turystyki przyjazdowej…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty