Niemcy promują aktywny wypoczynek na łonie natury
Rusza kampania Niemieckiej Centrali Turystyki #WanderlustGermany promująca aktywny wypoczynek na łonie natury. Wśród sześciu kluczowych dla Niemców kierunków znalazła się Polska.
Niemiecka turystyka, podobnie jak w całej Europie, przeżywa kryzys spowodowany pandemią COVID-19. Przypomnijmy, że rok 2019 był dziesiątym z rzędu rekordowym pod względem liczby noclegów wykupionych przez turystów zagranicznych – odnotowano ich 89,9 mln.
W czołówce krajów źródłowych była w 2019 roku Polska, nasi turyści wykupili 3,5 mln noclegów.
Niestety pierwsza połowa 2020 roku przyniosła ogromne straty. Sprzedaż noclegów spadła o 60 proc. Na trzech najważniejszych rynkach straty wyniosły: Holandia – 59,9 proc., Szwajcaria – 59,9, Stany Zjednoczone – 66,1 proc. Polacy wykupili o 35,4 proc. mniej noclegów niż w pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku.
Obecnie Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) rozpoczyna nową kampanię promocyjną #WanderlustGermany. Jak podkreślił Tomasz Pędzik, dyrektor DZT w Warszawie, podczas piątkowej konferencji, głównym motywem kampanii są Atrakcyjne oferty aktywnego wypoczynku z głównym naciskiem na turystykę pieszą i rowerową po niezwykle zróżnicowanych przyrodniczo regionach Niemiec.
Według badań IPK International 17 proc. urlopów spędzanych przez Europejczyków, to wakacje blisko przyrody. Niemcy zaś znajdują się na 3. miejscu na naszym kontynencie wśród właśnie turystów spędzających wczasy w ten sposób.
Tomasz Pędzik podał też wynik badań turystów spędzających wakacje na łonie natury. 46 proc. z nich porusza się w wakacje samochodem, średni wiek – 43 lata, 74 proc. podróżuje z partnerem, 10 proc. podróżuje z dziećmi poniżej 14 roku życia, 19 proc. nocuje na kempingach.
Jeśli chodzi o noclegi na kempingach to absolutnym liderem są Holendrzy – w ubiegłym roku wykupili oni 2,2 mln. Dla porównania Polacy – 44 tys.
Według Tomasza Pędzika, Niemcy mają wiele do zaoferowania zwolennikom wypoczynku blisko przyrody. To choćby 104 parki krajobrazowe, 16 parków narodowych 16 miejsc biosfery wpisanych na list,ę UNESCO, 200 tysięcy kilometrów oznakowanych szlaków pieszych i 70 tysięcy kilometrów długodystansowych szlaków rowerowych. A do tego jeszcze 13 regionów winiarskich o 80 tysięcy producentów wina.
Jak dużą wagę przykładają Niemcy ochrony natury, świadczy choćby fakt, że tysiąc hoteli i pensjonatów oraz 3 tysiące lokali gastronomicznych uzyskało certyfikat potwierdzający, że kierują się zasadami zrównoważonego rozwoju.
DZT zdefiniowała trzy grupy docelowe, do których jest adresowana kampania: miłośnicy turystyki pieszej i rowerowej ze sportowym zacięciem, dla których najbardziej liczy się aktywność, rodziny chcące spędzić czas na łonie przyrody i przy okazji doświadczyć czegoś ciekawego oraz amatorzy kontaktu z naturą i kulinariami.
Niemiecka Centrala Turystyczna kieruję kampanię #WanderlustGermany na jedenaście rynków. Sześć z nich jest dla Niemców kluczowych: Austria, Dania, Francja, Holandia, Polska i Szwajcaria. Pozostałe to: Belgia, Czechy, Hiszpania, Szwecja i Włochy). Kampania będzie prowadzona przede wszystkim w internecie z mocnym akcentem położonym na obecność w social mediach.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty