„Autokary umierają na COVID-19”. W centrum Warszawy protestuje 400 pojazdów
Tym razem widać ich i słychać. Rozpoczął się protest turystycznych przewoźników autokarowych w Warszawie. „To już się dzieje – ludzie popadają w długi, firmy są przejmowane przez zagraniczny kapitał. Pomoc rządu jest koniecznością” – mówią protestujący.
Do ścisłego centrum Warszawy przyjechało około 400 pojazdów. Część widać na parkingu pod PKiN, ale zdecydowana większość krąży ulicami otaczającymi Plac Defilad: Marszałkowską, Alejami Jerozolimskimi, Emilii Plater i Świętokrzyską. Słychać ich już z daleka – demonstranci sygnalizują swoją obecność nie tylko powolnym przejazdem, który blokuje ruch, ale również sygnałem klaksonów. Jak deklarują uczestnicy – ich celem jest pokazanie problemów branży, nie zaś utrudnienie życia mieszkańcom stolicy.
Umiera duma polskiej gospodarki
„Nie chcemy uprzykrzać życia zwykłym ludziom, ale chcemy rozmawiać z rządem. Gdybyśmy chcieli sparaliżować ruch, moglibyśmy to zrobić inaczej i skuteczniej. Jesteśmy w dramatycznej sytuacji i to rząd jest od tego, żeby załatwiać takie sprawy” – mówił Grzegorz Urbanik z firmy Grek Tour.
W Warszawie protestują nie tylko autokary ze stolicy. Stanowią jedną trzecią protestujących, podobna liczba przyjechała z Małopolski. Reszta – ze wszystkich pozostałych województw w kraju.
Jak podkreślała jedna z inicjatorek protestu, Alina Dybaś, prezes Turystycznej Organizacji Otwartej, firmy transportowe to duma polskiej gospodarki.
„Jesteśmy najlepsi w Europie jeśli chodzi o transport autokarowy. Nasze firmy zdominowały ten rynek. Zaraz to wszystko zostanie zaprzepaszczone. Turystyka przecież w końcu się odrodzi, kto będzie wtedy obsługiwał klientów? Polskich firm już nie będzie, przejmuje nas zagraniczny kapitał” – komentowała.
Całe rodziny będą bez środków do życia
„Transport, w tym transport turystyczny, jest jedną z najważniejszych gałęzi gospodarskimi. To z niego jest najwięcej wpływów do budżetu państwa. W znacznej mierze są to firmy rodzinne, przedsiębiorstwa będące jedynym źródłem utrzymania dla wielu osób. Są bez przychodów od początku roku i już nie widzą wyjścia z sytuacji. Nie mają jak spłacać rat leasingu, ale nawet oddanie autokarów firmom leasingowym nic nie da. Zapaść w tym sektorze byłaby katastrofą dla całej turystyki, bo to są naczynia połączone” – komentowała Iwona Masłowska z Turystycznej Organizacji Otwartej.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Lotnisko Chopina: blisko 15 proc. wzrost liczby pasażerów w październiku
Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało znaczny wzrost liczby pasażerów w październiku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 listopada 2024
Costa Cruises prezentuje specjalne rejsy „Costa Voyages”
Costa Cruises zaprasza na rejsy „Costa Voyages Special Edition” na pokładzie statku Costa…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Ryanair połączy Bydgoszcz z Alicante
Ryanair uruchamia nowe połączenia z lotniska w Bydgoszczy. Od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
18 listopada 2024
Ryanair uruchamia rozkład lotów na lato 2025
15 listopada linie lotnicze Ryanair poinformowały o uruchomieniu rozkładu lotów na lato…
0 Komentarzy1 Minuta
14 listopada 2024
Ryanair połączy Katowice z Brukselą
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska, od 1 kwietnia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty