Niemcy najsilniejszą marką na świecie

Jak wynika z badań renomowanego Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) Niemcom udaje się obronić pozycję lidera w 2020 roku. Każdego roku NBI analizuje aktualną reputację 50 wiodących gospodarek świata oraz wybranych krajów rozwijających się. Miejsca 2 i 3 w rankingu zajmują Wielka Brytania i Kanada.
Niemcy cieszą się szczególnie wysokim uznaniem w walce z pandemią. Ponad połowa uczestników badania w 20 krajach świata pozytywnie ocenia niemieckie zarządzanie opieką zdrowotną w dobie kryzysu spowodowanego Covid 19. Na liście międzynarodowych celów podróży, do których respondenci najchętniej udaliby się w ciągu najbliższych pięciu lat, Niemcy są na pierwszym miejscu.
NBI określa wartość marki krajów w oparciu o sześć kryteriów: eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka i imigracja/inwestycje, które z kolei składają się z 23 szczegółowych elementów. W tym celu w okresie od 7 lipca do 31 sierpnia 2020 r. przeprowadzono ponad
20 000 wywiadów w 20 różnych krajach, a wyniki badania zestawiono w postaci rankingu.
We wszystkich sześciu segmentach Niemcy plasują się w pierwszej dziesiątce w 2020 roku. W obszarze kultury Niemcy utrzymują 4 miejsce z roku poprzedniego, a w rankingu turystycznym poprawiają wynik o jedno miejsce, plasując się na 9 pozycji wśród wszystkich krajów świata.
W podkategoriach w ramach kryterium „turystyka” rośnie uznanie dla „zabytków” o jeden punkt (obecnie miejsce 7), podczas gdy „miasta tętniące życiem” zajmują 7 miejsce w rankingu tak samo jak w roku poprzednim.
Thomas Bareiß, poseł do Bundestagu, sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Gospodarki i Energii oraz pełnomocnik rządu federalnego ds. turystyki oraz ds. małych i średnich przedsiębiorstw, powiedział: „Niemcy jako marka mają wyjątkowy wizerunek na świecie. Po raz szósty z rzędu utrzymaliśmy czołową pozycję w ogólnym rankingu NBI. To ogromny sukces w tej trudnej fazie pandemii, a zarazem silny bodziec do stawienia czoła wyzwaniom.”
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), dodała: „W panującej obecnie na świecie sytuacji, która staje się coraz bardziej chwiejna z powodu pandemii Covid 19 i napięć geopolitycznych, Niemcy jako kraj i jako cel podróży kojarzą się ze stabilnością i niezawodnością, a także zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością. Od 2008 r. Niemcy zawsze znajdowały się w grupie TOP 3, a w 2020 r. znaleźliśmy się po raz szósty na miejscu pierwszym. Ta pozycja potwierdza również długotrwały sukces naszych akcji promujących Niemcy jako cel turystyczny. Nasze kampanie marketingowe, w szczególności internetowe, mają za zadanie utrzymać dialog z klientami w czasie pandemii oraz zachować w oczach opinii publicznej wizerunek Niemiec jako marki cenionej na arenie międzynarodowej. To warunek konieczny dla ugruntowania dobrej pozycji wśród turystycznej konkurencji.”
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2025
CzechTourism Polska: Polacy coraz chętniej odwiedzają Czechy. Liczba pobytów wzrosła o 14,9 proc.
Rok 2025 przynosi zwiększoną aktywność polskich turystów w Czechach. Po trzech kwartałach…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty











[…] Niemcy najsilniejszą marką na świecie […]