Sztuczna inteligencja przyszłością turystyki?

shutterstock.com

W opublikowanej dziś pierwszej części raportu «Przyszłość Podróży 2024 według Skyscanner» firma zanalizowała rozwijane obecnie technologie mające w najbliższej dekadzie zrewolucjonizować sposób, w jaki planujemy i rezerwujemy nasze wyjazdy.

Magdalena Greloff, marketing manager w Skyscanner powiedziała „Wierzymy, że publikacja spotka się z zainteresowaniem polskich podróżników, którzy coraz śmielej odkrywają zalety samodzielnie organizowanych wypraw. Chcemy zainspirować Polaków do odkrywania nowego wymiaru podróży poprzez korzystanie z innowacyjnych technologii.”
Według ekspertów, cytowanych w raporcie, kluczową rolę w turystyce przyszłości odegrają urządzenia elektroniczne noszone na ciele (z ang. wearables). Początki tego trendu widać już dziś, m.in. w takich produktach jak Google Glass. Za 10 lat przyjmą one mikroskopijne rozmiary (wielkości 1/60 ludzkiego włosa), a także będą prowadziły dialog ze swoim właścicielem.

Alistair Hann, dyrektor ds. technologii w firmie Skyscanner powiedział: „Moduły „podręcznej” sztucznej inteligencji znajdą szersze zastosowanie i ułatwią komunikację w trakcie wyjazdów. Wyobraźmy sobie, że nosimy urządzenie, które potrafi na bieżąco tłumaczyć na głos słowa mówiącego do nas po chińsku taksówkarza. Albo w kilka sekund przełoży menu w restauracji z rosyjskiego na polski. Możliwości zastosowań tych technologii jest nieskończenie wiele”.

Sekcja pierwsza raportu jest także poświęcona rzeczywistości wirtualnej, która będzie pełniła niezwykle istotną rolę w procesie planowania wyjazdów. Rzeczywistość wirtualna nie zastąpi jednak prawdziwych podróży. Stanie się nowym środkiem prezentacji, w szczególności dzięki zastosowaniu technologii haptycznych, wykorzystujących zmysł dotyku
w komunikacji z użytkownikiem.
Te i inne rozwiązania zostały opisane szczegółowo w raporcie, którego pełną treść można odnaleźć na stronie www.skyscanner2024.com
Strona Skyscanner wystartowała w 2003 roku i obecnie obsługuje 25 mln unikalnych użytkowników w każdym miesiącu, umożliwiając im odnalezienie w Internecie, a także na urządzeniach mobilnych najlepszych ofert podróży. Wyszukiwarka jest dostępna w 30 językach, również w polskim. Darmowe aplikacje mobilne Skyscanner oferowane na urządzenia iPhone, iPad, Android, Windows Phone, BlackBerry oraz Windows 8 zanotowały już ponad 30 mln pobrań. Skyscanner jest prywatną spółką i zatrudnia ponad 400 pracowników. Główna siedziba znajduje się w Edynburgu, a pozostałe oddziały w Glasgow, Singapurze, Pekinie, Miami i Barcelonie. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.skyscanner.net