Targi Lato zakończone
Dwie hale, w jednej – Targi Regionalia i Targi Agroturystyka, w drugiej Targi Lato. Goście mogli zrobić zakupy, skosztować regionalnych smakołyków i zapoznać się z oferta turystyczną.
Impreza mająca charakter kiermaszu turystycznego zgromadziła warszawiaków mimo innych imprez odbywających się w weekend w stolicy. Warszawiacy lubią podróże i lubią targi turystyczne – tak było od czasów targów Lato odbywających się na AWF. Znakiem czasów jest fakt, że na tegorocznej imprezy stoisk z żywnością i agroturystycznych było równie dużo jak turystycznych. Targi Lato maja przyciągnąć ludzi, oni mają się dobrze bawić, a przy okazji mieć szansę obejrzeć jak najbardziej różnorodną ofertę wypoczynkową.
Turystyka jest ważną gałęzią gospodarki – prawda o tym być może powoli dociera do rządzących.
Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki podczas otwarcia targów powiedziała: „To drugi rok z rzędu, kiedy odnotowujemy wzrost turystyki krajowej. W ubiegłym roku wyniósł on 9 procent i mam nadzieję, że ta tendencja zostanie utrzymana. Poszerzenie tegorocznej oferty o propozycje wypoczynku aktywnego jeszcze ją uatrakcyjnia.”
Ciągła zmiana formuły targów wymuszona jest tempem zmian w naszym codziennym życiu. Coraz powszechniejsze korzystanie z internetu, coraz więcej sposobów prezentacji ofert turystycznych (kiermasze, giełdy, wydawnictwa, itp), powodują, że trudniej niż przed laty ściągnąć na targi zarówno zwiedzających, jak i wystawców.
W tym roku niewielu było stoisk zagranicznych: wielkie narodowe Egiptu, narodowe Węgier, Druskienniki i kilka mniejszych. Na stoisku egipskim wystawiali się touroperatorzy specjalizujący się w tym kierunku: Best Reisen, Sun&Fun i Sunshine, dzięki czemu zachęceni folderami egipskimi, mogli od razu zapoznać się z konkretnymi propozycjami.
Z polskich regionów tradycyjnie już wystawiały się; Lubelszczyzna, Małopolska i Pomorskie i Śląsk. Stoisko Małopolski znajdowało się w hali Regionalii, w tym roku region ten reklamował się swoją bogatą ofertą gastronomiczną.
Poniżej cztery opnie o targach.
Bożena Hirling dyrektor Narodowego Przedstawicielstwa Turystyki Węgierskiej powiedziała: „Jeśli nie wystawiają się kraje mające konkurencyjną wobec Węgier ofertę, to my zyskujemy. Bo ludzie będą odwiedzać tego typu imprezy i będą szukać oferty wakacyjnej, jeśli będziemy na miejscu, może wybiorą nasza ofertę.”
Podobnego zdania jest Marek Śliwka, właściciel biura turystycznego Logos Travel z Poznania, który podkreślił: „Targi warszawskie nie są dla nas tak udane jak katowicki Glob, ale wyjeżdżamy zadowoleni. Zyskaliśmy dzięki stoisku nowych klientów, naszego stoiska nie odwiedzają przypadkowi goście, tylko szukający nas i naszych wypraw. Jeśli by nas tu niebyło, wybraliby ofertę konkurencji. Wychodzimy z założenia, że nieobecni nie mają racji.”
Adrian Bogusłowiwcz dyrektor Lokalnej Organizacji Turystycznej w Krynicy Morskiej podkreślił: „Warszawa i Mazowsze to dla nas najważniejszy rynek Mierzeja Wiślana to najbliżej położone stolicy plaże nadmorskie a dzięki ukończeniu autostrady i remontu linii kolejowej droga do nas na tyle się skróci, ze będzie można wyjechać z Warszawy w piątek po pracy i jeszcze wieczorem usiąść nad świeża rybą w Krynicy Morskiej. Od pierwszej godziny targów nasze stoisko cieszyło się powodzeniem i tak jest co roku.”
Jan Sienkiewicz z Polskiego Stowarzyszenia Flisaków Pienińskich ocenił: „Nie trzeba mieć osobnego stoiska, żeby dobrze sprzedać swoją ofertę. Wystawiamy się na wspólnym stoisku PIT, mamy swój kawałek lady i od nas zależy jak zainteresujemy ludzi nasze ofertą. Dlatego wiszą plakaty reklamujące Spływ Dunajcem, my jestśmy w naszych tradycyjnych strojach, mamy materiały, ale najbardziej liczą się osobiste kontakty z gośćmi targowymi. Targi to doskonała okazja, żeby bezpośrednio porozmawiać z potencjalnymi klientami, przekonać ich, że nasza oferta jest tą, którą powinni wybrać.”
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
W promocji Mazowsza staramy się być o „krok przed”. Punktem odniesienia są najlepsze regiony turystyczne na świecie
Mazowsze z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród turystów, także…
0 Komentarzy9 Minuty
12 grudnia 2024
W tych muzeach Mazowsza dzieci się nie nudzą
Mazowsze to region pełen wyjątkowych atrakcji dla dzieci. To wiele miejsc, gdzie…
0 Komentarzy7 Minuty
11 grudnia 2024
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych – świeże spojrzenie na tworzenie produktów turystycznych
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych to długofalowy projekt Mazowieckiej Regionalnej…
0 Komentarzy4 Minuty
9 grudnia 2024
10 lat z Modą na Mazowsze
Moda na Mazowsze obchodzi 10 urodziny. W tym czasie projekt realizowany przez MROT…
0 Komentarzy5 Minuty
9 grudnia 2024
Aktywna zima na Mazowszu
Oto trzy wybrane propozycje na aktywne spędzenie zimowych dni w Warszawie i na Mazowszu.
0 Komentarzy3 Minuty