Bułgaria – „odkryj i pokaż innym”
Bułgaria to nie tylko relaks i odpoczynek, ale także ogromne bogactwo przyrodnicze oraz wielowiekowy dorobek kulturowy. Bułgarski Instytut Kultury w Warszawie zorganizował specjalne spotkanie, prezentujące atrakcje turystyczne Bułgarii oraz nowości i kierunki rozwoju w 2014 roku.
Gości przywitali: Anelia Genova dyrektor marketingu i informacji turystycznej w ministerstwie gospodarki i energetyki Republiki Bułgarii oraz Angel Angelov- radca handlowy w Ambasadzie Republiki Bułgarii w Polsce. Wszyscy goście zostali powitani lampką wyśmienitego wina bułgarskiego z winnic Mezek pamiętających jeszcze czasy trackie. Przedstawiciele władz przekonywali, iż Polska i Bułgaria od dawna „się znają” i ich bratnie stosunki są faktem. Faktem jest również, iż to właśnie z Polski przyjeżdża najwięcej turystów. Zwłaszcza, że w tym roku zostały uruchomione tanie polaczenia lotnicze z Łodzi, Szczecina oraz Gdańska. Zachwalając wszelkie uroki Bułgarii od piaszczystych plaż, poprzez zabytki kultury, kuchnię, uzdrowiska, aż po wędrówki czy białe szaleństwo w górach, ukazywano, iż warto odwiedzić kraj zarówno latem jak i zimą. Ciepłym akcentem były wypowiedzi Pana w dojrzałym wieku, który wspomniał wakacje z lat młodzieńczych spędzone z polską blond pięknością, a także rodowitego Polaka, który podczas czasów studenckich zakochał się zarówno w Bułgarii jak i w swojej przyszłej żonie.
W 2014 roku przewidziany jest 6 procentowy wzrost turystów nie tylko z Polski ale i z Wielkiej Brytanii, Rosji czy Niemiec. W ubiegłym roku odwiedziło ją 250 tys. turystów z Polski.
Anelia Genova powiedziała: „Proponuję spędzić przedpołudnie na plaży koło Warny, potem udać się na wysunięty w morze cypel ze starożytnymi zabytkami miasta Nesebyr sprzed 3200 lat, a wieczór spędzić na grze w golfa. Złote Piaski oferują 300 słonecznych godzin w roku, temperatura powietrza 26 stopni oraz ciepłe i błękitne wody Morza Czarnego”.
W tym roku na szeroką skalę zostanie zorganizowana kampania promocyjna, obejmująca spoty w telewizji czy Radiu, informacje w Internecie, sieciach społecznościowych oraz wyjazdy studyjne przedstawicieli mediów.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Rekordowa liczba turystów odwiedziła Bułgarię
Bułgarzy przewidują, że mijający rok okaże się rekordowy pod względem turystyki – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2024
Islandia promuje swoje atrakcje na warsztatach w Warszawie
W Warszawie odbyły się warsztaty, w trakcie których islandzcy touroperatorzy…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2024
LOT wystartował z zimowym połączeniem do Innsbrucka
Od 1 grudnia br. do stolicy Tyrolu dolecimy bezpośrednio z Polskimi Liniami Lotniczymi…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2024
Film ,,Pielgrzym nadziei” w Instytucie Cervantesa
Instytut Cervantesa w Warszawie zaprezentował film dokumentalny TVP o Camino de Santiago…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2024
Zamek, ścieżki rowerowe i teatr. Południowe Czechy zapraszają turystów
Południowe Czechy, region słynący z bogatej historii, malowniczej przyrody i unikalnej…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty