Travelport wzmocnił swoją ofertę hotelową
Travelport, dostawca systemów i technologii dystrybucji, obsługi płatności, poinformował o przejęciu firmy Hotelzon od jej poprzedniego właściciela — Esy Karppinena Celem strategii Travleportu jest przebudowa i wzmocnienie oferty rezerwacji hotelowych skierowanej do klientów biznesowych oraz organizatorów podróży służbowych.
W ostatnich latach Travelport koncentrował się na rozwoju swojej oferty „Beyond Air”, w której skład wchodzą rezerwacje hotelowe, wynajem samochodów oraz obsługa płatności. Wartość rezerwacji hotelowych na całym świecie ma według prognoz rosnąć w tempie 6 proc. rocznie, czyli z 480 mld USD w roku 2013 do 600 mld USD w roku 2017. Branża hotelowa pozostaje jednak w stanie dużego rozdrobnienia — dziesięć największych sieci hotelarskich ma poniżej 20 proc. udziałów w przychodach z rezerwacji pokoi hotelowych we wszystkich regionach poza Ameryką Północną, Bliskim Wschodem, Afryką oraz Australią i Nową Zelandią (źródło: Euromonitor).
Przejęcie firmy Hotelzon pozwoli korporacjom i biurom podróży korzystającym z usług firmy Travelport na dostęp do wiodącego w swojej klasie narzędzia rezerwacji z rozbudowaną, niezależną bazą informacji o hotelach. Rozwiązanie firmy Hotelzon doskonale sprawdza się również wówczas, gdy rezerwacja hotelowa nie jest jedynie dodatkiem do biletów lotniczych.
Rozbudowana oferta hotelowa na platformach obu firm. Platforma usług turystycznych Travel Commerce Platform wzbogaci się o 30 000 obiektów hotelowych, w tym, co istotne, o nowe niezależne i niewielkie sieci hotelarskie w Europie, które do tej pory nie były dostępne w ofercie firmy.
Nowe funkcje pozwolą firmie Travelport skuteczniej zaspokajać rosnące potrzeby nie tylko klientów biznesowych, którzy stanowią coraz ważniejszy segment branży turystycznej, lecz także głównych partnerów spośród organizatorów podróży służbowych.
Gordon Wilson, prezes i dyrektor generalny firmy Travelport, powiedział: „To przejęcie jest elementem naszego strategicznego planu przekształcenia branży turystycznej, głównie poprzez rozwój w sektorach hotelarskim oraz podróży służbowych. Firma Hotelzon wpisuje się w wizję ‘Beyond Air’, doskonale dopełniając naszą dotychczasową ofertę dużych, globalnych sieci hotelarskich, które sukcesywnie dołączamy do naszego systemu poprzez bezpośrednią integrację przy użyciu plików XML, a także funkcji gromadzenia najlepszych cen w naszym portalu ‘Rooms and More’ z możliwością przeprowadzania złożonych metawyszukiwań. Technologia firmy Hotelzon pozwoli nam zaoferować klientom korporacyjnym niskie, indywidualnie wynegocjowane ceny i inne elementy ofert niezależnych hoteli, a także zapewnić naszym partnerom organizującym podróże służbowe większe możliwości pod względem dystrybucji rezerwacji hotelowych”.
Jani Kaskinen, dyrektor generalny firmy Hotelzon, dodał: „Jesteśmy przekonani, że bardzo skorzystamy na strategicznym nastawieniu firmy Travelport oraz jej inwestycjach w sektorach hotelarskim i podróży służbowych. To z kolei umożliwi nam dalsze udoskonalanie naszych produktów i usług, a także zaoferowanie naszym klientom większej liczby międzynarodowych rezerwacji hotelowych. Na transakcji tej skorzystają również właściciele niezależnych hoteli, którzy oferują swoje usługi za naszym pośrednictwem, ponieważ ich oferty dotrą do zdecydowanie większej liczby klientów korzystających z globalnych rozwiązań firmy Travelport”.
POWIĄZANE WPISY
25 listopada 2024
Handwritten Collection otworzył pierwszy hotel w Niemczech
Marka butikowych hoteli Handwritten Collection, należąca do Accor, otworzyła swój…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2024
Filoksenia w nowoczesnym wydaniu – rozmowa z Costasem Giakoumis, dyrektorem handlowym sieci Atrium Hotels and Resorts
Od marzeń o idealnym obiekcie po sieć luksusowych hoteli na Rodos – Atrium Hotels and…
0 Komentarzy5 Minuty
25 listopada 2024
Nocowanie.pl: słaby sezon jesienny w obiektach noclegowych
Tegoroczna jesień okazała się rozczarowująca dla polskiej branży noclegowej. Według…
0 Komentarzy4 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty