Klauzule zrównoważonego rozwoju w start-upach zapewnią neutralność pod względem emisji CO2 przez europejskie firmy technologiczne
Dwutlenek węgla w atmosferze jest poważnym problemem, którego nie można ignorować. Dlatego też niektóre z największych europejskich firm technologicznych dołączyły do Leaders for Climate Action (LFCA), czyli inicjatywy popierającej działania proklimatyczne w branży cyfrowej.
„Zielone zobowiązanie” oraz „Klauzula zrównoważonego rozwoju”
Do LFCA dołączyło już między innymi BlaBla Car, Ecosia, Flixbus, czy Delivery Hero. Aby przyłączyć się do inicjatywy, firmy te musiały wypełnić „Zielone zobowiązanie”, które nakazuje regularne pomiary, redukcję oraz kompensację emisji dwutlenku węgla.
„Naszym celem jest uczynienie całej branży cyfrowej neutralną dla klimatu, wpłynięcie na osoby decyzyjne w polityce w celu ustalenia globalnej ceny emisji dwutlenku węgla i działanie jako przykład dla innych branż” – powiedział Ferry Heilemann, współzałożyciel LFCA.
Czym jest natomiast „Klauzula zrównoważonego rozwoju”? Jest to nowy dokument w arkuszach umów, które zawiera się przy podpisywaniu nowych start-upów. Oznacza to zarazem, że nowo finansowane firmy również muszą mierzyć swoje emisje i uwzględniać politykę działań na rzecz klimatu.
Liczby robią wrażenie
Łącznie społeczność LFCA przeznaczyła ponad 4 miliony euro (blisko 18 milionów złotych) na projekty dotyczące ochrony klimatu, oszczędzając ponad 250,000 ton dwutlenku węgla. By śledzić dalsze losy i poczynione zmiany wystarczy śledzić portale internetowe.
„Dzięki temu wyraźnemu zaangażowaniu publicznemu i osobistemu, zmiany w firmach mogą przebiegać znacznie szybciej niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział Boris Wasmuth, współzałożyciel LFCA i Gameduell, jednej z największych firm zajmujących się grami wieloplatformowymi z siedzibą w Berlinie.
Współzałożyciele LFCA mają nadzieję, że ich inicjatywa stanie się masowym ruchem w branży technologicznej, a do LFCA dołączą liderzy sektorów sztucznej inteligencji, hazardu internetowego oraz rzeczywistości wirtualnej.
„Postrzegamy działania na rzecz klimatu jako podróż, którą każdy musi dziś rozpocząć” – powiedział Jeremias Heinrich, współzałożyciel LFCA. „Skupiamy się na firmach, które nie są jeszcze zrównoważone, ale są gotowe podjąć wymierne kroki, aby to zmienić”.
Cieszyć może również fakt, że do inicjatywy przyłączają się firmy poza branżą technologiczną. Na początku listopada Chevron, Volkswagen i P&G, uzgodnili osiągnięcie zerowej emisji netto nie później niż w 2050 roku, wraz z wieloma innymi celami środowiskowymi.
Dlaczego warto dbać o klimat?
Od czasów rewolucji przemysłowej temperatura Ziemi wzrosła o ponad jeden stopień Celsjusza. Wydaje się, że to mało, lecz wcale tak nie jest. Punkt krytyczny, po którego przekroczeniu może dojść do zachwiania globalnej równowagi systemu klimatycznego, wynosi zaledwie 2°C. Skutki zmiany klimatu są już odczuwalne na całym świecie. Według Specjalnego Raportu IPCC (Międzyrządowy Panel do spraw Zmiany Klimatu) “Global Warming of 1,5°C”, przy wzroście średniej globalnej temperatury o 2°C, skutki będą one dużo poważniejsze, niż prognozowano dotychczas. Czekają nas częstsze burze, wichury, powodzie, pożary, susze, a także straty ekonomiczne oraz migracje klimatyczne. Nawet jeśli uda nam się zahamować wzrost temperatury do 1,5°C, to ryzyko związane z długotrwałymi, nieodwracalnymi zmianami takimi jak utrata niektórych ekosystemów czy nasilenie się występowania zjawisk ekstremalnych i tak się podniesie.
Dlatego też jest to niezwykle ważne, aby walczyć o klimat i starać się naprawiać błędy przeszłości, albo chociaż ich nie pogłębiać. Sami z siebie możemy w małym stopniu pomóc, lecz przecież każda pomoc jest ważna i istotna. Możemy segregować śmieci, starać się nie używać plastikowych reklamówek, a swoje zakupy czy jedzenie wkładać do papierowych toreb. Warto również przyłączyć się od czasu, do czasu w akcje na rzecz ochrony klimatu, takie jak, chociażby Godzina dla Ziemi lub zaopatrzyć się w bardziej przyjazny dla środowiska piec (np. na ekogroszek).
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Targi turystyczne ITTF Warsaw 2024 – trzy dni spotkań i inspiracji
Już za dwa dni odbędzie się druga edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITTF…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
6 najczęstszych wyzwań w turystyce e-commerce – i jak Resabee E-commerce pomaga je wyeliminować?
Branża turystyczna, szczególnie w obszarze e-commerce, stoi przed wieloma wyzwaniami,…
0 Komentarzy5 Minuty
12 listopada 2024
Miejsca, gdzie jesień na Mazowszu wygląda najpiękniej
Wprawdzie o wakacjach zdążyliśmy już zapomnieliśmy, ale Mazowsze w jesiennej szacie też…
0 Komentarzy7 Minuty
12 listopada 2024
Bot telefoniczny numer – jak automatyzować obsługę klienta
Czy kiedyś zastanawialiście się, jak wyglądałaby przyszłość, gdyby ktoś za Was odbierał…
0 Komentarzy8 Minuty
6 listopada 2024
PLL LOT były Srebrnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Za nami jubileuszowa XV edycja Forum Promocji Turystycznej. Srebrnym Partnerem…
0 Komentarzy6 Minuty
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
26 października 2024
Jak odzyskać zdjęcia z usługi iCloud
Zdjęcia pomagają nam uchwycić i zachować wspomnienia do udostępnienia w przyszłości.…
0 Komentarzy7 Minuty