Wrocławska Deklaracja Turystyczna – solidarność naszą siłą

Współpraca, dobra, odpowiedzialność, solidarność, wspólna promocja – pięć filarów Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej, podpisanej na VII Forum Promocji Turystycznej, jest jeszcze bardziej aktualne niż pół roku temu. Zachęcamy do lektury i podpisu online.
Troje sygnatariuszy Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej wystosowało list do branży:
Od naszego czerwcowego spotkania we wrocławskim Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis, podczas VII edycji Forum Promocji Turystycznej, ponownie musimy się mierzyć z konsekwencjami restrykcji wynikających z pandemii. Dlatego też tak ważna jest współpraca naszej branży i solidarność w spełnianiu naszych postulatów zawartych we Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej o ważnych i pilnych działaniach na rzecz turystyki polskiej, którą z inicjatywy Prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka przygotowaliśmy i przekazaliśmy na ręce Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzeja Gut-Mostowego.
Chcemy kontynuować i rozszerzyć zainicjowaną podczas Forum ideę. Zapraszamy do wyrażenia swojego poparcia również tym z Państwa, którzy nie mieli okazji podpisać jej podczas Forum. Zachęcamy do zapoznania się z treścią Deklaracji i podpisania online postulatów w niej zawartych.
Link do strony Deklaracji: https://wroclawskadeklaracjaturystyczna.pl/
Wierzymy, że wspólne działanie pomoże naszej branży przetrwać ten jakże trudny i wymagający skonsolidowanego wysiłku czas. Solidarność naszą siłą.
Pozdrawiamy i życzymy Wam zdrowia
Wiola Samborska, menedżerka CEE Hydropolis
Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UM Wrocław
Adam Gąsior, redaktor naczelny portalu WaszaTurystyka.pl
Oto treść Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej:
Zebrani na VII Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu, świadomi trudnej sytuacji branży turystycznej i realnych problemów stanowiących zagrożenie dla bytu polskiej turystyki, uważamy, że branża turystyczna powinna opierać się na pięciu filarach:
1. Współpraca
Wszystkie sektory branży turystycznej są ważne dla polskiej gospodarki: od firm prywatnych organizujących wyjazdy turystyczne, poprzez hotele i inne obiekty noclegowe, transport (tak publiczny, jak prywatny), restauratorów, przewodników (często samozatrudnionych), po producentów upominków i pamiątek oraz atrakcje turystyczne i szeroko rozumianą kulturę. Pomoc turystyce to pomoc całej polskiej gospodarce, a także pewna inwestycja w przyszłość. Pomoc ta musi być wielosegmentowa i dotykać wszystkich poziomów – od rządowego, poprzez regionalne do lokalnych. Deklarujemy współpracę ze wszystkimi rozumiejącymi potrzebę pomocy turystyce i chcącymi realnie pomóc.
2. Dobra wola
Sytuacja, w jakiej znalazła się polska turystyka, wymaga natychmiastowych, często drastycznych zmian. Do przeprowadzenia ich potrzebna jest dobra wola decydentów na wszystkich szczeblach zarządzania. Potrzebna jest jednak też dobra wola ze strony instytucji i organizacji turystycznych. Apelujemy by wszyscy, którym dobro turystyki leży na sercu, wykazali tę dobrą wolę.
3. Odpowiedzialność
Turystyka to odpowiedzialność nie tylko za obsługiwanych klientów, poziom świadczonych im usług, ale także za wizerunek miejsca, regionu i kraju. Turystyka to także wkład w rozwój edukacji i kultury polskiej. Deklarujemy zaniechanie jałowych sporów, niewnoszących niczego w dyskusję na rzecz wypracowywanych, konkretnych, celowych i co najważniejsze wspólnych działań na każdym poziomie wsparcia turystyki.
4. Solidarność
Solidarność w turystyce rozumiemy jako wzajemne poparcie w czasach kryzysu, ale także współpracę w dobie codziennej konkurencji i rywalizacji. Deklarujemy wzajemne poszanowanie nie tylko dla partnerów biznesowych, ale także dla wszystkich podmiotów tworzących rynek turystyczny.
5. Wspólna promocja
Obecny kryzys w światowej turystyce to nie tylko zagrożenie, ale i szansa dla Polski. Apelujemy do rządu, wszystkich agend administracji państwowej i samorządowej o jak najszybsze opracowanie spójnej i realnej polityki turystycznej oraz strategii promocji turystycznej Polski. Apelujemy o działania odważne, kompleksowe i długofalowe, obejmujące całą branżę, w duchu sygnalizowanym na spotkaniach z przedstawicielami rządu. Deklarujemy wszechstronną pomoc na każdym etapie prac.
Zaprzepaszczenie tej szansy to zarazem zaprzepaszczenie wielu lat ciężkiej pracy na rzecz promocji Polski i turystyki. W czasach kryzysu walczymy o wiele, ale jesteśmy także świadomi, jak wiele możemy stracić.

POWIĄZANE WPISY
9 kwietnia 2025
Ponad 6,8 mln turystów na Mazowszu. Rekordowy 2024 rok
Województwo mazowieckie odnotowało w 2024 roku znaczący wzrost liczby turystów, zarówno…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
FPT XVI: Opłata turystyczna – konieczność czy przesada?
Podczas XVI Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu temat ten rozgrzeje uczestników…
0 Komentarzy1 Minuty
8 kwietnia 2025
WROt zaprasza do Wrocławia na XVI Forum Promocji Turystycznej
XVI Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum…
0 Komentarzy1 Minuty
4 kwietnia 2025
Za nami Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego 2025
Wrocławskie targi przyciągnęły w tym roku ponad 9 tys. zwiedzających oraz 223 wystawców z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2025
Czy sztuczna inteligencja zastąpi biura podróży? Debata o przyszłości turystyki podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Rozwój nowoczesnych technologii, a w szczególności sztucznej inteligencji, coraz silniej…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
„Ciche godziny” i więcej, czyli jak Hydropolis dba o gości ze specjalnymi potrzebami.
Wśród nas są osoby, które mogą inaczej odbierać zewnętrzne bodźce. Dźwięki są dla nich za…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2025
Ponad milion pasażerów w marcu 2025 w Katowice Airport
W pierwszym kwartale 2025 roku z usług Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” im.…
0 Komentarzy2 Minuty
10 kwietnia 2025
Zrównoważone podróżowanie w Polsce, czy to możliwe? Pojedynek ekspertów podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Przyszłość turystyki coraz wyraźniej zabarwia się na zielono. Jednym z wielu tematów XVI…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Ponad 6,8 mln turystów na Mazowszu. Rekordowy 2024 rok
Województwo mazowieckie odnotowało w 2024 roku znaczący wzrost liczby turystów, zarówno…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
FPT XVI: Opłata turystyczna – konieczność czy przesada?
Podczas XVI Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu temat ten rozgrzeje uczestników…
0 Komentarzy1 Minuty
8 kwietnia 2025
WROt zaprasza do Wrocławia na XVI Forum Promocji Turystycznej
XVI Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum…
0 Komentarzy1 Minuty
4 kwietnia 2025
Za nami Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego 2025
Wrocławskie targi przyciągnęły w tym roku ponad 9 tys. zwiedzających oraz 223 wystawców z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2025
Czy sztuczna inteligencja zastąpi biura podróży? Debata o przyszłości turystyki podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Rozwój nowoczesnych technologii, a w szczególności sztucznej inteligencji, coraz silniej…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
„Ciche godziny” i więcej, czyli jak Hydropolis dba o gości ze specjalnymi potrzebami.
Wśród nas są osoby, które mogą inaczej odbierać zewnętrzne bodźce. Dźwięki są dla nich za…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2025
Ponad milion pasażerów w marcu 2025 w Katowice Airport
W pierwszym kwartale 2025 roku z usług Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” im.…
0 Komentarzy2 Minuty
10 kwietnia 2025
Zrównoważone podróżowanie w Polsce, czy to możliwe? Pojedynek ekspertów podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Przyszłość turystyki coraz wyraźniej zabarwia się na zielono. Jednym z wielu tematów XVI…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Ponad 6,8 mln turystów na Mazowszu. Rekordowy 2024 rok
Województwo mazowieckie odnotowało w 2024 roku znaczący wzrost liczby turystów, zarówno…
0 Komentarzy3 Minuty