Agenci Biznes Travel bez złudzeń – ruszają duże zwolnienia
Globalni liderzy rynku już nie czekają z redukcjami? Lawina ruszyła? Lokalny lider eTravel dzielnie opiera się trendowi, jak mu się to udaje ?
Nadzieja na rychłe ożywienie na rynku biznes travel wydaje się wyparowywać. Niektóre głosy mówią o roku 2024 który ma przenieść przybliżenie się do poziomów sprzedaży sprzed Pandemii. Bieżące wyniki sprzedaży bez wątpienia potwierdzają te obawy.
Koniec złudzeń czas wielkich zwolnień
Takie realistyczne podejście do rynku nie pozostaje bez konsekwencji jeżeli chodzi o decyzje dotyczące zatrudnienia. W ostatnich dniach na polskim rynku mieliśmy do czynienia z kilkoma spektakularnymi informacji dotyczącymi redukcji personelu.
Światowy gigant CWT przeprowadzi redukcje nawet kilkuset etatów w Polsce. Najbardziej ucierpi serwis center ulokowane w Warszawie na ulicy Domaniewskiej. Gigant ma jednak pewne możliwości relokowania pracowników/zadań do tańszych lokalizacji. Od lat bowiem inwestował w swoją rzeszowską palcówkę.
Nie lepsze wieści docierają też z HRG gdzie także w ostatnich dniach przeprowadzono istotne redukcje. W tym te dotykające doświadczonych związanych z firmą często powyżej 10 lat pracowników. To pokazuje dobitnie iż na rynku żarty się skończyły.
E-Travel ratuje współpraca z globalnymi graczami
W relatywnie lepszej sytuacji znajduje się lider rynku podróży służbowych eTravel. O takiej sytuacji decyduje nawiązana już przed laty współpraca z międzynarodowymi organizacjami jak Egencia czy Frontex. Ten pierwszy partner oprócz tego iż zapewnia dodatkowy obrót , to jeszcze z pewnością partycypuje w kosztach utrzymania dedykowanych pracowników. To duża ulga dla eTravel .
Z kolei kluczowy klient unijna placówka Frontex z racji swoich zadań musi dużo podróżować nawet w pandemii. Będzie więc nieustannie generował tak potrzebny w tych czasach obrót. Co ważne nie jest to też klient nisko marżowy. Za odpowiedni serwis potrafi rynkowo zapłacić.
eTravel korzysta z pewnością też z innych synergii m.in. potencjału do sprzedawania klientom korporacyjnym oferty wakacyjnej. Obsługując największe polskie firmy, ma duże pole do popisu w postaci “prywatnej” obsługi ich pracowników.
Czy skorzystają nowi gracze a kompaktowe biura przejmą pracowników ?
Na rynku widać zwiększoną aktywność mniejszych graczy. W reklamę inwestują m.in. Trivium, Stare Miasto czy Bissole. Wyniki sprzedaży jasno wskazują iż tego typu agenci mają się dużo lepiej od gigantów.
Z pewnością na problemach dużych graczy będą chcieli skorzystać nowo wchodzące na rynek podmioty. Szczególnie interesujący jest los innowacyjnych platform do rezerwacji biletów jak Hotaliors czy Stery. Te firmy też mogą mieć ambicje stania się quasi TMC.
Jak by tego było mało o rynek biletów lotniczych powalczą też platformy B2B – aktywny i znany do tej pory z hoteli RateHawk a także hinduski gigant TBO Holidays. To nie ułatwi życia pogrążonym w kryzysie tradycyjnym agentom biznes travel.
TBO Holidays gigant hotelowego kontentu B2B wchodzi mocniej do regionu Europy Centralnej
Zwolnienia u liderów mogą być okazją do pozyskania wartościowych kadr przez aspirujące agencje. Takie jak Profi Travel czy GAS.
Co w tym kontekście robi LOT Travel?
Warto przyjrzeć się też działaniom lotowskiej spółki córki w kontekście tych podejmowanych przez liderów rynku. Na razie nie widzimy tu istotnych ruchów zmierzających do ograniczenia kosztów. Wciąż działają biura regionalne a centrala ma się dobrze w lotowskim biurowcu.
Pozostaje pytanie o finansowanie tego dobrostanu. Patrząc bowiem na sytuacje branży trudno domniemać iż firma działa na warunkach komercyjnych.
W kontekście bolesnych zwolnień pracowników sektora wzmocnić może się też presja na uzdrowienie segmentu przetargów publicznych na podróże służbowe. Dotychczasowa praktyka zamykała bowiem w dużej mierze drogę do udziału w nich agentom globalnym. Przekładało się to również na niższą innowacyjność i słabszą jakość obsługi w tym segmencie. Czy teraz nadejdzie czas by oczyścić tą sytuacje?
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty