Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu
W lutym wśród klientów fly.pl, 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Hiszpanii. Te trzy kraje przyniosły ok. 49 proc. miesięcznych obrotów. Ponad 22,5 proc. przyniosły Dominikana i Malediwy.
W lutym, podobnie jak w styczniu, udział kierunków egzotycznych w obrotach biura był znaczący. Dominikanę rezerwowało 5,03 proc. klientów, a ich wpłaty stanowiły 13,84 proc. styczniowych obrotów, Malediwy rezerwowało 3,77 proc. klientów, zaś ich wpłaty stanowiły 8,71 proc. obrotów.
Najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 36,48 proc., ich wpłaty stanowiły 28,16 proc. obrotów; Turcji – 16,98 proc. (15 proc. obrotów) i Hiszpanii – 6,29 proc. (5,42 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji styczniowych to:
Dominikana – 5,03 proc
Polska – 4,4 proc.
Maledywy – 3,77 proc.
Grecja – 3,77 proc.
Bułgaria – 3,77 proc.
Zanzibar – 2,52 proc.
Cypr – 2,52 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołową dziesiątka jest nieco inna:
Egipt – 28,16 proc.
Turcja – 15 proc.
Dominikana – 13,84 proc.
Malediwy – 8,71 proc.
Hiszpania – 5,42 proc.
Grecja – 4,39 proc.
Meksyk – 3,45 proc.
Zanzibar – 3,4 proc.
Bułgaria – 3,37 proc.
Kenia – 2,62 proc.
Obroty ze sprzedaży oferty polskiej (czwartej pod względem popularności) stanowiły 1,68 proc. wszystkich obrotów w lutym.
Luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W lutym klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 19,62 proc., marzec – 17.09 proc., maj – 15,82 proc. i luty – 15,19. Miesiące letnie na razie ciszą się umiarkowanym powodzeniem: lipcowe imprezy wybrało 8,23 proc. klientów, zaś sierpień – 8,86 proc.
Aż 92,99 proc, klientów wykupiło imprezy samolotowe – 92,99 proc., 5,73 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,27 proc. na wyjazdy autokarowe.
Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (39,87 proc.) lub 4* (35,44 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 82,28 proc. klientów, HB – 10,76 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 7 700 zł (w ubiegłym roku było to ok. 5 500).
Najwięcej rezerwacji (na miesiące styczeń – wrzesień) w styczniu było robionych na luty – 19 proc., styczeń – 17 proc. oraz czerwiec – 13 proc. Pod względem obrotów najbardziej opłacalne były: luty – 25 proc., styczeń – 16 proc. i sierpień – 15 proc.
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce we Fly.pl, powiedział: „Luty zakończyliśmy wynikami dość zadowalającymi jak na panujące warunki i obostrzenia w podróżowaniu. Klienci z umiarkowanym optymizmem rezerwują produkt na okres wakacyjny, a zdecydowanie największą popularnością cieszą się wyloty w najbliższych miesiącach. W lutym średnia cena rezerwacji po raz kolejny była stosunkowo wysoka do czego przyczyniła się sprzedaż wyjazdów na destynacje egzotyczne. Dominikana, Malediwy, Meksyk czy Zanzibar nigdy wcześniej nie miały tak dużego udziału w naszej strukturze sprzedaży jak ma to miejsce w sezonie jesień-zima 20/21.
W dalszym ciągu największą barierą w podróżowaniu jest konieczność odbywania kwarantanny oraz koszty testów PCR, które przy rezerwacjach egzotycznych nie stanową dużego udziału w cenie finalnej wyjazdu, ale utrzymanie konieczności testowania dla destynacji short haulowych w sezonie może okazać się bardzo dużą barierą dla klientów.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
[…] Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu […]