Grecy liczą na lepszy rok. „Mile widziani zaszczepieni, ozdrowieńcy i osoby z negatywnym wynikiem testu”
Wystąpienia Ministra Turystyki Harry’ego Theocharisa dotyczące otwarcia greckiej turystyki w 2021 roku oraz hasła „All you want is Greece” znajdują się w obszernym raporcie agencji informacyjnej Reuters. W kontekście swojego wywiadu Theocharis podkreślił, że „w Grecji mile widziani są turyści, którzy zostali zaszczepieni, z wynikiem negatywnym w niedawnym teście lub wyzdrowieli z COVID-19 i mają przeciwciała”.
W raporcie Reutera dziennikarka Carolina Tagari stwierdza, że „rok 2020 był najgorszym rokiem dla turystyki na świecie według danych Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych. 7,4 mln turystów odwiedziło Grecję. Dla porównania, w 2019 r. liczba przyjazdów do naszego kraju zanotował rekord: 31,3 mln przyjezdnych.”
Niemniej jednak Reuters potwierdza, że „gospodarka narodowa, nawet w skrajnie niesprzyjających warunkach stworzonych przez pandemię, skorzystała z wpływów z turystyki w wysokości 4 miliardów euro”. W tym samym artykule stwierdzono również, że „w 2020 r. Liczba turystów z Niemiec do Grecji spadła o 70 proc., a z Wielkiej Brytanii o 62 proc.”
„W tym roku będziemy mieli lepszy rok niż rok wcześniej” – powiedział Reuterowi minister turystyki, dodając, że „w tej chwili trend wzrostowy rezerwacji nie jest od razu widoczny, ponieważ na rynku nadal panuje melancholia i pesymizm. Jednak ostatecznie moje szacunki dotyczące wzrostu ruchu turystycznego do Grecji okażą się słuszne.”
Zapytany o wzrost liczby przypadków podczas otwierania turystyki latem 2020 r., Theocharis powtórzył, że „wszelka krytyka pod tym adresem była oczywiście całkowicie bezpodstawna. Druga fala pandemii „uderzyła” w Europę pod koniec października i na początku listopada 2020. Niemal jednocześnie uderzył w Grecję. „Turystyka nie miała z tym nic wspólnego.”
Kończąc rozmowę z Reuterem, Haris Theocharis wskazał, że „szukamy idealnej równowagi między wszystkimi czynnikami i obawami, ponieważ musimy dbać o pracowników i osoby poszukujące pracy. Jednak w tym roku mamy więcej narzędzi w naszym arsenale.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Grecy liczą na lepszy rok. „Mile widziani zaszczepieni, ozdrowieńcy i osoby z negatywnym wynikie… […]