Air France/KLM – nowe narzędzie do rezerwacji dla firm z dostępem do tańszych taryf
Air France/KLM zachęca małe i średnie firmy do rezerwacji bezpośrednich. Czy integracja strony internetowej i programu dla firm to wystarczające argumenty? Francusko holenderska grupa ma mocne atuty w ręku.
Kolejny ruch na rynku dystrybucji produktu dla firm w kierunku omijania pośredników. Po rewolucji zaproponowanej przez HRS, nowatorskim podejściu hiszpańskiego start-upu Roibos przyglądamy się nowemu rozwiązaniu od francusko-holenderskiej grupy lotniczej.
Narzędzie do samodzielnej rezerwacji podróży oparte na stronie internetowej linii
Nowe narzędzie od KLM/AF bazuje na dwóch fundamentach. Pierwszym z nich jest oferta taryfowa dostępna na stronie internetowej przewoźników. Mimo iż francusko-holenderska grupa nie jest aż tak radykalna w rewolucji kontentowej, jak LH to i tak ceny oferowane na stronie są widocznie niższe niż te obecne w agencyjnych systemach rezerwacyjnych. Różnice mogą sięgać nawet powyżej 10 proc..
Ale to nie wszystko, drugą istotną zaletą jest integracja z programem dla małych i średnich firm Blue Biz. To rozwiązanie już wcześniej bardzo pozytywnie wyróżniało się na tle konkurencji. Przede wszystkim łatwe/transparentne wyliczenie korzyści, jak i dobrze przemyślany sposób wydatkowania zgromadzonych punktów.
Programy dla małych firm – LOT, Lufthansa, KLM/AF – oszczędzaj na podróżach lotniczych
Tak sparametryzowana oferta jest naprawdę ciekawą propozycją dla tych, którzy mogą obejść się bez korzyści, jakie daje obsługa przez agenta do podróży służbowych.
W nowej platformie utrzymujemy wszystkie korzyści z Blue Biz
Nowe rozwiązanie nie ogranicza naszych przywilejów znanych z programu Blue Biz. Mamy więc do dyspozycji zmianę nazwisk w wybranych taryfach, pierwszeństwo w trakcie boardingu, jak i możliwość wydatkowania punków na usługi dodatkowe jak upgrade. Czy też bardzo korzystne rozwiązanie, jakim jest płatność częściowa z wykorzystaniem punktów programu.
A to nie wszystko, jeżeli podróżujemy dużo liniami AF/KLM (obrót roczny 100 000 zł) możemy zgłosić się do handlowców KLM/AF. Jest bowiem szansa na uzyskanie dodatkowych zniżek na najbardziej uczęszczanych trasach. Zniżki mogą sięgać nawet 20 proc. w klasie biznes, na trasach europejskich w klasach ekonomicznych będzie to maksymalnie 10 proc. Oczywiście realne zniżki od całego obrotu/wydatku brutto, nie będą tak wysokie, ale i tak to ciekawy dodatek do zniżki/cash backu, jaki możemy wygenerować zbierając punkty blue biz.
Dla których firm to rozwiązanie może być ciekawą alternatywą
Samodzielne bookowanie podroży służbowych KLM/AF w firmie w oparciu o to narzędzie, to przede wszystkim propozycja dla firm, których podróże są dość regularne. Idealnie jeżeli odbywają się też na kierunkach Amsterdam czy Paryż/Francja. Ale nie tylko, powinniśmy je rozważyć, gdy latamy często na przykład do Ameryk.
Z pewnością w sposób szczególny zaciekawi firmy z Małopolski i Pomorza, gdzie produkt grupy lotniczej stale się poprawia i spełnia wymagania stawiane mu przez podróżujących służbowo.
Trzeba pamiętać, iż samodzielne rezerwowanie podróży służbowych bezpośrednio z dostawcami jest nieco kłopotliwe, raczej ciężko będzie nam to robić z dużą ilością dostawców. Dlatego tak ważna jest lojalność i staranie się, by ograniczyć się do max 2 dostawców lotniczych(grup lotniczych). Wtedy możemy to ogarnąć.
Potencjalne oszczędności jakie możemy wygenerować to pewnie nie więcej niż realnie 5-10 proc. co generalnie nie jest wielką liczbą. W samej usłudze paradoksalnie ważniejsze mogą być właśnie dodatki w ramach tzw. corporate recognition.
Corporate recognition – może być dużo więcej warte niż oszczędności programowe
Jeżeli jesteśmy małą/średnią firmą z pewnością nie wydajemy na podróże więcej niż wskazane wyżej 100 000 zł rocznie. Nawet jeżeli nowe narzędzie pozwoli nam oszczędzić ok 5 proc., to mamy oszczędności rzędu 5000 zł. Dużo wyższy “zysk” może nam dać właśnie corporate recognition.
Zmiana nazwisk w wybranych taryfach – to niezwykle przydatna funkcja, gdy przyjdzie nam zamienić pracownika delegowanego np. na targi.
Preferencje w sytuacji kryzysowej – tutaj zostaniemy specjalnie potraktowani w przypadku np. skasowania naszego połączenia.
Mniejszymi rodzajami korzyści są te, które pozwalają na preferencyjne potwierdzania listy oczekujących czy szybsze wejście do samolotu podczas boardingu.
Te wydawały się drobne benefity mogą paradoksalnie – pomóc wygenerować nam większe oszczędności niż te wynikające ze zniżek procentowych i zgromadzonych punktów. Dlatego warto korzystać z rozwiązań takich, jak to oferowane przez AF/KLM.
Rezerwowanie bezpośrednie wszystkich podróży jest jednak mało sensowne
Z pewnością inne linie pójdą w dużej mierze w kierunku wyznaczonym przez KLM/AF, jednak nie wszyscy mogą liczyć na dobre rynkowe przyjęcie. By na nie liczyć trzeba mieć mocne argumenty.
Takimi może być udział rynkowy/silna pozycja na kilku regionalnych lotniskach, bardzo silna specjalizacja geograficzna, jeżeli chodzi o oferowane destynacje albo innowacja technologiczna. W przypadku KLM/AF mamy spełnione co najmniej 2 z 3 warunków.
Trudno jednak sobie wyobrazić, by firmy organizując podróże służbowe dały radę ogarnąć więcej niż trzy takie narzędzia. Z pewnością poza KLM/AF jedynymi, którzy maja szansę skutecznie je wprowadzić to LOT, grupa Lufthansa, czy któryś z przewoźników zatokowych. Choć w tych ostatnim przypadku, wskazać można na Emirates, którego Dubaj jest kluczowym zimowym kierunkiem biznesowym. Chyba, że LOT pokusi się by ten argument wybić z ręki zatokowemu graczowi.
Rosnąca popularność narzędzi takich, jak to oferowane przez AF/KL może powodować, iż coraz popularniejsze będzie hybrydowe zarządzanie podróżami służbowymi. Część z nich może być rezerwowane bezpośrednio z dostawcami, zaś te trudniejsze/bardziej wymagające obszary nadal obsłużą agenci. Jednak taki rodzaj pracy z podróżami służbowymi będzie dotyczyć raczej tylko małych i średnich firm. Duże będą chciały mieć ten rodzaj usługi w jednym miejscu.
Czekamy na opinie firm i poziom adopcji nowego narzędzia. Link do logowania do tego instrumentu znajdziemy tutaj.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Lotnisko Chopina: blisko 15 proc. wzrost liczby pasażerów w październiku
Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało znaczny wzrost liczby pasażerów w październiku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Costa Cruises prezentuje specjalne rejsy „Costa Voyages”
Costa Cruises zaprasza na rejsy „Costa Voyages Special Edition” na pokładzie statku Costa…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
19 listopada 2024
Ryanair połączy Bydgoszcz z Alicante
Ryanair uruchamia nowe połączenia z lotniska w Bydgoszczy. Od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Air France/KLM – nowe narzędzie do rezerwacji dla firm z dostępem do tańszych taryf […]
[…] Air France/KLM – nowe narzędzie do rezerwacji dla firm z dostępem do tańszych taryf […]
[…] Air France/KLM – nowe narzędzie do rezerwacji dla firm z dostępem do tańszych taryf […]