Fly.pl – w marcu prawie 2/3 klientów wybrało Egipt, Turcję lub Grecję
W marcu wśród klientów fly.pl, prawie 66 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Grecji. Te trzy kraje przyniosły ponad 57 proc. miesięcznych obrotów. Ponad 15 proc. przyniosły Dominikana i Malediwy.
W marcu, wciąż jak w styczniu, udział kierunków egzotycznych w obrotach biura był znaczący. Dominikanę rezerwowało 4,52 proc. klientów, a ich wpłaty stanowiły 9,07 proc. styczniowych obrotów, Malediwy rezerwowało 2,01 proc. klientów, zaś ich wpłaty stanowiły 6,05 proc. obrotów.
Najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 39,7 proc., ich wpłaty stanowiły 33,95 proc. obrotów; Turcji – 18,59 proc. (15,81 proc. obrotów) i Grecji – 7,54 proc. (7,43 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji styczniowych to:
Dominikana – 4,52 proc
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 4,52 proc.
Bułgaria – 4,02 proc.
Hiszpania – 4,02 proc.
Bułgaria – 3,77 proc.
Tunezja – 2,51 proc.
Meksyk – 1,51 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołową dziesiątka jest nieco inna:
Egipt – 33,95 proc.
Turcja – 15,81 proc.
Dominikana – 9,07 proc.
Grecja – 7,43 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 6,87 proc.
Malediwy – 6,05 proc.
Bułgaria – 3,29 proc.
Meksyk – 3,13 proc.
Hiszpania – 2,51 proc.
Kenia – 2,2 proc.
Luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W marcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 32,16 proc., marzec – 29,15 proc., czerwiec – 12,56 proc. i lipiec – 10,05. Sierpniowe imprezy wybrało 3,52 proc. klientów, zaś wrzesień – 4,52 proc.
Aż 96,98 proc, klientów wykupiło imprezy samolotowe – 92,99 proc., 2,51 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 0,5 proc. na wyjazdy autokarowe.
Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (45 proc.) lub 4* (33 proc.)
Na formułę all inclusive zdecydowało się 83,92 proc. klientów, HB – 7,04 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w marcu 7 150 zł (w ubiegłym roku było to ok. 5 500).
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce we Fly.pl, powiedział: „Marzec był stosunkowo stabilnym miesiącem w sprzedaży do ostatnich dni, a mianowicie do czasu konferencji dotyczącej zmian w odbywaniu kwarantanny po powrocie do Polski. Zmiany, które zostały wprowadzone były przez rząd oraz mainstreamowe media komunikowane w sposób niekorzystny dla branży turystyki wyjazdowej.
Ostatnie dni to osłabienie popytu na usługi turystyczne, co wyraźnie widać w cenach ofert last minute. Ciągle stosunkowo wysoka średnia cena pakietu wynika z dużej reprezentacji rezerwacji na destynacje egzotyczne w strukturze sprzedaży. Uwagę zwraca stosunkowo niewielki udział sprzedaży Grecji, co spowodowane jest brakiem konkretnych informacji kiedy i na jakich zasadach zostanie otwarty ten kierunek na podróżujących z Polski.”
Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Odkryj uroki Korei Południowej. Co warto zobaczyć w Incheon i Gangwon?
Korea Południowa to kraj, który łączy nowoczesność z głęboką historią, oferując zarówno…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
7 listopada 2024
Dlaczego warto kupić technologię Huawei w Black Friday?
Dowiedz się, dlaczego technologia Huawei to najlepszy wybór na zakupy w Black Friday.…
0 Komentarzy6 Minuty
6 listopada 2024
Niemiecka Centrala Turystyki uruchamia interaktywną platformę dla branży turystycznej
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) odświeża swój format warsztatów turystyki przyjazdowej…
0 Komentarzy3 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
24 października 2024
Promocja Polski przez sport. POT i PZT podpisują umowę o współpracy
Polska Organizacja Turystyczna (POT) oraz Polski Związek Tenisowy (PZT) ogłosiły…
0 Komentarzy2 Minuty
23 października 2024
DZT wprowadza AI-Influencerkę do promocji turystyki
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchamia swój pierwszy projekt AI-Influencer,…
0 Komentarzy4 Minuty
18 października 2024
W sobotę 19 października rusza Królewski Ogród Światła w Wilanowie
Już po raz trzynasty Królewski Ogród Światła w Wilanowie otworzy swoje bramy dla…
0 Komentarzy2 Minuty
18 października 2024
Polska na targach IMEX America 2024: nowe kontakty i rosnąca pozycja w branży MICE
Targi IMEX America – jedno z ważniejszych wydarzeń dla branży spotkań i eventów na…
0 Komentarzy4 Minuty
[…] Fly.pl – w marcu prawie 2/3 klientów wybrało Egipt, Turcję lub Grecję […]