Berlin liczy na nowe otwarcie, stawia na nowe trendy
Berlin przedstawia się jako miasto wolności, historii i tradycji oraz nowoczesnych trendów i zieleni – taki obraz wyłonił się podczas zeszłotygodniowej konferencji Niemieckiej Centrali Turystycznej oraz Visit Berlin w Warszawie.
Burkhard Kieker, CEO Visit Berlin, powiedział: „Covid nas zjednoczył, bo wszystkich dotknął w ten sam sposób. W Berlinie słyszy się wielkie westchnienie ulgi, że to się być może skończyło. Otworzyliśmy się na nowo, mamy trochę nowości, choć tak naprawdę ich nie potrzebujemy, bo ludzie chcą podróżować.”
Dużym atutem Berlina jest najnowszy port lotniczy BER – Berlin Brandenburg Airport. To hub wspólny dla Berlina, jak i dla całego regionu.
Burkhard Kieker podkreślił: „Mamy nowe lotnisko, dobry punkt startowy do podróży koleją, jest tam duży dworzec skąd odchodzą szybkie pociągi do krajów bałtyckich, można dojechać również do Polski.”
Berlińczycy chcieliby, żeby przyszłość odkrywać przez pryzmat historii.
Jak zaznaczył Ralf Ostendorf, Director Market Management Visit Berlin: “Duch Berlina przetrwał, w końcu jesteśmy otwarci. Jak się zmienił – o to pytają dziennikarze, ale DNA miasta przetrwało. Mamy za sobą dużo kryzysów, Berlin jednak wciąż jest miastem wolności, trendów, stolica, miasto zieleni i historii. I to się nie zmienia. Berlin zawsze był miastem samodzielności i samodzielnego odkrywania i po to między innymi mamy aplikację turystyczną, dzięki której można sobie indywidualnie zaplanować pobyt.”
Wędrując tropami historii warto na pewno odwiedzić po części odbudowany Zamek Miejski. Przywrócono jego barokowa fasadę, wnętrza zaś kryją Nowe Humboldt Forum – centrum kulturalno, muzealno, wystawienniczym (30 tys. metrów kwadratowych. Obecnie Wyspa Muzeów, to nowe serce miasta, do którego można łatwo się dostać nową linią metra (U5). Jej stacje są zaprojektowane przez światowej klasy artystów i podróż nią sama w sobie jest przeżyciem kulturalnym. Na Wyspie Muzeów obecnie znajdują się: Stare i Nowe Muzeum, Stara Galeria Narodowa, Muzeum Pergamonu, Muzeum Bodego, Galeria Jamesa-Simona oraz berlińska katedra oraz Humboldt Forum a także promenada archeologiczna.
Jeśli chodzi o zwiedzanie miasta, to Visit Berlin zachęca do aktywnego zwiedzania (np. na rowerze), a w ramach programu „zwiedzaj lokalnie” przygotowano ponad 700 propozycji na zwiedzanie Berlina, kładą akcent na poznawanie poszczególnych dzielnic, często słabiej znanych przez turystów (np. Spandau czy Pankov).
Przedstawiciele Visit Berlin podkreślali również, że Berlin jest kierunkiem zdrowotnym, około 21 tysięcy osób przyjeżdża do niego na leczenie. Visit Berlin jest koordynatorem inicjatywy „Berlin Health Exellence”, w której uczestniczy 11 partnerów.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty