W ubiegłym roku Słowenię odwiedziły 54 tysiące Polaków. O tym, co kraj ten ma do zaoferowania turystom można było dowiedzieć się podczas prezentacji zorganizowanej przez Ambasadę Republiki Słowenii oraz portal visitslovenia.pl.
„Polska jest jednym z najciekawszych i najbardziej atrakcyjnych rynków przyjazdowych w Europie Środkowo-Wchodniej. Cały czas dynamicznie się rozwija, a w porównaniu z Zachodem nie ucierpiała zbytnio podczas kryzysu ekonomicznego.” – przekonywał w rozmowie z przedstawicielami WaszejTurystyki.pl Robert Krmelj, ambasador Słowenii w Polsce.
Mimo że ruch turystyczny z Polski stale rośnie, na poziomie 5-7 proc. rocznie, jesteśmy dla Słowenii rynkiem, który pod względem liczby przyjazdów znajduje się dopiero w drugiej dziesiątce. W Polsce nie ma przedstawicielstwa narodowej organizacji turystycznej Słowenii (Slovenia Tourism Bard). Promocją turystyczną zajmuje się przede wszystkim ambasada, poszczególne regiony oraz portal visitslovenia.pl należący do firmy Green House.
Narty i morze za jednym zamachem
W Polsce Słoweńcy promują przede wszystkim produkty turystyki wyspecjalizowanej: enoturystykę, turystykę aktywną, city breaks. Krótkie wypady ułatwia bezpośrednie połączenie do Ljubljany liniami LOT.
„Słowenię można, w odróżnieniu od większych krajów takich jak Polska, pobieżnie zwiedzić w niemal tydzień. Dzięki zróżnicowanemu klimatowi oraz geografii, można tu uprawiać jednocześnie różne rodzaje aktywności. Jednego dnia można zjeżdżać na nartach, a następnego kąpać się w morzu, wieczorem zaś posiedzieć przy lampce wina na tarasie.” – mówi Robert Krmelj.
Baza turystyki biznesowej
Polacy często przyjeżdżają do Słowenii po drodze do Chorwacji czy Włoch. Jadąc na własną rękę, korzystają z okazji i zwiedzają Ljubljanę i inne miasta. A Ljubljanę zwiedzić warto, według portalu Lonely Planet jest to jedno z najciekawszych miast świata.
W przyszłości Słoweńcy planują promować w Polsce swoją ofertę SPA oraz turystykę biznesową. Słowenia jest bowiem dobrym miejscem wypadowym do Wiednia i Salzburga. Organizowane w tych miastach eventy często łączy się z pobytem nad Adriatykiem.
Oprócz Ljubljany, Polacy zwiedzają chętnie okolice jeziora Bled, średniowieczne miasteczka oraz jaskinię Postojna.
Degustacja słoweńskich win oraz prezentacja oferty turystycznej odbyła się 18 listopada w Krakowie, 19 listopada w JM Hotel w Warszawie oraz 20 listopad w Bydgoszczy.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty